Auto stelen wat lastiger maken: OBD-II stekker verplaatsen?
-
Auto stelen wat lastiger maken: OBD-II stekker verplaatsen?
Hallo,
Omdat er met de OBD-2 stekker zoveel mogelijk is, en dieven hier handig gebruik van maken, zit ik te denken om deze stekker te verplaatsen, of zelfs buiten werking te stellen.
Heeft iemand hier al eens aan gedacht of ervaring mee?
Bij het buiten werking stellen zit ik er aan te denken om met een klein relais de CAN bus van de stekker te ontkoppelen, en de 12V/massa te onderbreken.
Andere optie is van een of andere schadeauto dezelfde stekker er uit te knippen en deze op de originele plek te plaatsen, deze is dan geheel loos, en op een andere plek in de auto je originele stekker te plaatsen. (ik weet niet hoeveel speling er in de kabelboom zit...?)
Iemand ervaring mee?
Omdat er met de OBD-2 stekker zoveel mogelijk is, en dieven hier handig gebruik van maken, zit ik te denken om deze stekker te verplaatsen, of zelfs buiten werking te stellen.
Heeft iemand hier al eens aan gedacht of ervaring mee?
Bij het buiten werking stellen zit ik er aan te denken om met een klein relais de CAN bus van de stekker te ontkoppelen, en de 12V/massa te onderbreken.
Andere optie is van een of andere schadeauto dezelfde stekker er uit te knippen en deze op de originele plek te plaatsen, deze is dan geheel loos, en op een andere plek in de auto je originele stekker te plaatsen. (ik weet niet hoeveel speling er in de kabelboom zit...?)
Iemand ervaring mee?
Re: Auto stelen wat lastiger maken: OBD-II stekker verplaats
Zijn er verscheidene die dit gedaan hebben. Ook hier op het forum.
Best verplaatsen en een dummy in de plaatst zetten. Ik zou daar dan alleen de 12V voeding opzetten, ze krijgen dan spanning maar geen verbinding. Zoniet gaan ze snel(ler) zoeken naar de echte.
Andere die dit gedaan hebben, melden dat de kabelboom is lang genoeg om heb ergens onderin te plaatsen.
Trouwens de nieuwste truck voor diegene die comfort access hebben is, om het signaal van de sleutel op te pikken en dit naar een zender in de buurt van de wagen te zenden. Wagen ziet dan de sleutel en opent de wagen.
Was in duitsland op het nieuws.
Best verplaatsen en een dummy in de plaatst zetten. Ik zou daar dan alleen de 12V voeding opzetten, ze krijgen dan spanning maar geen verbinding. Zoniet gaan ze snel(ler) zoeken naar de echte.
Andere die dit gedaan hebben, melden dat de kabelboom is lang genoeg om heb ergens onderin te plaatsen.
Trouwens de nieuwste truck voor diegene die comfort access hebben is, om het signaal van de sleutel op te pikken en dit naar een zender in de buurt van de wagen te zenden. Wagen ziet dan de sleutel en opent de wagen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
tom_il schreef:
Grrrrrmmmblrrrr !!

-
Wat het makkelijkste is, pinning veranderen van de odb stekker. Een verloopstekker maken voor jezelf of bij onderhoud dealer. En deze niet in de auto bewaren.
Nog makkelijker. Goed verzekeren
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
-
Yup en zorgen dat je een geldig certificaat hebt voor je alarmrens914 schreef:Nog makkelijker. Goed verzekeren

Niet zijnde het fabrieksalarm maar een alarm wat er later is ingezet. 

Laatst gewijzigd door Bart70 op 22 mar 2016, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Ook voor het fabrieksalarm moet je gewoon elke drie jaar een nieuw papiertje halen hoor. Anders vervalt je SCM gewoon voor de verzekering, staat tenminste in mijn polisvoorwaarden. Zou mij bij diefstal €1000,- eigen risico kosten. Dus elke keer voor 10,- een nieuw certificaatje halen bij de BMW dealer!
Wat ik me wel afvraag waarom de fabrikanten die beveiliging (van oa comfort access) niet zwaarder maken.
Van de nieuwste F-reeks auto's kunnen ze de DDE/DME ook nog niet kraken, voor tuning bijvoorbeeld. Hier zit dus een sterker beveiligings algortime op. Waarom dan niet op de beveiligingsomgeving??
Wat ik me wel afvraag waarom de fabrikanten die beveiliging (van oa comfort access) niet zwaarder maken.
Van de nieuwste F-reeks auto's kunnen ze de DDE/DME ook nog niet kraken, voor tuning bijvoorbeeld. Hier zit dus een sterker beveiligings algortime op. Waarom dan niet op de beveiligingsomgeving??
-
Dealer, of ook servicepunt?
Is dat een formaliteit, of kijken ze ook de auto na? ( in het laatste geval vind ik 10 euro wel erg weinig namelijk...)
Is dat een formaliteit, of kijken ze ook de auto na? ( in het laatste geval vind ik 10 euro wel erg weinig namelijk...)
Op "linke" plaatsen of in het buitenland zet ik een indrukwekkend grote stuurklem.
Grootste probleem : de cijfercombinatie onthouden.

Grootste probleem : de cijfercombinatie onthouden.

Ze kijken hem na anders kunnen ze nooit bepalen of het alarm echt werkt. Zo kwamen ze er bij mij achter dat de auto niet geheel conform de eisen was. In Duitsland zijn namelijk iets andere eisen van kracht dan in Nederland en de mijne komt oorspronkelijk uit Duitsland.
De prijs is een uniforme prijs vastgesteld door de SCM instantie, dus overal waar je het ook laat checken (uiteraard wel bij een officieel punt die gerechtigd is om dit certificaat uit te geven)
De prijs is een uniforme prijs vastgesteld door de SCM instantie, dus overal waar je het ook laat checken (uiteraard wel bij een officieel punt die gerechtigd is om dit certificaat uit te geven)
-
Monteer eventueel een Track & Trace - systeem al dan niet met een ANTI GPS Jammer want een GPS Jammer
is een toestelletje dat autodieven gebruiken om het signaal van de track en trace te verstoren.
is een toestelletje dat autodieven gebruiken om het signaal van de track en trace te verstoren.
De beveiliging zwaarder maken (ik denk dat je daarmee de encryptie bedoelt) gaat niet helpen bij de laatste hack op comfort access. Ze versterken gewoonweg het bestaande, encrypte signaal. Ze hoeven het dus helemaal niet te decrypten. Als de fabrikanten hier iets tegen willen doen, dan zullen ze op een of andere manier moeten kunnen detecteren wanneer het signaal niet direct van de originele bron af komt, maar dat het een doorgegeven signaal is.Vintiem schreef:Wat ik me wel afvraag waarom de fabrikanten die beveiliging (van oa comfort access) niet zwaarder maken.
Voor mijn leken-kennis lijkt me dit een hele lastige uitdaging om hier een betrouwbaar onderscheid in te kunnen maken.
Ik dacht eigenlijk dat ze inmiddels de F-reeks al wel met OBD tuning konden tunen, toch?Vintiem schreef:Van de nieuwste F-reeks auto's kunnen ze de DDE/DME ook nog niet kraken, voor tuning bijvoorbeeld. Hier zit dus een sterker beveiligings algortime op. Waarom dan niet op de beveiligingsomgeving??
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic