Na update navigatie harde schijf kapot
Na update navigatie harde schijf kapot
Ik heb onlangs geprobeerd via USB de navigatie van mijn F11 te actualiseren. Daarna deed de navigatie het geheel niet meer (steeds de melding op het display 'zoeken naar USB-stick' terwijl die er wel in zat), een dag later viel de hele middenconsole uit.
De dealer heeft de software opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem bleef. Na nadere diagnose werd geconstateerd dat de harde schijf moet worden vervangen. Ik vind het sowieso vreemd dat dit gebeurt bij een net 4 jaar oude auto. BMW geeft geeft aan dat vervanging volledig voor rekening van de klant komt. Heeft er iemand tips over hoe ik dit tegen redelijke kosten kan oplossen? En als de schijf moet worden vervangen welke kan ik dan het beste nemen?
De dealer heeft de software opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem bleef. Na nadere diagnose werd geconstateerd dat de harde schijf moet worden vervangen. Ik vind het sowieso vreemd dat dit gebeurt bij een net 4 jaar oude auto. BMW geeft geeft aan dat vervanging volledig voor rekening van de klant komt. Heeft er iemand tips over hoe ik dit tegen redelijke kosten kan oplossen? En als de schijf moet worden vervangen welke kan ik dan het beste nemen?
Re: Na update navigatie harde schijf kapot
Pffff das knudde zeg. Wellicht dat iemand hier met een IT achtergrond er iets van kan zeggen? Ik kan ze wel vervangen maar dan de complete unit. Wat vraagt de dealer er voor?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Heb je met andere maps/fsc geprobeerd?Misschien eerst map van cic moet verwijderd met tool32 en op nieuw proberen updaten.Gewoon eerst alles proberen en als niet lukt dan unit vervangen.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
- BMW530xdrive
Ik zou even met de Hard Disk naar de lokale PC shop gaan en laten controleren op bad sectors, mocht je geen IT achtergrond hebben. Ik verwacht dat de schrijf actie van de kaartupdate e.e.a corrupt heeft gemaakt.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
De harddisk is uiteraard gewoon los te vervangen, maar dan is het wel handig dat je je oude harddisk nog kan lezen. Anders zal je een image moeten hebben van een soortgelijke navigatie, die je dan op je eigen oude of een nieuwe harddisk heen zet. Dan zou het theoretisch gezien weer moeten werken.
Het heeft overigens geen zin om een grotere harddisk te nemen, aangezien het gedeelte dat je meer hebt t.o.v. de oude harddisk niet wordt "gezien".... Ik heb ooit wel ergens gelezen over iemand die zijn harddisk heeft vervangen voor een SSD.... maar ook dat was niet echt een denderend verschil... buiten het feit dat de harddisk dus net zo groot werd na het overzetten van een kopie van de oude harddisk.
Er zullen wellicht wel mogelijkheden zijn om het bruikbare volume van de grotere harddisk te verruimen, maar ik heb er zelf nog nooit naar gezocht. Als ik tijd heb, zal ik de link van dat topic wel even opzoeken.
Het heeft overigens geen zin om een grotere harddisk te nemen, aangezien het gedeelte dat je meer hebt t.o.v. de oude harddisk niet wordt "gezien".... Ik heb ooit wel ergens gelezen over iemand die zijn harddisk heeft vervangen voor een SSD.... maar ook dat was niet echt een denderend verschil... buiten het feit dat de harddisk dus net zo groot werd na het overzetten van een kopie van de oude harddisk.
Er zullen wellicht wel mogelijkheden zijn om het bruikbare volume van de grotere harddisk te verruimen, maar ik heb er zelf nog nooit naar gezocht. Als ik tijd heb, zal ik de link van dat topic wel even opzoeken.
Welkom op het fourm.
Wat is het hele verhaal van de update?
Gaat het hier om een business of prof. unit? Is het een cic of nbt unit?
Waarschijnlijk kan ik het wel repareren. Post het hier of via pb.
Wat is het hele verhaal van de update?
Gaat het hier om een business of prof. unit? Is het een cic of nbt unit?
Waarschijnlijk kan ik het wel repareren. Post het hier of via pb.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dit verhaal bedoel je volgens mij. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=841458jvdheuvel schreef:Ik heb ooit wel ergens gelezen over iemand die zijn harddisk heeft vervangen voor een SSD.... maar ook dat was niet echt een denderend verschil... buiten het feit dat de harddisk dus net zo groot werd na het overzetten van een kopie van de oude harddisk.
De plaatjes helpen in ieder geval om de oude uit te bouwen en dan vervolgstappen (welke dat ook moge zijn) te ondernemen.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Die bedoel ik inderdaadh3b schreef:Dit verhaal bedoel je volgens mij. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=841458
De plaatjes helpen in ieder geval om de oude uit te bouwen en dan vervolgstappen (welke dat ook moge zijn) te ondernemen.