Steigend motoroliepeil 530d
Steigend motoroliepeil 530d
Hallo allemaal,
Vandaag viel mij op dat mijn motor oliepeil gigantisch gestegen is binnen een korte periode. Ik heb een BMW 530d en het oliepeil is zo hoog dat het hele oranje gedeelte van de peilstok zwart is. De olie aan de peilstok heeft ook een aparte geur! Iemand ervaring hiermee??
Alvast bed alt voor het meedenken!
Vandaag viel mij op dat mijn motor oliepeil gigantisch gestegen is binnen een korte periode. Ik heb een BMW 530d en het oliepeil is zo hoog dat het hele oranje gedeelte van de peilstok zwart is. De olie aan de peilstok heeft ook een aparte geur! Iemand ervaring hiermee??
Alvast bed alt voor het meedenken!
Re: Steigend motoroliepeil 530d
Meestal horen we vooral dat het oliepeil daalt.
Jouw bevindingen zouden erop duidelijk dat er een vloeistof bij is gekomen, dat kan bijna alleen maar koelvloeistof zijn. Hoe is het niveau van je koelvloeistof? Zit er 'mayonaise' onder je olievuldop?
Jouw bevindingen zouden erop duidelijk dat er een vloeistof bij is gekomen, dat kan bijna alleen maar koelvloeistof zijn. Hoe is het niveau van je koelvloeistof? Zit er 'mayonaise' onder je olievuldop?
Hallo Nikkei,
De koelvloeistof lekt een heel klein beetje bij de pakking van het egr thermostaatje. Daardoor staat hij iets lager. Geen mayonaise achtige substantie in de dop. Het ruikt ook meer naar diesel is mijn idee.
De koelvloeistof lekt een heel klein beetje bij de pakking van het egr thermostaatje. Daardoor staat hij iets lager. Geen mayonaise achtige substantie in de dop. Het ruikt ook meer naar diesel is mijn idee.
Ik heb ook het idee dat er wel veel andere vloeistof bij moet zijn gekomen aangezien het peil echt veel te hoog staat en dit zie ik noet aan mijn koelvloeistof.
Brandstof in olie van roetfilter regeneratie.Roetfilter te controlleren/uitlezen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Hij gaf de storing uitlaatgastemperatuursensor voor katalysator signaal aan omdat er een stekker los was. Waarschijnlijk al sinds de aankoop van de auto. Deze is vast geklikt en nu geeft hij de melding sensor roetfilter. Daarbij wordt mijn motor ook noet geheel warm. Want de streepjes bij de toerenteller zakken noet verder weg dan het streepje bij de 4500 toeren weg dus vindt er dan wel regeneratie plaats?
Oorzaak nr 1.. Niet afgemaakte regeneratie.. Rij je vaak korte stukjes? Eigenlijk maar 1 remedie,roetfilter leeghalen(ondingen),en regenareatie weg laten programmeren
En aub nieuw olie d'r in
En aub nieuw olie d'r in
@kareltje
Bedankt voor je reactie. Regenereert een roetfilter wel als de temperatuur van de motor niet maximaal wordt? Zo noet dan weet ik dat het noet door regeneratie komt maar dat ik in een andere hoek moet zoeken. Mijn streepjes in mijn toerenteller die horen weg te zakken naarmate de temperatuur hoger wordt blijft eigenlijk altijd steken bij het streepje van 4500 toeren hoe ver ik ook gereden heb. Ik heb de auto pas 2 weken.
Bedankt voor je reactie. Regenereert een roetfilter wel als de temperatuur van de motor niet maximaal wordt? Zo noet dan weet ik dat het noet door regeneratie komt maar dat ik in een andere hoek moet zoeken. Mijn streepjes in mijn toerenteller die horen weg te zakken naarmate de temperatuur hoger wordt blijft eigenlijk altijd steken bij het streepje van 4500 toeren hoe ver ik ook gereden heb. Ik heb de auto pas 2 weken.
Motor niet op temp..dan regenereerd hij niet nee..
Vervangen van thermostaat en voilà..uw streepjes zullen weer zakken
Vervangen van thermostaat en voilà..uw streepjes zullen weer zakken
Egr thermostaat is heel kort geleden vervangen dan moet het aan de Hoofdthermostaat liggen denk ik. Maar dan kan de ideale dus niet van regeneratie komen neem ik aan?
Je bent de zoveelste; zorgen dat ie op temperatuur komt (vervangen hoofd thermostaat).
Oplossing zoeken voor je volle roetfilter (vervangen of verwijderen).
En als een speer olie vervangen.
Ik zou er niet te lang mee doorrijden.
Bij mijn vorige auto heeft dit, door slechte smering, mijn klepstoters gekost
Oplossing zoeken voor je volle roetfilter (vervangen of verwijderen).
En als een speer olie vervangen.
Ik zou er niet te lang mee doorrijden.
Bij mijn vorige auto heeft dit, door slechte smering, mijn klepstoters gekost
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Nog even aan iedereen de vraag; Kareltje geeft aan dat de auto niet regenereerd omdat de motor noet op temperatuur komt. Kan het dan wel zo zijn dat er alsnog diesel bij de olie komt door het roetfilter? Ik zou dit erg graag weten anders laat ik straks voor niks mijn roetfilter verwijderen.
Bedankt allen!
Bedankt allen!
Je kan ook eerst je temperatuurproblemen oplossen....en kijken wat er gebeurd. Merk je dat hij regenereerd ?
Kan ook zijn dat je auto verschrikkelijk veel korte stukjes heeft gereden, zonder dat het filter vol zit inderdaad.
Als hij dan elke keer het proces afbreekt, heb je een probleem.
Hij kan ook manueel geregenereerd worden eventueel. Ik zou beginnen bij de waarschijnlijke en goedkopere oorzaak: de temperatuur en schone olie. Dan goed in de gaten houden en kijken wat er gebeurd.
Kan ook zijn dat je auto verschrikkelijk veel korte stukjes heeft gereden, zonder dat het filter vol zit inderdaad.
Als hij dan elke keer het proces afbreekt, heb je een probleem.
Hij kan ook manueel geregenereerd worden eventueel. Ik zou beginnen bij de waarschijnlijke en goedkopere oorzaak: de temperatuur en schone olie. Dan goed in de gaten houden en kijken wat er gebeurd.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
@kuupertie
Ik heb de auto nu 2 weken en ik heb eigenlijk nog nooit iets gemerkt aan de auto dus mocht dit proces goed merkbaar zijn dan ga ik ervanuit dat hij niet regenereerd. Ik vraag me daarom des te meer af of het olie/diesel probleem dan alsnog kan worden veroorzaakt door het roetfilter wanneer deze niet regenereerd.
Ik heb de auto nu 2 weken en ik heb eigenlijk nog nooit iets gemerkt aan de auto dus mocht dit proces goed merkbaar zijn dan ga ik ervanuit dat hij niet regenereerd. Ik vraag me daarom des te meer af of het olie/diesel probleem dan alsnog kan worden veroorzaakt door het roetfilter wanneer deze niet regenereerd.