Luc met een 520d, maar waarom
Luc met een 520d, maar waarom
Hallo allemaal,
Mijn naam is Luc, kom uit het uiterste zuiden des lands, ben zelfstandig ondernemer en beleef BMW rijden sinds 2008.
Daarvoor reed ik redelijk sportieve auto's zoals een Clio 16V (nee, geen Williams) en een Golf VR6. Vanwege gezinsuitbreiding in '99 gekozen voor Skoda Octavia 1.8T (getuned). Daar heb ik er twee van gehad en volstrekt probleemloos gereden totdat....
Ik in 2008 via een vriend zijn E61 530D Executive uit 2005 kon overnemen met 130.000 km op de teller. Wow, dat was toch een aparte beleving. Ik heb de auto tot vorig jaar april gereden en uiteindelijk met een kleine 300K van de hand gedaan. Is de tussenliggende periode probleemloos verlopen? Nou nee, niet echt...
Het begon als vrij snel toen ik de auto had dat de glazenachterklep niet meer openging; kabelbreuk. Na 30.000 begon de auto van binnen naar diesel te stinken. Oorzaak een lekkend spruitstuk. Bij kilometerstand 220K stond ik met geen vermogen meer langs de kant van de weg. Oorzaak turbo kapot. Gelijk hiermee ook het inlaatspruitstuk vervangen (scheurtje). Tevens alle gloeibougies vervangen. Kosten 3000 euro(!!).
Je zou zeggen dat je dan alles hebt gehad. Na 25 maanden bij 260K weer storingen, slecht lopen. Wederom turbo kapot en twee slechte injectoren. BMW gaf niet thuis met coulance en de dealer heeft alles voor me opgelost (chapeau!). De kosten van de injectoren en nog wat klein spul waren voor mijn rekening, toch nog 1600 euri.
De motor bleef slecht lopen en na grondig onderzoek bleken nog twee injectoren slechte waarden gegeven. Tevens direct de roetfiler (voor de 2e keer) laten reinigen. Alles bij elkaar weer 2000 euro. Volgens een dieselspecialist moet je altijd de roetfilter reinigen als je een turbo hebt vervangen.
Intussen hield de bleutooth module ermee op en vertoonde de CCC kuren. Deze startte niet altijd meer op (BMW logo en that's it). Uiteindelijk was ik het allemaal zo beu dat ik - nadat ik duizenden (!!) euro had uigegeven aan reparaties- gekozen heb voor een 2 liter 520D uit 2011 met 68K.
Deze heb ik nu bijna een jaar en wat 'n genot!! Heerlijk cruisen met 24 maanden garantie!! Super zuinig in verbruik. Niet teveel opties (wel electrisch verstelbare stoelen met memo, sportaut, navi prof, lichtpakket, achteruitrijcamera, sophisto grau met oyster leer, zwarte hemel en styling 328 18").
Redelijk basic in vergelijk met alle opties en mogelijkheden. Het enige dat ik echt mis, is het headupdisplay.
Binnenkort wat foto's in de showroom.
Afgelopen oktober de 15 jaar oude polo ingeruild van mijn vrouw (erfenis van mijn vader....de polo, niet mijn vrouw) voor een E87 118i automaat uit 2005 met 80K op de teller. Heerlijke auto met leer en schuifdak!!
Mijn naam is Luc, kom uit het uiterste zuiden des lands, ben zelfstandig ondernemer en beleef BMW rijden sinds 2008.
Daarvoor reed ik redelijk sportieve auto's zoals een Clio 16V (nee, geen Williams) en een Golf VR6. Vanwege gezinsuitbreiding in '99 gekozen voor Skoda Octavia 1.8T (getuned). Daar heb ik er twee van gehad en volstrekt probleemloos gereden totdat....
Ik in 2008 via een vriend zijn E61 530D Executive uit 2005 kon overnemen met 130.000 km op de teller. Wow, dat was toch een aparte beleving. Ik heb de auto tot vorig jaar april gereden en uiteindelijk met een kleine 300K van de hand gedaan. Is de tussenliggende periode probleemloos verlopen? Nou nee, niet echt...
Het begon als vrij snel toen ik de auto had dat de glazenachterklep niet meer openging; kabelbreuk. Na 30.000 begon de auto van binnen naar diesel te stinken. Oorzaak een lekkend spruitstuk. Bij kilometerstand 220K stond ik met geen vermogen meer langs de kant van de weg. Oorzaak turbo kapot. Gelijk hiermee ook het inlaatspruitstuk vervangen (scheurtje). Tevens alle gloeibougies vervangen. Kosten 3000 euro(!!).
Je zou zeggen dat je dan alles hebt gehad. Na 25 maanden bij 260K weer storingen, slecht lopen. Wederom turbo kapot en twee slechte injectoren. BMW gaf niet thuis met coulance en de dealer heeft alles voor me opgelost (chapeau!). De kosten van de injectoren en nog wat klein spul waren voor mijn rekening, toch nog 1600 euri.
De motor bleef slecht lopen en na grondig onderzoek bleken nog twee injectoren slechte waarden gegeven. Tevens direct de roetfiler (voor de 2e keer) laten reinigen. Alles bij elkaar weer 2000 euro. Volgens een dieselspecialist moet je altijd de roetfilter reinigen als je een turbo hebt vervangen.
