De tikkende 328i Touring.... oh sh**....
Re: Van 316/318is touring naar 328i Touring
Ik laat het jullie wel weten! ga mij best doen het zsm uit te voeren want dit ziet er niet uit! heb het maar terug gevrot
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Vanavond een begin gemaakt.... dat dacht ik althans. Tijdens het demonteren kwam ik er achter dat een van de torx schroeven dol was ( dus een keer eerder gedemonteerd geweest) dus hebben we daar eerst een half uur mee staan hannesen maar gelukkig kregen mijn maten hem er uit.
Heb nog even de plaat schoongemaakt en ga proberen het stof gedeelte ook schoon te maken.
Al met al zijn we toch al 2 uur bezig geweest. (ondertussen werd er nog aan een Audi gesleuteld)
Morgen even nieuwe torx schroeven halen en ene nieuwe rubber voor rondom het dak aangezien deze al lichtelijk los liet!
Heb nog even de plaat schoongemaakt en ga proberen het stof gedeelte ook schoon te maken.
Al met al zijn we toch al 2 uur bezig geweest. (ondertussen werd er nog aan een Audi gesleuteld)
Morgen even nieuwe torx schroeven halen en ene nieuwe rubber voor rondom het dak aangezien deze al lichtelijk los liet!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Komt goed, zodra de onderdeeltjes binnen zijn is hij weer netjes en weer goed waterdicht
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: De tikkende 328 Touring
Nou de auto staat weer voor de deur met een nieuw rubber en een strakke dakhemel. het was me wel een gepriegel, maar goed te doen. Voornaamste probleem is de lijmresten!
Zal vanavond even de foto's posten.
Volgende op het programma is de stoters, Daarnaast wil ik nu toch echt wel voor een radio gaan kijken met aux of usb/sd of bluetooth.
Voor mijn VDO MS4400 is daar namelijk gewoon geen optie voormogelijk.
Natuurlijk het liefst met ene oranje display en zo min mogelijk glansplastic. Als iemand hiervoor iets weet!
Zal vanavond even de foto's posten.
Volgende op het programma is de stoters, Daarnaast wil ik nu toch echt wel voor een radio gaan kijken met aux of usb/sd of bluetooth.
Voor mijn VDO MS4400 is daar namelijk gewoon geen optie voormogelijk.
Natuurlijk het liefst met ene oranje display en zo min mogelijk glansplastic. Als iemand hiervoor iets weet!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Re: De tikkende 328i Touring
Hierbij het restant van de foto's
Heb gebruik gemaakt van lijmspray en het stuk voor stuk gelijmd.
De tip van ductape op de plekken waar niet gelijmd moest worden was heel handig!
Daarnaast dus ook het nieuwe rubber gehaald bij de dealert ik moest toch voor het schroefje.
Schoner dan dit kreeg ik het niet!
lekker de lijmresten van het rubber wegpulken
Vol spanning het nieuwe rubber vast maken en tevens inkorten want hij is standaard te lang!
Ook ben ik op zoek naar leuk setje velgen 17/18 inch voorkeur is style 32 maar ik ben aan het kijken voor alles.
Heb gebruik gemaakt van lijmspray en het stuk voor stuk gelijmd.
De tip van ductape op de plekken waar niet gelijmd moest worden was heel handig!
Daarnaast dus ook het nieuwe rubber gehaald bij de dealert ik moest toch voor het schroefje.
Schoner dan dit kreeg ik het niet!
lekker de lijmresten van het rubber wegpulken
Vol spanning het nieuwe rubber vast maken en tevens inkorten want hij is standaard te lang!
Ook ben ik op zoek naar leuk setje velgen 17/18 inch voorkeur is style 32 maar ik ben aan het kijken voor alles.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Goed bezig en mooi dat je ook nog wat foto's hebt gemaakt
Style 32 vind ik ook erg mooi, staat nog een breedsetje te koop op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1025337513
Tja en de autoradio, heb zelf uiteindelijk gekozen voor een Kenwood, maar ik denk dat dit ieder zijn eigen smaak een beetje is.
Succes met de keuze!
Style 32 vind ik ook erg mooi, staat nog een breedsetje te koop op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m1025337513
Tja en de autoradio, heb zelf uiteindelijk gekozen voor een Kenwood, maar ik denk dat dit ieder zijn eigen smaak een beetje is.
Succes met de keuze!
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
-
Leuk project zo en zeker leuk om te blijven volgen!
Mijn zonnedak bekleding laat ook los(aan de bijrijderskant) zou graag van je horen hoe jouw ervaring hiermee is om dit zelf op te lossen!
Een expert kunnen we altijd gebruiken natuurlijk!
Als je je auto nog gepoetst wil hebben kun je me een PB sturen
Mijn zonnedak bekleding laat ook los(aan de bijrijderskant) zou graag van je horen hoe jouw ervaring hiermee is om dit zelf op te lossen!
Een expert kunnen we altijd gebruiken natuurlijk!
