Accu volgende dag dood
Accu volgende dag dood
Heyy bimmers,
Een paar dagen geleden wilde ik mijn auto openen, maar de sleutel reageerde niet, dacht ik tenminste. Ik heb vervolgens met mijn sleutel de deur opengemaakt en de auto in contact proberen te zetten, maar niks. De accu was helemaal leeg.
Ik heb dezelfde dag de accu volledig opgeladen, aangesloten op de auto en alles werkte weer. De dag erna was het weer raak... Ik heb gelezen dat het aan de IBS kan liggen.
Heeft iemand misschien een idee hoe dit opgelost kan worden?
Een paar dagen geleden wilde ik mijn auto openen, maar de sleutel reageerde niet, dacht ik tenminste. Ik heb vervolgens met mijn sleutel de deur opengemaakt en de auto in contact proberen te zetten, maar niks. De accu was helemaal leeg.
Ik heb dezelfde dag de accu volledig opgeladen, aangesloten op de auto en alles werkte weer. De dag erna was het weer raak... Ik heb gelezen dat het aan de IBS kan liggen.
Heeft iemand misschien een idee hoe dit opgelost kan worden?
Re: Accu volgende dag dood
Ik vermoed ook je IBS sensor. Maar ik zou hem eerst laten uitlezen. Als het toch de IBS is zal dit uit de diagnose naar voren komen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay
Re: Accu volgende dag dood
Ik heb nog een aantal tests uitgevoerd en het ligt volgens mij niet aan mijn IBS sensor. Ik heb tussen mijn massakabel en de - pool van de accu een multimeter geplaatst. Het verlies was 30 ampère, wat natuurlijk veeeeeel te hoog is. Ik heb vervolgens alle zekeringen in de kofferbak verwijderd en het verlies was nog steeds hetzelfde. Ik weet nu dat het iets is van de zekeringen wat in het dashboard zit. Helaas is het niet 1 zekering, maar meerdere. Iemand misschien een idee?
Re: Accu volgende dag dood
30 Ampere ? Dat is een verbruik van 360W. Ben je zeker dat het niet 30mA is of 300mA ? Bij 30A zijn de meeste multimeters dood en gaat je batterij zeer snel leeg.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu volgende dag dood
Ja, ik weet het zeker. Er zit een fuse in van 10amp en die blaast die elke keer op.
Re: Accu volgende dag dood
Dat is dan toch geen verlies hoor, je moet wachten tot de wagen in slaap is. Daarna kan je pas verlies meten, 30A als verlies is zeer straf.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu volgende dag dood
Hoe bedoel je geen verlies? Er gaat dan toch meer dan 10a doorheen terwijl de auto uitstaat of zie ik het verkeerd?
Re: Accu volgende dag dood
De auto gaat na een zekere tijd in slaap, te merken aan het doven van de lampjes van de raamblokkering en automaat. De stroom die daarna loopt is de verlies stroom.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu volgende dag dood
Probleem van de IBS is dat deze wagen uit zijn slaap haalt. Maar dit monitoren niet niet evident. Dan het je logging equipment nodig.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Accu volgende dag dood
En als ik bij het meten de ibs loskoppel en meet vanaf de schroef waar de ibs aan vastzit?
Re: Accu volgende dag dood
Dan kan ik weten of het aan de ibs lig of niet?
Re: Accu volgende dag dood
Heb jij dan misschien een idee hoe ik de oorzaak kan vinden?
Re: Accu volgende dag dood
IBS afkoppelen en afwachten of het opnieuw gebeurt.
525d E61 2007 pre-LCI