excuus zie dat ik in het verkeerde forum heb gepost

Ben al even op zoek naar een nieuwe auto (ik wil BMW gaan rijden, kom van een Opel...) en ik vond een mooie (in mijn ogen) E46 318Ci uit feb. 2006 met een ton op de klok.
Nu heb ik echter helemaal geen verstand van BMW's maar de verkoper liet mij wat zwakke plekken zien waar ik eventueel op moest letten... nja prima, dus toen een proefrit.
Bij het starten van de auto begonnen de kleppen te tikken... prima dat ding heeft weet ik veel hoe lang stil gestaan dus olie te kort, maar hij rattelde ook en dat baart me wel een beetje zorgen.
De verkoper hoorde het blijkbaar ook en zei dat het kwam omdat het klepdeksel en klephoedjes waren vervangen en omdat de vacuumpomp zo lang (geen idee hoe lang) stil hadden gestaan en dat als de motor eenmaal op temperatuur was dit weg zou zijn. Dus ik vroeg aan hem, gebeurd dit nu ELKE dag? En hij beweerde dus van niet...
Is dit nu een BS verhaal of klopt het ook echt? Het opmerkelijke was wel, dat het weg was zodra de motor op temperatuur was... daarna nog zo'n 20 min idle laten lopen en niks meer gehoord.
Ben ik nu gek of?