E61 LCI interieur ombouw

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bas535d

E61 LCI interieur ombouw

Bericht door bas535d » 14 apr 2016, 20:28

Allen,

Er is een vol elektrisch, leder sport interieur op mijn pad gekomen. Mijn auto is nu voorzien van een half leder interieur wat half elektrisch is. Gaat dit problemen opleveren qua ombouw? Of is dit plug and play? Ik zal sowieso alles vastleggen met foto's en posten op deze DIY.

Ik heb mijn half leder half elektrisch sport interieur onder de advertenties staan, mocht er een geïnteresseerde zijn...

Groeten, Bas

rens914

Re: E61 LCI interieur ombouw

Bericht door rens914 » 15 apr 2016, 07:35

Controleer eerst de stekkers eens.
Je zult zien dat die anders zijn.
Betekent ombouwen en coderen of storingen.
Het leren interieur krijg je er altijd in.
Ook al bouw je het helemaal over op je oude onderstel ( met de originele stekkers).
Betekent dan wel dat niet alle functies werken but what the hell. Als het goed staat doe je er toch niets meer mee.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

bas535d

Bericht door bas535d » 15 apr 2016, 12:39

Hi Rens,

Thanks voor je reactie. Begrijp ik jou nou goed, dat jij ervoor zou kiezen om het interieur erin te zetten zonder alle bedrading aan te sluiten en het boeltje te laten coderen?

Ik ben van mening dat alles moet werken zoals het bedoelt is, anders laat ik liever mijn half leren sport interieur in de auto zitten... Aan de andere kant vraag ik mij af of ik de stekkers los kan kopen en of het te doen is om alles dat op de kabelboom / modules bij te pluggen.

Zijn er verder ervaringsdeskundigen?

Thanks, Bas

rens914

Bericht door rens914 » 16 apr 2016, 09:39

Ik heb er idd voor gekozen om de huid, hoofd en onderbeen steunen over te zetten op mn half electrische onderstel.
Onderstellen zijn nl allemaal gelijk en het overzetten kost per stoel ongeveer 1 uur.
Had geen zin in extra kabels en stekkers omzetten met dito storingen etc etc.
Uiteindelijk ging het mij om het vol leren interieur en de kniesteunen.
Daarnaast, zoals eerder gesteld :eenmaal afgesteld staat je hoofd en kniesteun altijd in de dezelfde stand (lekker belangrijk of dat electrisch kan)
Voor mij was dat de hassle en het geld niet waard
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”