320d sedan gekocht! eerste mods
Re: 320d touring kopen
maar als je nou gewoon 1 of 2 van de 3 E36 verkoopt..
kan je volgens mij tog vast wel een hele mooie touring vinden, wss zelfs nog wel facelift ook :fuit:
of zeg k nu iets heel stoms (|
kan je volgens mij tog vast wel een hele mooie touring vinden, wss zelfs nog wel facelift ook :fuit:
of zeg k nu iets heel stoms (|
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..
Re: 320d touring kopen
Met de opbrengst van de 2 werkende e36's moet ik de e46 betalen.
De derde gaat weg in onderdelen.
Heb een ombouw kit xenon op m'n e36 maar daar hebben de tegenliggers geen last van, daarnaast heb ik een sterke verbetering in lichtbeeld.
Dus ik zal kijken of ik dan een setje h7 pitten d'r bij kan krijgen.
Ik hoor steeds vaker dat bij een 320d de dieselpomp word vervangen, en dat dat vaak gebeurt rond de 2,5 ton, klopt dit?
Tevens koop ik gelijk een mtech II m3 voorbumper d'r bij, moet toch een nieuwe bumper hebben .
Hier een imitatie gemaakt van abs, compleet met stootlijsten, grill en mistlampen: €258,-
Zonder mistlampen kost ie 189,-, dus kosten, dus is dat een beetje redelijk?
http://cgi.ebay.de/Stossstange-BMW-E46- ... 286.c0.m14
De derde gaat weg in onderdelen.
Heb een ombouw kit xenon op m'n e36 maar daar hebben de tegenliggers geen last van, daarnaast heb ik een sterke verbetering in lichtbeeld.
Dus ik zal kijken of ik dan een setje h7 pitten d'r bij kan krijgen.
Ik hoor steeds vaker dat bij een 320d de dieselpomp word vervangen, en dat dat vaak gebeurt rond de 2,5 ton, klopt dit?
Tevens koop ik gelijk een mtech II m3 voorbumper d'r bij, moet toch een nieuwe bumper hebben .
Hier een imitatie gemaakt van abs, compleet met stootlijsten, grill en mistlampen: €258,-
Zonder mistlampen kost ie 189,-, dus kosten, dus is dat een beetje redelijk?
http://cgi.ebay.de/Stossstange-BMW-E46- ... 286.c0.m14
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"
"Immer ein bimmer"
Re: 320d touring kopen
Voor 3500 euro zul je niet veel soeps kopen, zal uiteindelijk dan nog ongeveer even veel geld in gaan zitten als een goedkope zonder schade....
M.b.t ombouwen naar Facelift; Benodigd zijn:
- Motorkap
- Motorkaprooster bovenin
- Li+Re voorscherm
- Li+Re Grille (nieren)
- Li+Re Zijknipperlicht
- Li+Re Koplamp
- Li+Re Koplamplijsten
- Li+Re Voorknipperlicht
- Voorbumper (evt. direct M-TechII)
- Mistlampen
- Bumpergrille/stootlijsten/kentekenplaathouder etc.
- Luchtgeleiding achter de bumper
En je zult ook de bedrading van het zijknipperlicht moeten verlengen....
M.b.t ombouwen naar Facelift; Benodigd zijn:
- Motorkap
- Motorkaprooster bovenin
- Li+Re voorscherm
- Li+Re Grille (nieren)
- Li+Re Zijknipperlicht
- Li+Re Koplamp
- Li+Re Koplamplijsten
- Li+Re Voorknipperlicht
- Voorbumper (evt. direct M-TechII)
- Mistlampen
- Bumpergrille/stootlijsten/kentekenplaathouder etc.
- Luchtgeleiding achter de bumper
En je zult ook de bedrading van het zijknipperlicht moeten verlengen....
www. M3 register .nl
Re: 320d touring kopen
Ik weet het nog niet, ik heb nu ook een op het oog, een nederlandse, schijnt 1,1 ton hebben te gelopen, is van '01.
Zit in: leer, cc, navi, elec ramen, airco.
vp: 4250
Schade is op de rechter voorkant en loopt door tot de deur.
Zal dus wel nieuwe veerpoot en veerpot worden en dat stuk frame waar ik de naam niet van weet.
Oftewel, er zal dan iets van 1-1,5 duizend aan kosten bij komen maar dan ben je mooi wat goedkoper uit als je de auto heel had gekocht .
Zit in: leer, cc, navi, elec ramen, airco.
vp: 4250
Schade is op de rechter voorkant en loopt door tot de deur.
Zal dus wel nieuwe veerpoot en veerpot worden en dat stuk frame waar ik de naam niet van weet.
Oftewel, er zal dan iets van 1-1,5 duizend aan kosten bij komen maar dan ben je mooi wat goedkoper uit als je de auto heel had gekocht .
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"
"Immer ein bimmer"
Re: 320d touring kopen
Ik snap het toch nog steeds niet, kan aan mij liggen hoor.
naast alle onderdelen genoemd door BertusE46 heb je ook 2 of meer airbags nodig (zijn duur), waarschijnlijk ook de sensors die meten of je ergens tegenaan knalt. Een radiator, intercooler, radiator ventilator, her en der wat steunbalken, ruiterwisser vloeistof bak, wat plastic kappen. Daarnaast willen de computers en regeleenheden het ook nog wel een begeven na een ongeluk, veelal niet te controleren bij aanschaf van een schade auto. BMW maakt tevens gebruik van 'dempers' die ervoor moeten zorgen dat de carrosserie niet verbuigt bij een ongeluk, deze zijn ook niet goedkoop en tweedehands bijna niet te krijgen. En dan nog het stukje carrosserie, wie zegt dat de schade auto weer de weg opmag na een keuring.. Dit is toch verplicht bij een ex-schade auto?
Er is dus een kans dat alles voor niets is geweest. En dan hebben we het onderstel nog niet gehad. Allemaal relatief kostbare onderdelen voor zover ik weet. Ik denk dat je met 3000 of 4000,- nog niet klaar bent.
En daarnaast heb je dus wel iets van 6000,- tot je beschikking. Voor dat geld, misschien iets meer heb je al een rijdende BMW e46 320d. Ik neem aan dat je voor de 320d gaat omdat je veel kilometers gaat rijden. Meer dan 30.000 lijkt mij.
Heb je enig idee wat dat kost per jaar? Zelfs zonder afschrijving zit je rond de 9000,- bij 30.000 km per jaar.
Dat kan je dus blijkbaar wel jaarlijks ophoesten, lijkt mij dat je dan ook een 'normale' e46 kan bekostigen. Al dan niet met een kleine kortlopende lening. Ik denk dat dit uiteindelijk een gevalletje "goedkoop is duurkoop" gaat worden. Maar goed, dat is mij mening.
naast alle onderdelen genoemd door BertusE46 heb je ook 2 of meer airbags nodig (zijn duur), waarschijnlijk ook de sensors die meten of je ergens tegenaan knalt. Een radiator, intercooler, radiator ventilator, her en der wat steunbalken, ruiterwisser vloeistof bak, wat plastic kappen. Daarnaast willen de computers en regeleenheden het ook nog wel een begeven na een ongeluk, veelal niet te controleren bij aanschaf van een schade auto. BMW maakt tevens gebruik van 'dempers' die ervoor moeten zorgen dat de carrosserie niet verbuigt bij een ongeluk, deze zijn ook niet goedkoop en tweedehands bijna niet te krijgen. En dan nog het stukje carrosserie, wie zegt dat de schade auto weer de weg opmag na een keuring.. Dit is toch verplicht bij een ex-schade auto?
Er is dus een kans dat alles voor niets is geweest. En dan hebben we het onderstel nog niet gehad. Allemaal relatief kostbare onderdelen voor zover ik weet. Ik denk dat je met 3000 of 4000,- nog niet klaar bent.
En daarnaast heb je dus wel iets van 6000,- tot je beschikking. Voor dat geld, misschien iets meer heb je al een rijdende BMW e46 320d. Ik neem aan dat je voor de 320d gaat omdat je veel kilometers gaat rijden. Meer dan 30.000 lijkt mij.
Heb je enig idee wat dat kost per jaar? Zelfs zonder afschrijving zit je rond de 9000,- bij 30.000 km per jaar.
Dat kan je dus blijkbaar wel jaarlijks ophoesten, lijkt mij dat je dan ook een 'normale' e46 kan bekostigen. Al dan niet met een kleine kortlopende lening. Ik denk dat dit uiteindelijk een gevalletje "goedkoop is duurkoop" gaat worden. Maar goed, dat is mij mening.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Re: 320d touring kopen
Het ligt er uiteraard helemaal aan hoeveel schade de auto heeft opgelopen. Er is niks mis met een schade auto, mits het maar goed en secuur is hersteld. Je kunt er ook wel degelijk geld mee besparen!Bocca schreef:Ik snap het toch nog steeds niet, kan aan mij liggen hoor.
Wat betreft een herkeuring: dat is niet bij iedere schadeauto nodig. Is een zogenaamde WOK melding (wachten op keuren). Volgens mij wordt dat ter plaatse van het ongeval bepaald of hij een WOK melding krijgt of niet. Zo niet, dan behou je gewoon het kenteken en hoef je dus ook niet naar de garage voor herkeuring.
Verder moet je gewoon slim zoeken naar onderdelen. Met een schadeauto moet je eigenlijk geen haast hebben! Ik heb het geluk gehad dat ik via marktplaats een particulier vond die een 318Ci met achterschade had staan. Alle delen die ik zocht kon ik in één klap kopen, en dat scheelt geld.
Maar je kunt je alleen wel lelijk vergissen in de schade en de kosten daarvan. Vaak zit er onderhuids nog van alles wat je niet is opgevallen bij bezichtiging. Koop daarom zo'n auto alleen als je er iemand bij hebt gehad met verstand van zaken.
Coos, heb je een foto van de schade van die Nederlandse 320d?
Laatst gewijzigd door hanse46 op 18 sep 2008, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 320d touring kopen
Ik denk dat nu alles wel is gezegd over de risico's van een schadeauto. Vanaf nu gaan we er vanuit dat de TS voldoende kennis in huis heeft om het financiele plaatje zelf in te schatten. Kortom, back
Moderatoropmerking Siemi
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: 320d touring kopen
Hier het kwalen lijstje: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... &sk=t&sd=a
Re: 320d touring kopen
Hans hier een foto:
Hier moet wel gelast worden, wat wel te doen is met behulp van een trek bank.
Is echter wel een grote kans dat de motor en chassisbalken nog heel zijn.
Dit is natuurlijk speculatie en bij een nadere inspectie zou ik pas echt zoiets kunnen concluderen.
Wat betreft de kosten, daar heb je ook zeker gelijk in, maar ik ga natuurlijk geen auto kopen als ik vermoed dat ik er meer geld aan kwijt ben totaal dan een gewone auto.
Zoals eerder vermeld ik heb eerder een frontale auto opgeknapt, dus weet wat duur is en wat niet.
Wat betreft mijn eigen bestedingsruimte, ik rijd inderdaad 30.000 in het jaar, maar heb dan zeg maar een vernuftige manier amper geld kwijt te zijn aan brandstof, welke ik voor me houd .
Reden dat ik graag een 320d schade wil hebben, is omdat ik er van houd met auto's te werken, dus zo'n project is altijd aanlokkelijk, mits ik er maar geld aan verdien uiteraard.
Dus sowieso ga ik geen zwaar beschadigde auto opknappen, maar als de voorkant een beetje ingedrukt is, of rondom wat deuken in de auto dan kan het altijd wel uit.
Bovenstaande auto heeft dan ook redelijk veel schade, maar is in mijn ogen weer zeer aantrekkelijk door zijn lage km stand en hoge optie lijst.
Heb trouwens even gekeken naar gewone 320d tourings, maar een met een enigzins acceptabele km stand of schade/problemen vrij begint hier op mp. bij 7300.
