Na 21 jaar opel, (deels) over naar bmw.
Na 21 jaar opel, (deels) over naar bmw.
Hallo allemaal,
Ik ben Ralph Meijs, 37 jaar, getrouwd, vader van een jongetje van 5 en een meisje van 2. Ik ben werkzaam als service monteur bij een van Nederlands grootste installateurs.
Al 22 jaar staan er allen maar opels bij ons in de garage, maar na 6 jaar uiterst tevreden met onze vectra gts gereden te hebben, werd het tijd voor iets nieuws, als auto liefhebber wil je op een gegeven moment gewoon iets anders.
Het eerst wat we bekeken hebben was natuurlijk een Opel insignia, maar ik had er gewoonweg niks meer mee, veel te groot, ca 200 kilo te zwaar, het 1,6 turbo blokje......... Tja.......
Toch maar eens kijken wat de concurrentie in huis heeft, een Audi A4??? Mwah, na 29 pagina's olie ellende met de tfsi motoren gelezen te hebben was ik er wel klaar mee.
Voor ons bleef alleen nog over: mercedes c met amg pakket of een E91 met m-pakket (i.v.m caravan wel minimaal een 320)
Na het èèn en ander gezien te hebben liepen we via Gaspedaal tegen een wel heel mooie 320 aan (vinden wij), die ook nog eens goed in zijn spullen zat. Ik koop auto's bij voorkeur particulier en deze stond bij bij Renova bmw in Breda.
Daar aangekomen viel eigenlijk alles op zijn plek, eerste eigenaar (echtpaar van over de 80, auto vanwege ziekte ingeleverd), nauwelijks beschadigingen en smetteloze historie, m-pakket, grootbeeld navi professional, voor en achter parkeersensoren, lichtpakket, regensensor, donker glas achter, shadow line, spiegel pakket, spraakbesturing, start/stop systeem etc, ik denk dat jullie de benamingen beter weten dan mij
Na een super aanbod van de dealer was ik er dan ook heel snel uit en rijden we sinds 2 weken deze E91 tot volle tevredenheid.
Onze vectra was dezelfde dag na 3 uur op marktplaats te staan ook al naar een nieuw baasje, kon niet beter dus.
Dit is 'm dan:
Helemaal 'opel loos' ben ik niet, deze manta is nog steeds mijn eerste auto, ik kan er gewoon geen afstand van doen en het blijft leuk om zowel er aan te sleutelen als te rijden.
De grijze manta is ook al 21 jaar in ons bezit en is vroeger van mijn moeder geweest. Technisch zijn beide auto's wel grondig aangepast omdat ik niet vrienden kon worden met de originele 1,8 jes, ach oordeel zelf maar.
In de schuur staat ook nog een A-manta uit 1975.
Ik hoop nog veel van jullie te leren, tips op-of aanmerkingen zijn altijd welkom.
Groetjes Ralph.
Ik ben Ralph Meijs, 37 jaar, getrouwd, vader van een jongetje van 5 en een meisje van 2. Ik ben werkzaam als service monteur bij een van Nederlands grootste installateurs.
Al 22 jaar staan er allen maar opels bij ons in de garage, maar na 6 jaar uiterst tevreden met onze vectra gts gereden te hebben, werd het tijd voor iets nieuws, als auto liefhebber wil je op een gegeven moment gewoon iets anders.
Het eerst wat we bekeken hebben was natuurlijk een Opel insignia, maar ik had er gewoonweg niks meer mee, veel te groot, ca 200 kilo te zwaar, het 1,6 turbo blokje......... Tja.......
Toch maar eens kijken wat de concurrentie in huis heeft, een Audi A4??? Mwah, na 29 pagina's olie ellende met de tfsi motoren gelezen te hebben was ik er wel klaar mee.
Voor ons bleef alleen nog over: mercedes c met amg pakket of een E91 met m-pakket (i.v.m caravan wel minimaal een 320)
Na het èèn en ander gezien te hebben liepen we via Gaspedaal tegen een wel heel mooie 320 aan (vinden wij), die ook nog eens goed in zijn spullen zat. Ik koop auto's bij voorkeur particulier en deze stond bij bij Renova bmw in Breda.
