Duo kaart KPN
-
Duo kaart KPN
Sinds enige weken trotse eigenaar van een 530D Executive van '99
De grote telefoon in de armsteun wil ik graag gebruiken, althans de handsfree functie.
Naar de KPN winkel geweest, voor 40 euro een duo kaart gekocht, kaart onder de hoorn in de houder geschoven en resultaat NIKS. "controleer kaart" zegt de hoorndisplay.
Wie heeft de oplossing?
De grote telefoon in de armsteun wil ik graag gebruiken, althans de handsfree functie.
Naar de KPN winkel geweest, voor 40 euro een duo kaart gekocht, kaart onder de hoorn in de houder geschoven en resultaat NIKS. "controleer kaart" zegt de hoorndisplay.
Wie heeft de oplossing?
Re: Duo kaart KPN
Heeft dat niet te maken met het feit dat de frequentiebanden van KPN inmiddels anders zijn dan de oude unit in je BMW kan verwerken?
Fijn die vooruitgang in de techniek .
Fijn die vooruitgang in de techniek .
Of is dit: http://bmw.startpagina.nl/forum/topic/4 ... 39-uit-99/ een oplossing?
-
Hartelijk dank voor de info.
Ik ga op zoek naar het zwarte kleine kaartlezertje bovenop de wielkast linksachter.
Hopelijk werkt dan alles.
Ik ga op zoek naar het zwarte kleine kaartlezertje bovenop de wielkast linksachter.
Hopelijk werkt dan alles.
-
Inmiddels de kaartlezer gevonden en de kaart in de kaartlezer geschoven maar de hoorndisplay blijft aangeven "controleer kaart". Wat ik ook doe.
Iemand nog een optie voordat ik er een Parrot in hang?
Iemand nog een optie voordat ik er een Parrot in hang?
-
Hoera, de telefoon werkt prima.
Maar.....het handsfree geluid gaat blijkbaar over de rechterkant van de radio, en die is kapot.
De eindtrap ligt eruit.
Iemand een radio unit "Prof BM54 back" liggen voor overname?
En een koplampsproeier rechts?
Maar.....het handsfree geluid gaat blijkbaar over de rechterkant van de radio, en die is kapot.
De eindtrap ligt eruit.
Iemand een radio unit "Prof BM54 back" liggen voor overname?
En een koplampsproeier rechts?
- Marcel RSD
Je kunt die eindtrap prima laten maken. Een goede BM54 kost ook aardig wat.
Ik kan je alleen aan een BM24 helpen. Maar heb je de BM54 zelf ingebouwd, want in '99 hadden ze deze nog niet.
Ik kan je alleen aan een BM24 helpen. Maar heb je de BM54 zelf ingebouwd, want in '99 hadden ze deze nog niet.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
-
Marcel,
Dank voor je reactie.
Deze 530D is van 1999 tot 2002 in het bezit van de importeur geweest. Het schijnt een USA uitvoering te zijn. Pas in 2002 is hij in particulier bezit gekomen en tot december 2015 van dezelfde eigenaar. Toen heb ik 'm gekocht.
Hoe die BM54 erin komt weet ik dus niet.
Zo'n eindtrap vervangen wat kost dat? Is een BM 24 een alternatief? Of werkt dat niet?
Dank voor je reactie.
Deze 530D is van 1999 tot 2002 in het bezit van de importeur geweest. Het schijnt een USA uitvoering te zijn. Pas in 2002 is hij in particulier bezit gekomen en tot december 2015 van dezelfde eigenaar. Toen heb ik 'm gekocht.
Hoe die BM54 erin komt weet ik dus niet.
Zo'n eindtrap vervangen wat kost dat? Is een BM 24 een alternatief? Of werkt dat niet?
- Marcel RSD
Een BM54 heeft een 40 pinss aansluiting met rechte pinnen. De BM24 heeft een 40 pins aansluiting met ronde pinnen. Je kunt dat even controleren omdat de pre BM54 modules ook een 40 pins aansluiting met ronde pinnen had.
