M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
zo afgelopen zaterdag lekker gesleuteld.
De volgende gedaan:
- Rubbers draagarm achter -onder vervangen beide zijde
-Rubbers draagarm achter- achter vervangen beide zijde.
Omdat de speelling minimaal was, was het een flinke kls om ze te verwijderen.
- Keerring dif vervangen en gelijk nieuw olie in dif gegooid
- Remblokken voor vervangen
- Olieniveau sensor vervangen.
Nieuwe olie erin gegeooid (5w-40) van castrol.
En daar een stomme fout gemaakt. Eigelijk blind 6,5 liter olie gevuld. Gisteren bij peilen zag ik dat het boven het max op de peilstok stond. Hierna opgezocht hoeveel er in moest. Blijkt dat de 3.2 5,5 liter olie moet hebben. Een van de dagen 1 liter er weer uit halen. Gullig maar een klein stukje gereden.
Nog te doen: multiriem vervangen en dan de M3 op een vermogenbank zetten.
Bij het los halen van de uitlaat kwammen we er achter dat de uitlaat steun bij de versnellingbak stuk was.
Dit verklaard wel een brommende geluid die steeds aanwezig was. Ik dach eerst zelf dat de uitlaat lek was. Bij een test bleek dat de uitlaat goed was.
Bij gasgeven hoorde je steeds een geluid die we maar niet konden verklaren.
Na lassen klink het als een M3 hoort te klinken. Verschil in geluid is ernorm.
De volgende gedaan:
- Rubbers draagarm achter -onder vervangen beide zijde
-Rubbers draagarm achter- achter vervangen beide zijde.
Omdat de speelling minimaal was, was het een flinke kls om ze te verwijderen.
- Keerring dif vervangen en gelijk nieuw olie in dif gegooid
- Remblokken voor vervangen
- Olieniveau sensor vervangen.
Nieuwe olie erin gegeooid (5w-40) van castrol.
En daar een stomme fout gemaakt. Eigelijk blind 6,5 liter olie gevuld. Gisteren bij peilen zag ik dat het boven het max op de peilstok stond. Hierna opgezocht hoeveel er in moest. Blijkt dat de 3.2 5,5 liter olie moet hebben. Een van de dagen 1 liter er weer uit halen. Gullig maar een klein stukje gereden.
Nog te doen: multiriem vervangen en dan de M3 op een vermogenbank zetten.
Bij het los halen van de uitlaat kwammen we er achter dat de uitlaat steun bij de versnellingbak stuk was.
Dit verklaard wel een brommende geluid die steeds aanwezig was. Ik dach eerst zelf dat de uitlaat lek was. Bij een test bleek dat de uitlaat goed was.
Bij gasgeven hoorde je steeds een geluid die we maar niet konden verklaren.
Na lassen klink het als een M3 hoort te klinken. Verschil in geluid is ernorm.
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Mooi werk, netjes!
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Gespot :
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Yep. En op achtergrond de 328 cabrio van mijn broertje met zijn zwarte winterset.
Helaas door drukte auto niet echt kunnen schoonmaken.
PS vraagje: ik wil de telefoon van plaats verwisselen met bakje ervoor . Auto is geen rokers uitvoering dus geen asbak. Hbe het bij een aantal mensen gezien. Ziet er veel mooier uit. Nu zie je de telefoon helemaal niet.
Is te makkelijk te doen? Hoe krijg je de telefoon los?
Helaas door drukte auto niet echt kunnen schoonmaken.
PS vraagje: ik wil de telefoon van plaats verwisselen met bakje ervoor . Auto is geen rokers uitvoering dus geen asbak. Hbe het bij een aantal mensen gezien. Ziet er veel mooier uit. Nu zie je de telefoon helemaal niet.
Is te makkelijk te doen? Hoe krijg je de telefoon los?
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Zo tijd voor een update
In de tussen tijd
Nieuwe apk met 2 nieuwe Michelin pilot sport 3 banden
Kachel weerstand vervangen
A-C schnitzer demper gemonteerd klink fantastisch
Telefoon onder arm steun verplaats naar voren . Bakje is naar achter onder arm steun gegaan
Zal binnen kort foto's plaatsen
Vandaag de m3 op de Brug gezet bij nm parts in Noordwijk om de uitlaat beter te laten ophangen . Helaas lukt niet niet . Toch raar dat een orgineel A-C schnitzer uitlaat niet goed past. Oplossing is het doorzagen van de 2 buizen en een stuk tussen lassen. Ben aan het nadenken of te laten doen. Hij hangt nu wel iets beter dan in het begin.
Op de brug zag ik dat de motorblok nu wel heel erg veel zweet rechts achter en voor bij krukaskeering.
Denk dat op korte termijn de koppakking vervangen moet worden.
Iemand enige idee wat de kosten zijn ?
Maandag Bas Roos bellen. Zit te denken voor een revisie . Geen idee wat de kosten zijn
In de tussen tijd
Nieuwe apk met 2 nieuwe Michelin pilot sport 3 banden
Kachel weerstand vervangen
A-C schnitzer demper gemonteerd klink fantastisch
Telefoon onder arm steun verplaats naar voren . Bakje is naar achter onder arm steun gegaan
Zal binnen kort foto's plaatsen
Vandaag de m3 op de Brug gezet bij nm parts in Noordwijk om de uitlaat beter te laten ophangen . Helaas lukt niet niet . Toch raar dat een orgineel A-C schnitzer uitlaat niet goed past. Oplossing is het doorzagen van de 2 buizen en een stuk tussen lassen. Ben aan het nadenken of te laten doen. Hij hangt nu wel iets beter dan in het begin.
Op de brug zag ik dat de motorblok nu wel heel erg veel zweet rechts achter en voor bij krukaskeering.