Als je je auto nog gepoetst wil hebben kun je me een PB sturen
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
@Lj328
Ik heb zelf nu ook een kenwood op het lijstje staan. Wel met DAB ivm het uitfaseren van FM maar ook omdat ik een dubbele antenne heb ik deze auto. Daardoor heb ik maar weinig zenders.
@BMWE36Touring
Ik zal er rekening mee houden een goede poetsbeurt kan hij wel hebben!
Het zonnedak klusje is goed te doen waar het niet dat je het beter met meer dan 2 handjes kan doen. En hou rekening met flink schoonmaakwerk van het plaatwerk en stof. De lijm is echt een hel! ik ben er uiteindelijk met een plamuurmes tegen aan gegaan om het los te maken.
Ik heb zelf nu ook een kenwood op het lijstje staan. Wel met DAB ivm het uitfaseren van FM maar ook omdat ik een dubbele antenne heb ik deze auto. Daardoor heb ik maar weinig zenders.
@BMWE36Touring
Ik zal er rekening mee houden een goede poetsbeurt kan hij wel hebben!
Het zonnedak klusje is goed te doen waar het niet dat je het beter met meer dan 2 handjes kan doen. En hou rekening met flink schoonmaakwerk van het plaatwerk en stof. De lijm is echt een hel! ik ben er uiteindelijk met een plamuurmes tegen aan gegaan om het los te maken.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
- BMWf20 2.0d
Mooie E36! perfecte combinatie van een 328i touring met handbak, sportstoelen en schuifdak ;D! veel succes en plezier met het oplappen van de wagen.
Thx!
ik heb gisteren even op internet gespiekt maar zie er ook geen meer te koop staan. ze worden schaars de 328 touring handbak
ik heb gisteren even op internet gespiekt maar zie er ook geen meer te koop staan. ze worden schaars de 328 touring handbak
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Inderdaad.... en ik zie ze ook niet op gaspedaal.nl
Wees er maar zuinig op.
Wees er maar zuinig op.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
Tijd voor een update!
Er is al weer wat gebeurd in de tussentijd.
In eerste instantie heb ik een set 17 inch styling 44 gehaald met 225 voor en 245 achter. Deze lagen in Enschede en heb ik samen met BartS maar een roadtrip van gemaakt. ze moeten nog wel een beetje uitgebalanceerd worden.
Daarna was het tijd voor de stoters. deze heb ik samen met een maatje vervangen. helaas kwamen we tijdens het werken er achter dat de lagers van de nokkenassen ver door zijn. je kan er bij wijzen van een pinpas er door heen halen zo diep zitten de sneeën. hij keek er van op dat het blok nog niet vastgelopen was. Wel vond hij het blok nog solide rijden voordat we de deksel er af hadden gehaald.
(Mijn castrol olie was niet op tijd binnen dus heb ik even tijdelijk naar de 5w40 van de action gegrepen. Deze gaat er van de week weer uit voor de 5w30 van castrol.)
Nu heb ik gisteren alvast maar een setje nokkenassen opgehaald bij de bmw sloop in Breda. deze zijn ook niet geheel ongeschonden, maar wel een stuk beter.
Nu is het plan om wanneer de nokkenassen verwisseld worden ook nog een gereviseerde vanos op te halen bij PMotorsport en deze te wisselen voor mijn defecte.
Er is al weer wat gebeurd in de tussentijd.
In eerste instantie heb ik een set 17 inch styling 44 gehaald met 225 voor en 245 achter. Deze lagen in Enschede en heb ik samen met BartS maar een roadtrip van gemaakt. ze moeten nog wel een beetje uitgebalanceerd worden.
Daarna was het tijd voor de stoters. deze heb ik samen met een maatje vervangen. helaas kwamen we tijdens het werken er achter dat de lagers van de nokkenassen ver door zijn. je kan er bij wijzen van een pinpas er door heen halen zo diep zitten de sneeën. hij keek er van op dat het blok nog niet vastgelopen was. Wel vond hij het blok nog solide rijden voordat we de deksel er af hadden gehaald.
(Mijn castrol olie was niet op tijd binnen dus heb ik even tijdelijk naar de 5w40 van de action gegrepen. Deze gaat er van de week weer uit voor de 5w30 van castrol.)
Nu heb ik gisteren alvast maar een setje nokkenassen opgehaald bij de bmw sloop in Breda. deze zijn ook niet geheel ongeschonden, maar wel een stuk beter.
Nu is het plan om wanneer de nokkenassen verwisseld worden ook nog een gereviseerde vanos op te halen bij PMotorsport en deze te wisselen voor mijn defecte.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
- woutervandriel
net setje velgen, je had wel ff op de koffie mogen komen als je toch in de buurt van Enschede was:p
verstandig om zo nu en dan het spul los te trekken om alles te controleren!
verstandig om zo nu en dan het spul los te trekken om alles te controleren!
Oh, als ik dat had geweten!
Ja, we schrokken er echt van. Zoals ik zeg, je kan er bij wijze van je pinpas door heen halen zo diep zitten ze aan de uitlaat kant.
Ja, we schrokken er echt van. Zoals ik zeg, je kan er bij wijze van je pinpas door heen halen zo diep zitten ze aan de uitlaat kant.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|