Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 13:38
Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Goedenavond. Sinds vorige week werkt handmatig terugschakelen automaat niet meer. Ik heb een 525i e60 uit 2006. In manual zetten lukt wel en opschakelen ook. Iemand enig idee?
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Kabel naar schifter die over is.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 13:38
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Ik ben technisch n leek. Duur grapje of prima zelf te doen?
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Kabels zitten onder de shifter. Is te doen als je een beetje handig bent.
Het is een bekend probleem er zijn DIY's te vinden op het net over de kabels aan de shifter. Als ik mij niet vergis is er hier op het forum ook iemand die een probleem heeft gehad met deze kabels.
Het is een bekend probleem er zijn DIY's te vinden op het net over de kabels aan de shifter. Als ik mij niet vergis is er hier op het forum ook iemand die een probleem heeft gehad met deze kabels.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Bij mij deed de gehele manuele stand het niet meer. Kabels waren geknakt, gewoon een constructie fout net als de kabels van de achterklep bij de touring. Pookknop en afdekplaat eraf halen. Daarna de kabels uit de geleidingsnokjes halen en reparen. Ik heb de kabels daarna niet meer terug gezet achter de geleidingsnokjes. Je kan ze ook rustig ernaast laten want er is ruimte genoeg en de kans dat de boel nogmaals knakt is dan nihil
Als je het laat doen bij de dealer wordt het een duur grapje want daar repareren ze de kabels niet maar vervangen ze je complete schakelcoullisse
Als je het laat doen bij de dealer wordt het een duur grapje want daar repareren ze de kabels niet maar vervangen ze je complete schakelcoullisse
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 13:38
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Dank je voor jullie reacties. Heb m net uit laten lezen en gaf geen storingen op de bak. Klinkt dat raar in dit geval? Of is het wellicht n mechanisch defect?
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Uitlezen gaat deze fout idd waarschijnlijk niet weergeven.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Lekker dan... Ben ik weer aan de beurt. Eerst de kabels in de achterklep, nu werkt de manuele stand in zijn geheel niet meer. Ik spotte al wat gebroken adertjes zonder dit topic te lezen... Grr weer wat uurtjes naar de vaantjes!
Als alternatief ga ik eerst de 'sport' mod retrofitten. Zelf schakelen doe ik toch niet en ik gebruik de sportstand alleen om de toerentallen van het blok wat hoger te houden bij de schakelpunten. Als de sportstand me bevalt ga ik dat kabelboompje niet repareren.
Als al die kabelboompjes het gaan begeven... Ga ik de Bimmer verkopen en koop ik een Jaguar XF terug. (heb ik tenminste weer eens andere ellende dan kabelboompjes ;-)
Oh ja, ook mijn achterlicht eruit gehaald omdat de computer bleef zeuren om een defecte lamp die gewoon goed was. Blijkbaar heeft een contactje staan invonken want een deel van het plastic was weggesmolten en in de connector zat gewoon een gat gevonkt (door en door) waardoor het lampje geen goed contact KON maken. Contact weer vastgezet met epoxy, gat opgevuld met soldeertin en weer in vorm geslepen. De boordcomputer houdt zich nu koest.
Ook de radio viel vaak uit, en idd bleek het fannetje vandaag niet lekker te lopen. Weer gangbaar gemaakt door er 12V op te zetten en met wat contactspray weer vastgezet. Loopt weer prachtig nu!
Wel veel gebreken hoor, die E61....
Als alternatief ga ik eerst de 'sport' mod retrofitten. Zelf schakelen doe ik toch niet en ik gebruik de sportstand alleen om de toerentallen van het blok wat hoger te houden bij de schakelpunten. Als de sportstand me bevalt ga ik dat kabelboompje niet repareren.
Als al die kabelboompjes het gaan begeven... Ga ik de Bimmer verkopen en koop ik een Jaguar XF terug. (heb ik tenminste weer eens andere ellende dan kabelboompjes ;-)
Oh ja, ook mijn achterlicht eruit gehaald omdat de computer bleef zeuren om een defecte lamp die gewoon goed was. Blijkbaar heeft een contactje staan invonken want een deel van het plastic was weggesmolten en in de connector zat gewoon een gat gevonkt (door en door) waardoor het lampje geen goed contact KON maken. Contact weer vastgezet met epoxy, gat opgevuld met soldeertin en weer in vorm geslepen. De boordcomputer houdt zich nu koest.
Ook de radio viel vaak uit, en idd bleek het fannetje vandaag niet lekker te lopen. Weer gangbaar gemaakt door er 12V op te zetten en met wat contactspray weer vastgezet. Loopt weer prachtig nu!
Wel veel gebreken hoor, die E61....
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
De e60/61 is echt een behoorlijk fragiele auto. Duur betaald. Echt premium onwaardig
Re: Handmatig terugschakelen automaat werkt niet meer
Ik klaag niet en heb een flink stuk minder onkosten/onderhoudskosten dan de E46 320D touring die ik hiervoor had .
Ok is wellicht deels geluk maar deels ook goed inlezen zoals Accu op tijd vervangen, swirflaps (bij een diesel), EGR/DPF verwijderen, thermostaten in de gaten houden. Al die dingen heb ik direct na aanschaf gedaan. Owja en zoek een model zonder PanoDramadak .
Ok is wellicht deels geluk maar deels ook goed inlezen zoals Accu op tijd vervangen, swirflaps (bij een diesel), EGR/DPF verwijderen, thermostaten in de gaten houden. Al die dingen heb ik direct na aanschaf gedaan. Owja en zoek een model zonder PanoDramadak .