vincent uit limburg.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
vin_bmw5

vincent uit limburg.

Bericht door vin_bmw5 » 12 mar 2016, 02:45

hallo allemaal.

na een lange tijd afwezig te zijn, heb ik weer besloten weer aan te melden. woon samen met me vriendin en me hond in zuid limburg in een klein dorpje beek. werk als koerier bij dhl express. de reden dat ik gestopt was. veel elende met bmw,s gehad. de eerste heb ik kado gehad van me vriendin, waar helaas veel aan markeerde. veel geld in gestopt. en later bleek bij de apk dat het om 2 auto,s ging, waren aan elkaar gelast. heb zulke dingen gehoord en gezien maar nooit verwacht dat ik het zelf zou meemaken. heb daarna een e34 gekocht. wat eerst goed uitzag. maar later bleek de hele bodem helemaal verot te zijn. en koste veel om te veel om te maken.

toen een tijdje Volvo gereden. maar miste de bmw gevoel heel erg, toen een colega een bmw e46 had gehaald. begon het heel erg te kriebelen. toch maar even op marktplaats gekeken. en tot me stome verbazing een e39 in me buurt. afspraak gemaakt voor ik ging werken om te kijken. en zag er heel goed uit geen roest is een 520 I uit 1999 met de m52tub20 blok. niet veel opties, airco elec ramen voor de rest niets bizonders. precise hoe ik het hebben wil. kan niks kapot, en scheelt in gewicht. rij graag op de ring namelijk. heb hem maar gelijk gekocht. met inruil van me Volvo maar 800 bijgelegt. helaas ondanks dat allew boekjes en bonnen aanwezig waren. heel erg veel achterstalig onderhoud aan gehad. bleek dat de vorige eigenaar erg goedkoop is geweest met onderhoud erg knullig gedaan soms. hij liep in het begin ook helemaal niet lekker, bleek later ook dat er 6 verschilende boegies en bobiene,s in zaten heb dat allemaal vervangen. nokenassensor. hij verbruikt helaas nog erg veel olie koppaking is niet lek. uitlaat lekt. en nog wat dingen.

maar moet zeggen hij start altijd, en heeft me niet in de steek gelaten. toch fijn om vertrouwen in een auto te hebben, en hoef voormij voorlopig nog lang niet weg. hier nog een foto van toen ik hem nog net had, is intussen aardig verbouwd. sorry voor het lange verhaal, en hoop op een gezelige tijd hier. en hoop veel te leren, en leuke kontakten op te bouwen. groet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door vin_bmw5 op 14 mar 2016, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart70
Contacteer:

Re: vincent uit limburg.

Bericht door Bart70 » 13 mar 2016, 11:30

Welkom hier Vincent en mooi voorsteltopic !

Welkom op dit mooie forum !

Yessssss, weer een 5 serie er bij :gekdoen: 5 serie rules ;)

Jammer te lezen dat je zoveel pech hebt gehad, maar je bent toch weer terug gekomen, en dat zegt wel iets :duim:

Ik nodig je tevens graag uit voor het BMW 5 Serie Event 2016 op 24 April in Odijk, zie de link in mijn onderschrift voor meer info :duim:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Zoek je meer info over een bepaald onderwerp of probleem, probeer dan ook altijd even de zoekfunctie hier op het forum, deze voorkomt meestal het eventueel onnodig starten van een nieuw topic.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe :duim:

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 13 mar 2016, 20:19

Welkom terug Vincent,

Goed om te horen dat je weer vertrouwen hebt in een bmw.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

vin_bmw5

Bericht door vin_bmw5 » 14 mar 2016, 12:09

Hoi

Bedankt voor de reactie. Was inderdaad veel ellende, al heeft dat denk ik ook te maken gehad dat ik niet goed oplet met wat ik koop. Heb nu met deze erg veel achterstallig onderhoud aan. Nu nog steeds, onderstel is niet zo best meer. Wil hem graag verlagen. Met bilstein b12 of schroefsets. Uitlaat is ook lek. Denk ook dat de katalysator verstopt zit. Heb soms geen vermogen meer. Ik heb de gene die voor zitten. En die zijn best prijzig. Maar voor de rest best oké. Heb wel dat i veel olie verbruikt. Ben er nog niet acher wat dat is. Dingen die ik nog moet doen.
Kopling.
Alle raamrubbers. Zijn erg slecht. Zeker de strips bij de deuren. Hoop dat i nog te krijgen zijn.
Grote buurt. Ga ik zelf doen. Spanrollen. Riemen olie filters enzovoort
Stuurbekrachtiging leidingen vervangen was gedaan door de vorige eigenaar maar erg knulligega dat ook zelf doen. Wil dat goed hebben lekt ook een klein beetje.
Ccv of pcv. Vervangen of meschien verwijderen moet kijken of dat gaat met de apk.
Alle draagarmen en rubbers vervangen.
Denk ook remmen voor achter.
Verlichting upgrading voor achter. Niet noodzakelijk maar voor het mooie.
Ga binnenkort de m5 bumper opschroeven.
Voorlopig nog alle achterstallig onderhoud doen.
:duimen:

Ben ondanks al dat gezeik. Toch erg blij met de auto. Zal even tijd kosten voor alles goed is. Maar komt goed. Enige wat ik jammer vind is dat het een 520 is. Is niet echt vlot genoeg om mee te komen op de ring. Maar kijk daar later naar. Heb al te veel kosten gemaakt om deze nu weg te doen. En hij is roestvrij, daar ben ik echt blij mee. Ik kijk wel even of dat lukt voor de meeting lijkt me leuk.

Gr

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 15 mar 2016, 14:22

Behoorlijke waslijst nog zeg, maar respect dat je het allemaal gaat aanpakken !

Het voordeel is dat je zometeen exact weet wat voor wagen je hebt :duim:

pointer16

Bericht door pointer16 » 15 mar 2016, 18:28

welkom op het forum..
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.

vin_bmw5

Bericht door vin_bmw5 » 17 mar 2016, 04:07

Hoi

Bedankt voor de welkom. Is inderdaad een lang lijst. Maak me erg veel zorgen over me blok. Verbruikt erg veel olie. En volgens mijn monteur is het hoogs waarschijnlijk de zuigerveren. Komen we vandaag achter. Das echt fu baalen. Weet even niet meer wat ik nu ga doen. Heb nu al zo veel kosten aan besteed. Echt weg doen zit er niet in. :'(

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 mar 2016, 07:52

Snap het probleem ja, op een gegeven moment wordt de keuze steeds moeilijker….

vin_bmw5

Bericht door vin_bmw5 » 17 mar 2016, 17:12

Ja inderdaad ga maar een andere blok in leggen

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 17 mar 2016, 23:44

Balen man, sterkte ermee

vin_bmw5

Bericht door vin_bmw5 » 19 mar 2016, 21:00

Thanks komt goed.