3.38 dif vervangen voor een 2.93

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Ilja318I2.0
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016, 01:51

3.38 dif vervangen voor een 2.93

Bericht door Ilja318I2.0 » 04 jan 2016, 02:03

Beste mensen mijn BMW 318i heeft standaard een 3.38dif waarmee hij zo'n 3400rpm draait bij 120km/h
Nu las ik dat je een final drive kunt veranderen door middel van een ander dif. Zodoende kwam ik bij de 3.07 dif ( 323i ) en 2.93 dif ( 3.28i ) uit.

Na het raadplegen van een calc zie de link zag ik dat je zo'n 3000rpm gaat draaien bij 120km/h.
Is dit een beetje goed te doen en wat vinden jullie hier van? Een gechipte 2.0 met K&N filter en zo'n 220 nm moet aan 3000rpm bij 120 toch genoeg hebben. Als ik hard wil optrekken schakel ik wel terug.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

http://www.cargister.com/calculator-gea ... =&teeths[2][]=

Rikert
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2015, 17:22
Locatie: Zuid-Holland

Re: 3.38 dif vervangen voor een 2.93

Bericht door Rikert » 07 jan 2016, 21:52

Ik denk dat een diff van 328i niet gaat passen omdat die assen anders zijn kwa diameter

Ilja318I2.0
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016, 01:51

Re: 3.38 dif vervangen voor een 2.93

Bericht door Ilja318I2.0 » 08 jan 2016, 00:22

Okey bedankt voor de tip. enig idee of dit ook geld voor de 3.07 uit de 323i?

Gebruikersavatar
BMW328C
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:18

Re: 3.38 dif vervangen voor een 2.93

Bericht door BMW328C » 16 feb 2016, 18:32

Hallo Ilja,

Alles van 323 t/m 330 heeft een 188mm Differentieel en is dus niet uitwisselbaar.
Een 318 is uitgevoerd met een 168mm Differentieel, op de Bokchoys site kun je veel leren van de BMW Diff
Alleen praten zijn hier volgens mij nergens over 168mm diffs..
Ik zelf ben ook een Differentieel aan het reviseren, van 2.93 188mm naar 3.23 188mm met ZF Sper van Hardeman Motorsport en Z4 Koelvinnen.. Zal binnenkort deze upgrade posten..

http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

Gr Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”