DIY : Nieren losmaken
DIY : Nieren losmaken
Laatst gewijzigd door tom_il op 21 feb 2013, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: DIY : Nieren losmaken
Als je het net zoals ik doet zonder de hele bumper eraf te halen, is geduld een schone zaak ( die k$&% klipjes die de nieren vastklikken zijn bijzonder irritant). Na tig schaafplekken op de handen, maar wat bruut geweld gebruikt. Dan krijg je ze er makkelijker uit, want dan breken een paar van de klipjes af
.

Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Dan moet je deze DIY eens nachecken daar er een tooltje in beschreven staat om die klipsen lost te doen van buitenaf.
525d E61 2007 pre-LCI
Wil em graag downloaden die PDF, maar krijg er geen gang in.. Link doet verder niets hier ?
Zou je mij eventueel de pdf kunnen mailen ?
Zou je mij eventueel de pdf kunnen mailen ?
- Spoiler: Laat zien
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Hier doet hij het ook niet. Ik ben hier ook wel geinteresseerd naar :-)
F10 N57N
Sry, raar dat hij niet meer werkte.
heb hem nu geupload naar rapidshare. Zie eerste post.
heb hem nu geupload naar rapidshare. Zie eerste post.
525d E61 2007 pre-LCI
Danke, kunnen wir versuchen die nieren zum tauschen fur een neue set 

E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Oude post...maar de link werkt niet meer. Heeft iemand deze PDF nog?
Bedankt!
Bedankt!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
De pdf heb ik op andere computer staan, maar wel een linkje voor je
Heb em op het interweb geknald en hier staat ie voor je !
Megaupload BMW Nieren Wisselen
Heb em op het interweb geknald en hier staat ie voor je !
Megaupload BMW Nieren Wisselen
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Pffff het kan aan mij liggen maar het is me niet gelukt. Ben 1,5 uur aan het klooien geweest, tool gemaakt uit bovenstaande pdf, bovenste strip eraf gehaald zodat ik bij de bovenste clipjes kon komen....ik heb ze er niet uit gekregen.
Iemand nog een magische tip?
Alvast bedankt
Iemand nog een magische tip?
Alvast bedankt
Groetjes, Bjorn
Het is gewoon erg lastig. Bij mij ook geschaafde handen en polsen en ingedeukte vingers en 1 clipje afgebroken.
Maar als je er maar eentje uit hebt, dan is de rest vrij makkelijk, omdat je via het ontstane gat heel goed bij de clipjes van de andere nier kunt komen dan.
Je moet in elk geval zorgen dat je de hele tijd aan het roostertje blijft trekken, anders klikken de clipjes weer vast die je net los hebt gekregen...
Maar als je er maar eentje uit hebt, dan is de rest vrij makkelijk, omdat je via het ontstane gat heel goed bij de clipjes van de andere nier kunt komen dan.
Je moet in elk geval zorgen dat je de hele tijd aan het roostertje blijft trekken, anders klikken de clipjes weer vast die je net los hebt gekregen...

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Nieren losmaken is mij ook niet gelukt. Het lastig ervan is dat het plastic dat je niet wilt mollen.
Ik adviseer om dit door iemand te laten doen of gewoon de hele bumper er af. (check wel eventjes of dat kan zonder problemen)
Ik heb dat een autoreparateur veteraan laten doen en die was er ook wel eventjes zoet mee.
Problemen:
-Je ziet heel slecht waar je mee bezig bent. Je hebt geen goed zicht op waar die clips zitten
-Die clips zijn nauwelijks beweging in te krijgen.
-Je hebt echt gemodificeerd gereedschap nodig, een lange gebogen schroevedraaier
-het is allemaal plastic dat je niet wilt beschadigen.
Tenzij je echt al heel wat repareerervaring hebt en allerlei tools hebt, gewoon ergens laten doen. Hoef niet veel te kosten. Print eventueel de DIY en neem die mee. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar fokking lastig. Respect voor iedereen die dit kan.
Ik adviseer om dit door iemand te laten doen of gewoon de hele bumper er af. (check wel eventjes of dat kan zonder problemen)
Ik heb dat een autoreparateur veteraan laten doen en die was er ook wel eventjes zoet mee.
Problemen:
-Je ziet heel slecht waar je mee bezig bent. Je hebt geen goed zicht op waar die clips zitten
-Die clips zijn nauwelijks beweging in te krijgen.
-Je hebt echt gemodificeerd gereedschap nodig, een lange gebogen schroevedraaier
-het is allemaal plastic dat je niet wilt beschadigen.
Tenzij je echt al heel wat repareerervaring hebt en allerlei tools hebt, gewoon ergens laten doen. Hoef niet veel te kosten. Print eventueel de DIY en neem die mee. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar fokking lastig. Respect voor iedereen die dit kan.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM