verhoogde accuontlading ellende

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BrainsE30

verhoogde accuontlading ellende

Bericht door BrainsE30 » 09 apr 2016, 07:33

Heren,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds een paar weken elke ochtend de melding verhoogde accuontlading met soms wel, soms niet dat ik de tijd opnieuw moet instellen.

Ik heb vorige week een nieuwe accu laten plaatsen (110 A) en deze is opnieuw aangemeld en geprogrammeerd. Het systeem is doorgemeten en ik heb 0,2 A lekstroom (schijnbaar binnen tolerantie voor deze auto?).

Nu kreeg ik gisteren weer de melding verhoogde accuontlading na krap een week. Ik heb gecheckt of de auto in slaap modus gaat. Het lampje bij de schakelpook gaat na 30 min uit (is dit normaal of aan de lange kant?).

Ik vermoed dat de IBS sensor kaduk is, maar hoe kan ik dit meten/vaststellen? Of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

NB Ik rij vaak korte stukjes en heb op dit moment ook problemen met mijn geluid (soms wel, soms helemaal niets qua geluid). Ik moet dit nog laten uitzoeken, waarschijnlijk moet mijn CCC-unit nagekeken worden. Maar kan dit ook voor lekstroom problemen zorgen of is het puur dat de auto niet goed in slaapmodus gaat?

Alvast bedankt voor de suggesties/hulp.

groeten,

Brian

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”