Daar aangekomen viel eigenlijk alles op zijn plek, eerste eigenaar (echtpaar van over de 80, auto vanwege ziekte ingeleverd), nauwelijks beschadigingen en smetteloze historie, m-pakket, grootbeeld navi professional, voor en achter parkeersensoren, lichtpakket, regensensor, donker glas achter, shadow line, spiegel pakket, spraakbesturing, start/stop systeem etc, ik denk dat jullie de benamingen beter weten dan mij
Na een super aanbod van de dealer was ik er dan ook heel snel uit en rijden we sinds 2 weken deze E91 tot volle tevredenheid.
Onze vectra was dezelfde dag na 3 uur op marktplaats te staan ook al naar een nieuw baasje, kon niet beter dus.
Dit is 'm dan:
Helemaal 'opel loos' ben ik niet, deze manta is nog steeds mijn eerste auto, ik kan er gewoon geen afstand van doen en het blijft leuk om zowel er aan te sleutelen als te rijden.
De grijze manta is ook al 21 jaar in ons bezit en is vroeger van mijn moeder geweest. Technisch zijn beide auto's wel grondig aangepast omdat ik niet vrienden kon worden met de originele 1,8 jes, ach oordeel zelf maar.
In de schuur staat ook nog een A-manta uit 1975.
Ik hoop nog veel van jullie te leren, tips op-of aanmerkingen zijn altijd welkom.
Groetjes Ralph.
Re: Na 21 jaar opel, (deels) over naar bmw.
Welkom Ralph!
Mooie E91 heb je daar Lijkt me wel een erg sportieve auto voor een stel van 80 jaar
Ik ben ook ooit begonnen met een Opel, een Kadettje GSI . Ook nog een Astra (G) lease gereden. Wat ik nu rij is wel even wat anders maar ook niet te vergelijken qua prijsklasse .
Veel plezier hier en met de bimmer!
Mooie E91 heb je daar Lijkt me wel een erg sportieve auto voor een stel van 80 jaar
Ik ben ook ooit begonnen met een Opel, een Kadettje GSI . Ook nog een Astra (G) lease gereden. Wat ik nu rij is wel even wat anders maar ook niet te vergelijken qua prijsklasse .
- jwbakkenes
Welkom hier Ralph,
Mooie BMW heb je gescoord, veel veilige kilometers toegewenst.
Die Manta's hebben ook wel wat, historie en PK huizen zo te zien aan het blok.
Veel leesplezier hier.
Mooie BMW heb je gescoord, veel veilige kilometers toegewenst.
Die Manta's hebben ook wel wat, historie en PK huizen zo te zien aan het blok.
Veel leesplezier hier.
Welkom hier Ralph !
Mooie Touring
Complimenten voor je voorsteltopic !
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe
Mooie Touring
Complimenten voor je voorsteltopic !
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.
Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe
Quadrantz schreef:Welkom Ralph!
Dat de auto van een oudere eigenaar is geweest, vond ik eerst ook wel raar. Ik dacht meteen, wie koopt er nu zoiets op die leeftijd. Maar de dealer is vergeten de muziek van de vorige eigenaar van de harde schijf te wissen. Toen ik zag wat erop stond, geloofde ik het meteen
Kadett gsi waren leuke auto's,Helaas allemaal weggerot of aan gort gereden. Zijn zowat volledig uit het straatbeeld verdwenenen.
Voor de geïnteresseerden misschien wel leuk om eens op te googelen o.i.d, binnen de mantaclub hebben we enkele clubleden welke weg zijn van oude opels maar verliefd op de techniek van Bmw.
Zo is er een clublid welke 2 van zijn A-Manta's heeft omgebouwd naar een m3 blok incl 6 bak, zijn oude opel Commodore heeft hij voorzien van een V8 uit een 7-serie. (Incl RDW keuring). Het mooie vind ik dat aan de buitenzijde van alle 3 de auto's niet te zien is wat er onder de kap ligt, zelfs geen bultje op de kap o.i.d
Jaren geleden heeft deze man al eens een m5 blok in zijn b-manta gelepeld.
Weer een ander heeft zijn b-manta omgebouwd naar m3 blok incl 6bak met een achteras van een z3. De 'tunnel' van de bak is weer uit een 5serie en compleet omgelast in de manta.