De BM24 is een single tuner, de BM54 een duo tuner. Maar dat is alleen van belang als je navigatie hebt ivm dynamische routebepaling.
Op marktplaats staan ook reparaties gemeld
http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... &postcode=
Als je een BM54 module hebt en een Siemens Bit II telefoon, dan is het ook goed mogelijk om een ULF in te bouwen. dan kun je je mobiel via bluetooth met de auto laten verbinden en afhankelijk van de versie ook ondersteuning van spraaksturing.
De BM24 is een single tuner, de BM54 een duo tuner. Maar dat is alleen van belang als je navigatie hebt ivm dynamische routebepaling.
Op marktplaats staan ook reparaties gemeld
http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... &postcode=
Als je een BM54 module hebt en een Siemens Bit II telefoon, dan is het ook goed mogelijk om een ULF in te bouwen. dan kun je je mobiel via bluetooth met de auto laten verbinden en afhankelijk van de versie ook ondersteuning van spraaksturing.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate
-
Hey Marcel,
Hartelijk dank voor je antwoord.
Mochten de pinnen overeenkomen zou een BM24 dan voldoen?
De navigatie gebruik ik toch niet. Puur de tuner.
Hoe zie ik of mijn telefoon een Siemens Bit 2 is?
En wat kost dan eventueel een ULF?
Want de duo kaart van KPN werkt op zich prima maar mis m'n telefoonboek en moet steeds de twee toestellen activeren en de-activeren om te voorkomen dat m'n telefoontjes binnenkomen op het, op dat moment, niet gewenste toestel.
Schrik wel een beetje van de reparatieprijzen van de apparatuur. Ben anders gewend.
Hartelijk dank voor je antwoord.
Mochten de pinnen overeenkomen zou een BM24 dan voldoen?
De navigatie gebruik ik toch niet. Puur de tuner.
Hoe zie ik of mijn telefoon een Siemens Bit 2 is?
En wat kost dan eventueel een ULF?
Want de duo kaart van KPN werkt op zich prima maar mis m'n telefoonboek en moet steeds de twee toestellen activeren en de-activeren om te voorkomen dat m'n telefoontjes binnenkomen op het, op dat moment, niet gewenste toestel.
Schrik wel een beetje van de reparatieprijzen van de apparatuur. Ben anders gewend.
Over die duo kaart; de gesprekken worden doorverbonden naar de sim die het laatst is aangemeld op het netwerk. Je kan ze eigenlijk niet goed tegelijk gebruiken dus ik zou ze los van elkaar aanzetten.
Vind het overigens wel gaaf te lezen dat de set nog werkt, want de GSM900 band wordt steeds meer omgezet naar 3G en 4G.
Vind het overigens wel gaaf te lezen dat de set nog werkt, want de GSM900 band wordt steeds meer omgezet naar 3G en 4G.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
-
Hey Alex,
Dank voor je reactie.
Ja, het werkt prima, niks mis met de handsfreefunctie, werkt inmiddels over beide radio uitgangen.
Ik moet alleen niet vergeten dat, zodra ik de auto verlaat, met m'n mobiel, even een 1 moet kiezen om 'm weer aan te melden op het net.
Wil toch nog de mogelijkheden onderzoeken om via Bluetooth/handsfree op de bestaande installatie te gaan werken zodat ik m'n mobiel als hoofd-unit kan behouden ivm telefoonboek.
Dank voor je reactie.
Ja, het werkt prima, niks mis met de handsfreefunctie, werkt inmiddels over beide radio uitgangen.
Ik moet alleen niet vergeten dat, zodra ik de auto verlaat, met m'n mobiel, even een 1 moet kiezen om 'm weer aan te melden op het net.
Wil toch nog de mogelijkheden onderzoeken om via Bluetooth/handsfree op de bestaande installatie te gaan werken zodat ik m'n mobiel als hoofd-unit kan behouden ivm telefoonboek.