Denk dat op korte termijn de koppakking vervangen moet worden.
Iemand enige idee wat de kosten zijn ?
Maandag Bas Roos bellen. Zit te denken voor een revisie . Geen idee wat de kosten zijn
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Ligt het niet gewoon aan de krukaskeerringen??
Ook die begeven het eens, om nou daarvoor een complete revisie aan te vangen.....
Ook die begeven het eens, om nou daarvoor een complete revisie aan te vangen.....
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Even een update
M3 vandaag uit de schorsing gehaald. Gelijk een nieuwe accu erin. Vorig was niet helemaal gezond meer.
IVM olie lekkage drukventiel gehaald. Zit bij motorblok rechtsachter. Dit was de oorzaak van een klein beetje olie lekkage. Veder lijkt het alsof er een vanosrevisie eraan zit te komen. Begin een licht ratelen geluid te horen van Vanos.
Adres die iemand kan aanraden? Denk niet dat ik er zelf aan begint.
540i.
Ook accu van deze bijna overleden. Afgelopen jaar maar 3000 km gereden. Auto heeft IBS moet dus ingeleerd worden (reset).
Iemand in de buurt van Amsterdam die het voor mij kan doen?
M3 vandaag uit de schorsing gehaald. Gelijk een nieuwe accu erin. Vorig was niet helemaal gezond meer.
IVM olie lekkage drukventiel gehaald. Zit bij motorblok rechtsachter. Dit was de oorzaak van een klein beetje olie lekkage. Veder lijkt het alsof er een vanosrevisie eraan zit te komen. Begin een licht ratelen geluid te horen van Vanos.
Adres die iemand kan aanraden? Denk niet dat ik er zelf aan begint.
540i.
Ook accu van deze bijna overleden. Afgelopen jaar maar 3000 km gereden. Auto heeft IBS moet dus ingeleerd worden (reset).
Iemand in de buurt van Amsterdam die het voor mij kan doen?
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Voor vanos moet je bij Patrick visser. p motorsport
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
Die doet geen M3 helaas.
Zelf nog met hem over gehad vorige week.
Zelf nog met hem over gehad vorige week.
Re: M3 3.2 SMG cabriolet & E60 540I
zo tijd weer voor een update. een en ander weer gedaan.
Matten uiteindelijk bij matten4you bested. Ben er echt blij mee. Kon het onfigureren als OEM.
Kleur komt bij 100% over een. Een tint lichter grijs dan OEM, alleen te zien als je OEM er naast houdt.
Pasvorm is perfect.
Voor APK nieuwe achterbanden. Wederom Michelin pilot sport 3
Spacers acher 5MM en voor 12 MM geplaats. Merk wel een lichte trilling bij 110 KM/uur. Ik weet of het nou direct door spacers veroorzaakt wordt. Moet ze nog even eraf halen om te testen
April afspraak gemaakt bij Koopman racing voor motorolie lekkage.
Volgende gedaan:
Kleppen deksel pakking vervangen incl tussen pakking
Diverse helicoils in boven gallery geplaatst
Drukplunjer olie overdruk ring vervangen
Bougie,s vervangen
Olie en olie filter vervangen
Smg overdruk potje rubbers vervangen aanvoer zijde
Motor kap a sluitingen afgesteld
Voor APK nieuwe achterbanden. Wederom Michelin pilot sport 3
Van de week langs geweest bij Cabriocare naarden voor dak. Bleef hakken bij openen.
Volgende gedaan:
Binnen hemel hersteld. Links was koortje stuk, waardoor hij bleef hangen
Rechts gaatje vakkundig dicht gemaakt
Extra elastic geplaats, dak klapte tegen deksel
Gasveren klep vervangen
Acherruit naad hersteld
Dak afgesteld en gesmeerd.
Denk voor dit jaar klaar te zijn.
list nog te doen:
-stuur opnieuw bekleden
-wellicht toch voorbumper opnieuw spuiten ivm steenslag
- Spacers eraf ivm trilling stuur (test)
Tot zover
Matten uiteindelijk bij matten4you bested. Ben er echt blij mee. Kon het onfigureren als OEM.
Kleur komt bij 100% over een. Een tint lichter grijs dan OEM, alleen te zien als je OEM er naast houdt.
Pasvorm is perfect.
Voor APK nieuwe achterbanden. Wederom Michelin pilot sport 3
Spacers acher 5MM en voor 12 MM geplaats. Merk wel een lichte trilling bij 110 KM/uur. Ik weet of het nou direct door spacers veroorzaakt wordt. Moet ze nog even eraf halen om te testen
April afspraak gemaakt bij Koopman racing voor motorolie lekkage.
Volgende gedaan:
Kleppen deksel pakking vervangen incl tussen pakking
Diverse helicoils in boven gallery geplaatst
Drukplunjer olie overdruk ring vervangen
Bougie,s vervangen
Olie en olie filter vervangen
Smg overdruk potje rubbers vervangen aanvoer zijde
Motor kap a sluitingen afgesteld
Voor APK nieuwe achterbanden. Wederom Michelin pilot sport 3
Van de week langs geweest bij Cabriocare naarden voor dak. Bleef hakken bij openen.
Volgende gedaan:
Binnen hemel hersteld. Links was koortje stuk, waardoor hij bleef hangen
Rechts gaatje vakkundig dicht gemaakt
Extra elastic geplaats, dak klapte tegen deksel
Gasveren klep vervangen
Acherruit naad hersteld
Dak afgesteld en gesmeerd.
Denk voor dit jaar klaar te zijn.
list nog te doen:
-stuur opnieuw bekleden
-wellicht toch voorbumper opnieuw spuiten ivm steenslag
- Spacers eraf ivm trilling stuur (test)
Tot zover
- BMWf20 2.0d
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23