Vocht in koplamp

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
davedavy

Vocht in koplamp

Bericht door davedavy » 19 feb 2016, 21:14

Hallo,

Sinds ik mijn BMW heb erger ik me dagelijks aan maar één ding: de koplampen. Deze hebben een gele gloed en zijn ontzettend dof. Oplossing? Simpel! Polijsten. Zou je zeggen... Nadat die twee weken in de garage heeft gestaan kwam ik erachter dat vocht zit in de rechter koplamp. Dit bedekt zo'n 50% van de lamp. Ik ben nu dus bang dat er een lekje in zit.

Natuurlijk is er maar een manier om achter te komen, eerst het vocht eruit halen. Nu lijkt föhnen me niet zoveel zin hebben. Je verdampt het en als het afgekoeld is komt het weer terug. Mijn vraag luid dan ook: hoe krijg ik het vocht er ook écht uit? Ik las op internet dat mensen bijv. vochtvreters erin deden, is het niet zo dat die vochtvreter ook vocht aantrekt náár de lamp? Daarnaast lijken mij de koplampen muurdicht, dus geen idee waar ik die zou moeten plaatsen.

Het laatste wat ik wil is natuurlijk de koplampen laten vervangen, wil je een beetje mooi setje ben je toch al gauw 700 tot 1000 euro kwijt.

Alvast bedankt! :)

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Vocht in koplamp

Bericht door BMW_Lover » 19 feb 2016, 21:21

Komplete lamp units uit je auto halen en naar binnen brengen. Dan het via het gaat waar je lampen in zitten vochtvreters inbrengen en een tijd laten liggen. Mocht je zo lang zonder auto kunnen....
Maar ja als de units echt lek zijn dan komt het toch weer terug.... Dichten de plastic doppen waar je de lampen vervangt nog wel goed af?
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

davedavy

Bericht door davedavy » 19 feb 2016, 21:41

Wat ik kan zien zit alles potdicht. Maarja, de lamp zegt mij dat het niet zo is. Ik kan hem de komende 3 dagen wel missen, ik zet morgen de auto mooi droog neer en dan haal ik de unit er even uit om te laten drogen.

Stel ik kom ze aan het vervangen, wat ik niet hoop, kan ik de units ook zomaar vervangen? Ik heb momenteel deze lampen. En zou dan weer +/- dezelfde willen, zoals deze: http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... -retrofit/
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolink verwijderd

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 22 feb 2016, 10:21

Zou dan voor een betaalbaar 2e hands setje gaan.

M.arco

Bericht door M.arco » 25 feb 2016, 09:31

Gewoon wachten tot het zomer is, dan trekt het wel weg.... Een bekend probleem helaas :gek:
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”