E39 M5 Occasions
Re: E39 M5 Occasions
Kan iemand toevallig vertellen hoe je het uit kan lezen met dis en hoeveel kost zo een apparaat ? Of misschien met mij mee gaat naar de garage die hij aangegeven had hij zal denauto daar achter laten. Ik ken zelf geen garage want ben altijd dealer geweest met me vorige auto's van alle merken.
Re: E39 M5 Occasions
Ik heb net de genoemde garage gebeld en gevraagd wat ze gaan keuren. Ze gaven aan de algemene staat van de auto wielophanging. Koppeling e.d. Volgens mij gaan ze niks openmaken of iets dergelijks om echt visueel te beoordelen. Ze lezen em uit met een Bosch kpa of kts apparatuur. Geen idee wat het is.
Re: E39 M5 Occasions
Stuur anders Kotje eens een bericht, hij is eigenaar van een E39 M5 en doet zelf bijna al het onderhoud en weet zo'n beetje alles van die dingen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E39 M5 Occasions
Ik heb Kotje al een PB gestuurd. Ik had eerder ook gelezen dat adviseert was de lagerschalen te vervangen ik neem aan preventief. Ik heb me meer in verdiept en zag dat het nare reparaties kan meebrengen als je op versleten door blijft rijden. Ik vroeg me af hoeveel kost zo iets en zijn er goede specialisten die dit voor je kunnen doen ?
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: E39 M5 Occasions
Ik ga die van mij deze zomer ook laten vervangen (205000 KM). Kost tussen de 1100 en 1200 euro.
Dat zal waarschijnlijk bij Offenga gebeuren in het noorden van het land.
DelanoM5 heeft dit recentelijk nog laten doen voor deze prijs
Dat zal waarschijnlijk bij Offenga gebeuren in het noorden van het land.
DelanoM5 heeft dit recentelijk nog laten doen voor deze prijs
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: E39 M5 Occasions
Mijn M5 heeft op dit moment 203.000 op de klok. Is er ook een manier waarop je kunt controleren of de schalen aan vervangen toe zijn? Ik heb wel eens gelezen dat je dit aan de hand van olie kunt zien. Dit moet dan opgestuurd worden en het lab controleert dan op deeltjes (waaronder koper). Zit het hier veel van in, zijn schalen/zuigers ernstig aan het slijten. Iemand hier meer informatie over? Ik weet dat dit niet echt 'occasion informatie' is, maar lijkt mij toch wel handig om te weten bij aanschaf van een M5.
Re: E39 M5 Occasions
Je kan een olie sample opsturen naar een laboratorium, zij zullen de kwaliteit van de olie controleren en kijken of er restdelen in zitten. Als er koper zichtbaar is, is het in de meeste gevallen al te laat voor de krukas.
Met een km-stand van over de 150k zou ik er nieuwe lagers in laten zetten, het is gewoon een slijtage onderdeel van de motor en de kosten ervan staan niet in verhouding met een ruil motor.
Met een km-stand van over de 150k zou ik er nieuwe lagers in laten zetten, het is gewoon een slijtage onderdeel van de motor en de kosten ervan staan niet in verhouding met een ruil motor.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 mar 2016, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: E39 M5 Occasions
Heb je wellicht ook een andresje waar je je olie kunt laten controleren? Kan er in Nederland niet heel veel over vinden die zoiets doen.
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: E39 M5 Occasions
Dan moet je Delanom5 eens een bercihtje sturen. Hij heeft toen een smaple naar de US gestuurd en kreeg een heel rapport terug.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: E39 M5 Occasions
Black Stone in de VS.Blackthunder schreef:Heb je wellicht ook een andresje waar je je olie kunt laten controleren? Kan er in Nederland niet heel veel over vinden die zoiets doen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E39 M5 Occasions
Op mijn werk (binnenvaart) gaat er naar elke 500uur (verversing) een monster naar ANAC voor een smeerolie analyse. Door dit elke keer te doen krijg je een patroon in je slijtage. In dit geval zou het denk ik niet zinvol zijn om een analyse te doen. Je weet niet hoelang de olie er in zit, hoeveel km er mee gereden is enz enz.
Bij een wagen als deze zou ik meer waarde hechten aan de historie. Zit deze er niet bij zou ik of verder kijken of dit preventief doen.
Voeringen zijn met een endoscoop te controleren.
Arshad, uit je verhaal begrijp ik dat de verkoper de auto gaat keuren bij een garage.
Ik zou als koper naar een garage waar ik vertrouwen in had en als dat bij jou de dealer is zou ik er 1 in de buurt zoeken.
Bij een wagen als deze zou ik meer waarde hechten aan de historie. Zit deze er niet bij zou ik of verder kijken of dit preventief doen.
Voeringen zijn met een endoscoop te controleren.
Arshad, uit je verhaal begrijp ik dat de verkoper de auto gaat keuren bij een garage.
Ik zou als koper naar een garage waar ik vertrouwen in had en als dat bij jou de dealer is zou ik er 1 in de buurt zoeken.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: E39 M5 Occasions
Woont iemand in de buurt van Rdam dan wil ik wel graag even een van jullie m5 blokken horen en zien mits iemand dat wilt
Re: E39 M5 Occasions
je kan de mijne wel horen?
pb me even anders.
pb me even anders.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 07 apr 2016, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: E39 M5 Occasions
Woon ook in de buurt van Rotterdam, heb er alleen een eisenmann 83mm onder hangen, misschien niet helemaal het standaard geluid wat jij wilt horen.
E39 M5/E61 535D
Re: E39 M5 Occasions
voor iemand die op zoek is naar een m5
http://autobedrijven.autozeeland.nl/aut ... 8.html&h=0
deze staat in mn dorp te koop.
staat daar in erg goede conditie.. persoonlijke vind ik het interieur niet zo mooi. maar als je op zoek bent naar een goede: vergeet deze niet te bekijken!:)
http://autobedrijven.autozeeland.nl/aut ... 8.html&h=0
deze staat in mn dorp te koop.
staat daar in erg goede conditie.. persoonlijke vind ik het interieur niet zo mooi. maar als je op zoek bent naar een goede: vergeet deze niet te bekijken!:)