Sinds enige tijd hangt de ruitenwisser van de achterruit van mijn E61 "op half 7".
Normaal gesproken hoort deze in rust redelijk strak horizontaal te staan, maar hij is bij mij al iets onder de horizon verdwenen. Dit lijkt redelijk plots gebeurt te zijn, dus niet dat deze geleidelijk weg is gezakt. De ruststand is nu ongeveer op de overgang glas naar de klep (uiterste punt van de wisser 4 cm onder de horizon).
Alles voelt strak en spelingsvrij aan als ik er aan morrel, en de ruitenwisser werkt ook normaal zonder bijwerkingen of geluiden. Met het glas open beweegt de wisser soepel met de hand, terwijl ik het segment dat in de klep zit niet in beweging kan krijgen (ook geen speling merkbaar).
Ik heb zelf het idee dat de ruitenwissermotor in de achterklep in zijn bevestiging wat onderuit is gezakt (de stelmogelijkheid die hier in zit).
Wie heeft hier ervaring mee, en als het zit in de ruitenwisserbevestiging, hoe kom ik daar het beste bij om de boel bij te stellen.
Alvast bedankt,
Robert
E61 Achterwisser "op half 7"
Re: E61 Achterwisser "op half 7"
Ik denk eerder dat je ruitenwisser stangetje niet op zijn plaats zit? Is dit los geweest?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Je moet de binnenbekleding van de achterklep losmaken, waarschijnlijk is er iets in het mechaniekje defect gegaan.
Eventueel heb ik nog een complete ruitenwissermotor liggen.
Eventueel heb ik nog een complete ruitenwissermotor liggen.
Dank voor jullie meedenken.
Het hele mechaniek en de arm zijn niet los of gedemonteerd geweest, er is niets aan veranderd (zelfs het ruitenwisserblad is nog de oude), dus daar ligt het niet aan.
De wisser doet het verder normaal (alleen het segment dat ie wist, is wat naar links gedraaid). Hij maakt dus wel zijn normale slag (zeg maar halve cirkel), maar de halve cirkel is een slagje naar links verdraaid.
Hoe kan ik de binnenbekleding van de achterklep juist demonteren?
Heef iemand daar een "how to" voor?)
Overigens ben ik niet de enige met dit probleem, ik zie op de weg legio E61's waarbij hetzelfde aan de hand is (maar blijkbaar irriteren die zich er niet zo aan....)
Het hele mechaniek en de arm zijn niet los of gedemonteerd geweest, er is niets aan veranderd (zelfs het ruitenwisserblad is nog de oude), dus daar ligt het niet aan.
De wisser doet het verder normaal (alleen het segment dat ie wist, is wat naar links gedraaid). Hij maakt dus wel zijn normale slag (zeg maar halve cirkel), maar de halve cirkel is een slagje naar links verdraaid.
Hoe kan ik de binnenbekleding van de achterklep juist demonteren?
Heef iemand daar een "how to" voor?)
Overigens ben ik niet de enige met dit probleem, ik zie op de weg legio E61's waarbij hetzelfde aan de hand is (maar blijkbaar irriteren die zich er niet zo aan....)
Bekleding is eenvoudig te demonteren, als ik mij goed herinner zijn het gewoon schroefjes.
Onder het ruitje zittten ook ik meen 2 schroeven.
Onder het ruitje zittten ook ik meen 2 schroeven.
525d E61 2007 pre-LCI
- Mercedennys
ik heb het sindskort ook, na het verwisselen van mn wisser. Ik stoor me er wel aan dus volg dit met veel belangstelling.