Intussen hield de bleutooth module ermee op en vertoonde de CCC kuren. Deze startte niet altijd meer op (BMW logo en that's it). Uiteindelijk was ik het allemaal zo beu dat ik - nadat ik duizenden (!!) euro had uigegeven aan reparaties- gekozen heb voor een 2 liter 520D uit 2011 met 68K.
Deze heb ik nu bijna een jaar en wat 'n genot!! Heerlijk cruisen met 24 maanden garantie!! Super zuinig in verbruik. Niet teveel opties (wel electrisch verstelbare stoelen met memo, sportaut, navi prof, lichtpakket, achteruitrijcamera, sophisto grau met oyster leer, zwarte hemel en styling 328 18").
Redelijk basic in vergelijk met alle opties en mogelijkheden. Het enige dat ik echt mis, is het headupdisplay.
Binnenkort wat foto's in de showroom.
Afgelopen oktober de 15 jaar oude polo ingeruild van mijn vrouw (erfenis van mijn vader....de polo, niet mijn vrouw) voor een E87 118i automaat uit 2005 met 80K op de teller. Heerlijke auto met leer en schuifdak!!
Re: Waarom een 520d?
Welkom Luc!
Balen dat je zoveel problemen hebt gehad met je 530D. Aantal kwalen zijn helaas bekend zoals de kabelbreuk en de uitlaatspruitstuk welke alleen bij de 218pk versie voorkomt als kwaal. Injectoren zijn helaas ook niet goedkoop en 2x de turbo kapot is wel pure pech. Ik heb bij die van mij gelijk het roetfilter laten verwijderen, dat ding maakt meer kapot dan je lief is
.
Hopelijk bevalt de nieuwe 520D een stuk beter (op het gebied van problemen/onkosten)![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Balen dat je zoveel problemen hebt gehad met je 530D. Aantal kwalen zijn helaas bekend zoals de kabelbreuk en de uitlaatspruitstuk welke alleen bij de 218pk versie voorkomt als kwaal. Injectoren zijn helaas ook niet goedkoop en 2x de turbo kapot is wel pure pech. Ik heb bij die van mij gelijk het roetfilter laten verwijderen, dat ding maakt meer kapot dan je lief is
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Hopelijk bevalt de nieuwe 520D een stuk beter (op het gebied van problemen/onkosten)
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Re: Waarom een 520d?
Dank je!
Laat niet onverlet dat ik enorm genoten heb van de 530d. Het is gewoon een dijk van 'n auto!!!
Ik heb het 'm lang vergeven maar eens houdt het op!
Laat niet onverlet dat ik enorm genoten heb van de 530d. Het is gewoon een dijk van 'n auto!!!
Ik heb het 'm lang vergeven maar eens houdt het op!
Re: Waarom een 520d?
Logisch dat je een grens trekt, maar wel zuur dat het je zo veel geld heeft gekost!
Hopelijk ga je met de 520d ook lang plezier hebben, tegen iets minder kosten.
Hopelijk ga je met de 520d ook lang plezier hebben, tegen iets minder kosten.
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Luc met een 520d, maar waarom
Welkom Luc,
Ten eerste complimenten voor je voorstel topic![smile :amen:](./images/smilies/worshippy.gif)
Klote van al de problemen met je 530d, hopelijk ondervind je minder problemen met je 520d.
Foto's zien we hier graag, zelfs die van de 1-serie![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Ten eerste complimenten voor je voorstel topic
![smile :amen:](./images/smilies/worshippy.gif)
Klote van al de problemen met je 530d, hopelijk ondervind je minder problemen met je 520d.
Foto's zien we hier graag, zelfs die van de 1-serie
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E60 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
PS ik heb je topic-naam gewijzigd om het overzicht te bewaren.
Re: Luc met een 520d, maar waarom
Hier alvast een foto van de 5.
![Afbeelding](http://myalbum.com/photo/Vf8We065Ti4i/360.jpg)
![Afbeelding](http://myalbum.com/photo/Vf8We065Ti4i/360.jpg)
Re: Luc met een 520d, maar waarom
Welkom hier Luc !
Yessssss, weer een 5 serie er bij
5 serie rules
Jammer van de kwalen die je hebt mogen meemaken, maar zijn inderdaad de bekende dingen, welke met kennis er van hadden kunnen voorkomen, sommigen dan, maar daar heb je nu niets meer aan.
Mooie wagen heb je weer terug en mijn complimenten voor je voorsteltopic
Ik nodig je tevens graag uit voor het BMW 5 Serie Event 2016 op 24 April in Odijk, zie de link in mijn onderschrift voor meer info
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Yessssss, weer een 5 serie er bij
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Jammer van de kwalen die je hebt mogen meemaken, maar zijn inderdaad de bekende dingen, welke met kennis er van hadden kunnen voorkomen, sommigen dan, maar daar heb je nu niets meer aan.
Mooie wagen heb je weer terug en mijn complimenten voor je voorsteltopic
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Ik nodig je tevens graag uit voor het BMW 5 Serie Event 2016 op 24 April in Odijk, zie de link in mijn onderschrift voor meer info
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Re: Luc met een 520d, maar waarom
Welkom op het forum..
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.