Vraag me nog even niet naar de E-nummers van de donor auto's, zover ben ik nog niet qua kennis van bmw
Zijn vast wel filmpjes of foto's van te vinden, mocht het jullie interesseren.
Zo is er een clublid welke 2 van zijn A-Manta's heeft omgebouwd naar een m3 blok incl 6 bak, zijn oude opel Commodore heeft hij voorzien van een V8 uit een 7-serie. (Incl RDW keuring). Het mooie vind ik dat aan de buitenzijde van alle 3 de auto's niet te zien is wat er onder de kap ligt, zelfs geen bultje op de kap o.i.d
Jaren geleden heeft deze man al eens een m5 blok in zijn b-manta gelepeld.
Weer een ander heeft zijn b-manta omgebouwd naar m3 blok incl 6bak met een achteras van een z3. De 'tunnel' van de bak is weer uit een 5serie en compleet omgelast in de manta.
Vraag me nog even niet naar de E-nummers van de donor auto's, zover ben ik nog niet qua kennis van bmw
Zijn vast wel filmpjes of foto's van te vinden, mocht het jullie interesseren.
-
Welkom, prachtige e91, die "oudjes" hadden nog smaak op hun oude dag
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Ralph,
Je hebt een hele dikke wagen weten te bemachtigen
Daarnaast zien je manta's er ook heel netjes uit
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E91 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Je hebt een hele dikke wagen weten te bemachtigen
Daarnaast zien je manta's er ook heel netjes uit
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E91 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Bedankt voor de leuke reactie's allemaal
Wat een heerlijke touring, ik zou mijn 1er er zo voor inruilen!
2015-2017 E87 116i 2009 Le Mans Blue M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
Welkom op BP, mooie wagen, maar vooral een mooi interieur! Had ik ook wel willen hebben in mijn LCI.
Gaaf! Duidelijk een liefhebber, zowel met de Opel als de BMW. Uiteraard geniet de BMW mijn voorkeur, maar dat is vast overbodig om te vermelden
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Ralph,
Prachtige kar, leuk verhaal en veel plezier en veilige kilometers gewenst
Prachtige kar, leuk verhaal en veel plezier en veilige kilometers gewenst
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
BrianGT schreef:Welkom op BP, mooie wagen, maar vooral een mooi interieur! Had ik ook wel willen hebben in mijn LCI.
Dank je , ik zoek ook altijd bewust de wat apartere auto, niet iets wat op ieder hoek van de straat staat. Een auto moet me meteen aanspreken, anders wordt het niks .
Om je een voorbeeld te geven: bij leaseplan stond ook een 320i, weliswaar geen m-pakket, maar toch sprak hij me op foto erg aan. Helemaal naar Veghel gereden met een vriend, komen we daar aan, was ik hem spontaan voorbij gelopen zonder dat hij me was opgevallen. Ik zei toen meteen: zo, dan kunnen we weer gaan, dan is het dus niks voor mij. Deze vriend stond wat raar naar me te kijken, maar toen ik het hem in de auto deed uitleggen, snapte hij me wel. (Tenminste dat zei hij, Zal wel gedacht hebben: halve gare, laat ik maar ja knikken )
Het meest aan het interieur waardeer ik de stoelen, ik heb heel snel last van mijn onderrug, dit is de eerste auto waar ik voortreffelijk in zit! Onze kinderen waarderen de donkere hemel met de donkere ramen dan weer (het is gezellig achterin zegt ons zoontje) en dat de radio ook een dvd lust vinden ze natuurlijk top.
Dank je, en ach, mij maakt het nooit zoveel uit aan welk merk of type auto iemand plezier heeft, als ik zie dat iemand er echt plezier aan heeft en er wat moois van maakt, kan ik dat echt waarderen.--help schreef:Gaaf! Duidelijk een liefhebber, zowel met de Opel als de BMW. Uiteraard geniet de BMW mijn voorkeur, maar dat is vast overbodig om te vermelden
Met Manta's ben ik op mijn basisschool periode al besmet geraakt en dat is altijd gebleven. Alleen heb ik zelf weinig op met bepaalde 'mantarijders'......