M Stuur
Re: M Stuur
Dat lijkt wel de goeie voor jouw auto.
Hou er rekening mee dat dit een stevig gebruikt stuur is, of een schadestuur; omdat het opnieuw met leer overtrokken is.
Hou er rekening mee dat dit een stevig gebruikt stuur is, of een schadestuur; omdat het opnieuw met leer overtrokken is.
- jwbakkenes
Ik had ook zo ook mijn bedenkingen, je moet wel je oude stuur inleveren. Ik zal ze eens mailen wat nu precies de deal is. Wil eigenlijk niet mijn originele stuur kwijt.
Ach ja, das waar ook. Dan past de vraag hier eigenlijk al niet. Maar goed, ook daar is genoeg over te vinden.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Uhhh, volgens mij gaat dit nu over een stuur voor een E60 /E61 in het F07 /F10 / F11 gedeelte ?
Overigens is er nog verschil tussen een stuur met paddles en een een M5 stuur met paddles, en pre-lci en lci, wat betreft de E60 / E61.
Maar beter starten we een topic daarover in het juiste subforum
Maar beter starten we een topic daarover in het juiste subforum
- jwbakkenes
ben zelf ook nog aan het kijken naar een vervangend stuur dat opnieuw bekleed is.... en dan de airbag en flippers gewoon overzetten van mijn huidige stuur. Het leer van het stuur vertoont inmiddels bovenop en aan de zijkant kleine scherutjes.... bovendien is het leer helemaal glad geworden in de loop der tijd en wil ik graag een stuur met goed leer erop.
Ben eBay al een tijdje aan het afstruinen en er is iemand die sturen opnieuw bekleed aanlevert, waarna je je eigen stuur terug kan sturen.... ben erg benieuwd in ieder geval..... moet ik dan i.v.m. mijn eigen airbag van een origineel M-stuur dus nog ergens op letten?
Ben eBay al een tijdje aan het afstruinen en er is iemand die sturen opnieuw bekleed aanlevert, waarna je je eigen stuur terug kan sturen.... ben erg benieuwd in ieder geval..... moet ik dan i.v.m. mijn eigen airbag van een origineel M-stuur dus nog ergens op letten?
Voor zover ik weet zijn er 3 verschillende:
De ronde variant
De M variant (die wij hebben)
De standaard variant (leet op de knik in het midden)
Ikzelf heb het ook nog op mijn lijstje staan maar dan wel een alcantara vanwege mijn zweethanden. Die tasten het leer altijd aan helaas. Mijn leder valt nog wel mee maar begint ook al kuren te krijgen. Ik heb nog wel colorlock liggen om het te vernieuwen maar dat bied maar een tijdelijke oplossing.
Hoe dan ook, ik vrees ook voor de achterkant van het stuur. De openingen voor de flippers zitten er niet standaard in. Ik zal denk ik altijd ervoor kiezen om gewoon een ander stuur te kopen en dan het mijne weer te verkopen.
De ronde variant
De M variant (die wij hebben)
De standaard variant (leet op de knik in het midden)
Ikzelf heb het ook nog op mijn lijstje staan maar dan wel een alcantara vanwege mijn zweethanden. Die tasten het leer altijd aan helaas. Mijn leder valt nog wel mee maar begint ook al kuren te krijgen. Ik heb nog wel colorlock liggen om het te vernieuwen maar dat bied maar een tijdelijke oplossing.
Hoe dan ook, ik vrees ook voor de achterkant van het stuur. De openingen voor de flippers zitten er niet standaard in. Ik zal denk ik altijd ervoor kiezen om gewoon een ander stuur te kopen en dan het mijne weer te verkopen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Ja, je moet wel het juiste stuur kopen, maar er worden er genoeg aangeboden hoor.... ook de middelste variant.
En als ze dan nieuw bekleed zijn, dan is het gewoon een kwestie van overzetten van de flippers, MF knoppen en de airbag.... Overigens kan je ook gewoon ervoor kiezen om je eigen stuur opnieuw te laten bekleden, maar dan ben je het wel een tijdje kwijt. Je kan dan overigens altijd kiezen voor alcantara als je dat prettiger vindt hoor. Ik ben alleen bang dat dat sneller gaat pillen of ruwer/harder wordt of iets..... ben er nog niet echt uit of ik dat wel zou willen.
En als ze dan nieuw bekleed zijn, dan is het gewoon een kwestie van overzetten van de flippers, MF knoppen en de airbag.... Overigens kan je ook gewoon ervoor kiezen om je eigen stuur opnieuw te laten bekleden, maar dan ben je het wel een tijdje kwijt. Je kan dan overigens altijd kiezen voor alcantara als je dat prettiger vindt hoor. Ik ben alleen bang dat dat sneller gaat pillen of ruwer/harder wordt of iets..... ben er nog niet echt uit of ik dat wel zou willen.
Hallo,
Ik heb mijn stuur zonder schakelflippers vervangen door een stuur met schakelflippers. Nu zit er een stekkertje met rode kabeltjes aan het stuur die ik niet kan bevestigen. Daar zit geen voorbereiding voor in mijn auto (zie foto).
Alles werkt behalve de schakelflippers (ook niet na de coding).
Heeft dit met stekker te maken die ik niet kan aansluiten? Is hier een oplossing voor?
Ik heb mijn stuur zonder schakelflippers vervangen door een stuur met schakelflippers. Nu zit er een stekkertje met rode kabeltjes aan het stuur die ik niet kan bevestigen. Daar zit geen voorbereiding voor in mijn auto (zie foto).
Heeft dit met stekker te maken die ik niet kan aansluiten? Is hier een oplossing voor?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd
Ik heb de schakelflippers werkend gekregen door bij normale codering de schakelflippers op active te zetten.
Ik heb echter nog niet voor elkaar gekregen om sport+ te krijgen. Wat zou daar de reden van zijn?
Ik heb echter nog niet voor elkaar gekregen om sport+ te krijgen. Wat zou daar de reden van zijn?
Ik wil ook een m stuur maar ga hem denk ik niet vinden.
Heb er stuurverwarming in zitten flippers en lane dapartment.
Stuur is voor de rest het zelfde alleen wat dunner.
Heb er stuurverwarming in zitten flippers en lane dapartment.
Stuur is voor de rest het zelfde alleen wat dunner.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- BMW530xdrive
Heb je 205 door 2TB vervangen in VO coding? Na die wijzing zou de Sport+ modus beschikbaar moeten komen. (2x op op de '+' knop klikken om de modus te selecteren (vanuit comfort gezien)
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Zo te zien heeft deze een Vibromotor erin. Voor Lane change. Daarvoor moet dus ook de stuur elektronica voor worden vervangen...Jvdv23 schreef:Hallo,
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- 528Touring
Ik heb een stuur zoals de middelste (alleen zonder M Logo) met lane change optie.
De sport + stand zit er ook al op.
Kan ik dan losse flippers zoeken en deze aansluiten/coderen?
Of moet ik een compleet flipperstuur kopen en dan evt de Vibromotor vervangen?
De sport + stand zit er ook al op.
Kan ik dan losse flippers zoeken en deze aansluiten/coderen?
Of moet ik een compleet flipperstuur kopen en dan evt de Vibromotor vervangen?