Goeiedag iedereen sorry voor het lange wachten , maar ik moest wachten tot het groot onderhoud.
Dus er is gebleken dat het ratel geluid die uit de motor kwam , een oliepomp was . Als de auto koud staat en wordt gestart , dan hoort men altijd dit soort geratel uit de oliepomp , omdat de olie nog niet warm is en niet genoeg door de pomp loopt..
Als het al warm staat dan verdwijnt het geratel.
Als het bij koude temperaturen bij "min -1 , -2" dan ga je het meer horen zei de BMW dealer..
Dus de BMW dealer zegt dat ik me geen zorgen moet maken.
Allemaal goed , maar na 2 dagen te rijden na mijn groot onderhoud en dat probleem , ben ik een raar geluid beginnen horen soort geschuur, direct naar de dealer gereden en die heeft vastgesteld dat het hoogstwaarschijnlijk de "distributie ketting" is .
Waarbij hij nog zei , als het geluid harder begint te worden dan breng je hem is binnen en dan gaan we beginnen kijken om mischien de ketting spanner te vervangen , als het dan bij het openen van de motor blijkt dat het erger is dan volledig de ketting..
Ik vind het heel bizar , omdat ik er heel rustig mee rij , "de auto niet verkracht" elke onderhoud gebeurt om de 15.000km " klein dan groot" enzovoort. 30.000 km vindt ik veel te veel . Dus ik doe men onderhoud veel vroeger .. voila , dat is verlopig wat ik kan zeggen daarover. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte
Mijn excuses als er iets niet duidelijk was.
Vriendelijke groeten Yuriy.
![smile :zwaai:](./images/smilies/zwaai.gif)