Na 21 jaar opel, (deels) over naar bmw.
Re: Na 21 jaar opel, (deels) over naar bmw.
Dat is een hele mooie, dikke 3! Veel plezier ermee..
BMW zoekende.. (F11, F31)
Wauw die manta's !! Geweldig blok in de grijze is dat de 24v uit de senator ? F28 versnellingsbak ?
Gefeliciteerd met de mooie BMW, veel plezier ermee
EricM5 schreef:Wauw die manta's !! Geweldig blok in de grijze is dat de 24v uit de senator ? F28 versnellingsbak ?
Dank je! en ja, dat klopt. Dit is een C30SE uit een omega A/ Senator B. Naar mijn mening het mooiste blok om te zien, wat opel ooit gemaakt heeft. Daarbij zijn ze betrouwbaar, mooi geluid en een manta gaat er ook nog aardig mee vooruit (zolang je geen snelle bocht tegenkomt )
Ik heb eerst gereden met een R25 bak erachter, maar die klopte qua verhoudingen gewoon niet, maakte bij 120 in zijn 5 meer dan 4000 omw.min. Wegrijden deed hij in zijn 2, zoals een andere auto in zijn 1 . (Zelfs zonder problemen met een caravan erachter)
Daarom heb ik hem afgelopen winter omgebouwd naar een getrag 240 (manta gsi) eens kijken hoe lang hij het vol houdt.
Schijnbaar past er ook een 6 bak van een of andere bmw achter, maar weet niet precies welke.
-
Ralph320 schreef:Het meest aan het interieur waardeer ik de stoelen, ik heb heel snel last van mijn onderrug, dit is de eerste auto waar ik voortreffelijk in zit!
Dit is 1 van mijn redenen om BMW te rijden!
Je touring ziet er top uit. Maar die Manta's zijn echt geweldig. Heb je ook foto's van de Manta A?
di Torrero schreef:Ralph320 schreef:Het meest aan het interieur waardeer ik de stoelen, ik heb heel snel last van mijn onderrug, dit is de eerste
Dit is 1 van mijn redenen om BMW te rijden!
Je touring ziet er top uit. Maar die Manta's zijn echt geweldig. Heb je ook foto's van de Manta A?
Jawel, maar deze staat al sinds 1998 op deze plek, toen is hij door mijn vader opgehaald bij de spuiter. Vervolgens is hij nooit helemaal afgebouwd. Zelf heb ik er ook nog geen tijd voor gehad, maar deze zal een project voor komende winter worden.
Meer foto's zijn er wel ,helaas niet digitaal. Dat hadden we nog niet in 1998 .
Maar over de bmw: komende zaterdag komt de trekhaak eronder, afgelopen zondag heb ik de schijven zwart gelakt (de zichtbare kant achter de velgnaaf i.v.m oppervlakte roest) en ik heb een andere afdekkap voor het m-stuurtje besteld (zwart/ chroom pearl). Niet echt spannende zaken, maar wel leuke kleinigheden.
Groeten Ralph.