Dus 7000-3500 is een budget van 3500 euro voor alle onderdelen, dus als ik een nieuwe voorkant, een paar blikjes verf, set koplampen, en eventuele nog een paar andere onderdelen, dan denk ik dat dat me wel lukt .
Heb tevens ook een halve 320d gezien op mobile.de voor 2500, was alleen de voorkant nog intact, verkoop je de motor voor 1500, houd je 1000 over voor een complete voorkant.
Hier moet wel gelast worden, wat wel te doen is met behulp van een trek bank.
Is echter wel een grote kans dat de motor en chassisbalken nog heel zijn.
Dit is natuurlijk speculatie en bij een nadere inspectie zou ik pas echt zoiets kunnen concluderen.
Wat betreft de kosten, daar heb je ook zeker gelijk in, maar ik ga natuurlijk geen auto kopen als ik vermoed dat ik er meer geld aan kwijt ben totaal dan een gewone auto.
Zoals eerder vermeld ik heb eerder een frontale auto opgeknapt, dus weet wat duur is en wat niet.
Wat betreft mijn eigen bestedingsruimte, ik rijd inderdaad 30.000 in het jaar, maar heb dan zeg maar een vernuftige manier amper geld kwijt te zijn aan brandstof, welke ik voor me houd .
Reden dat ik graag een 320d schade wil hebben, is omdat ik er van houd met auto's te werken, dus zo'n project is altijd aanlokkelijk, mits ik er maar geld aan verdien uiteraard.
Dus sowieso ga ik geen zwaar beschadigde auto opknappen, maar als de voorkant een beetje ingedrukt is, of rondom wat deuken in de auto dan kan het altijd wel uit.
Bovenstaande auto heeft dan ook redelijk veel schade, maar is in mijn ogen weer zeer aantrekkelijk door zijn lage km stand en hoge optie lijst.
Heb trouwens even gekeken naar gewone 320d tourings, maar een met een enigzins acceptabele km stand of schade/problemen vrij begint hier op mp. bij 7300.
Dus 7000-3500 is een budget van 3500 euro voor alle onderdelen, dus als ik een nieuwe voorkant, een paar blikjes verf, set koplampen, en eventuele nog een paar andere onderdelen, dan denk ik dat dat me wel lukt .
Heb tevens ook een halve 320d gezien op mobile.de voor 2500, was alleen de voorkant nog intact, verkoop je de motor voor 1500, houd je 1000 over voor een complete voorkant.
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"
"Immer ein bimmer"
Re: 320d touring kopen
Persoonlijk staat deze me niet echt aan:
1) M3 spiegels en aan de wielen te zien zijn de "mooie" LM velgen er nog ff onderweg gehaald. Het zegt niet alles maar wel iets over de vorige bestuurder en proefrijden kan natuurlijk niet.
2) Auto's die m.b.v. een shovel heen weer verhuist zijn laat ik liever staan. Kans is aanwezig dat de onderkant van de auto nu al lekker beschadigd is.
Maar het is jouw feestje natuurlijk
1) M3 spiegels en aan de wielen te zien zijn de "mooie" LM velgen er nog ff onderweg gehaald. Het zegt niet alles maar wel iets over de vorige bestuurder en proefrijden kan natuurlijk niet.
2) Auto's die m.b.v. een shovel heen weer verhuist zijn laat ik liever staan. Kans is aanwezig dat de onderkant van de auto nu al lekker beschadigd is.
Maar het is jouw feestje natuurlijk
Re: 320d touring kopen
Niels schreef:Persoonlijk staat deze me niet echt aan:
1) M3 spiegels en aan de wielen te zien zijn de "mooie" LM velgen er nog ff onderweg gehaald. Het zegt niet alles maar wel iets over de vorige bestuurder en proefrijden kan natuurlijk niet.
2) Auto's die m.b.v. een shovel heen weer verhuist zijn laat ik liever staan. Kans is aanwezig dat de onderkant van de auto nu al lekker beschadigd is.
Maar het is jouw feestje natuurlijk
+1
Scherp gezien.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
Re: 320d touring kopen
Ik denk dat je veel te positief denkt.....
Post ook even deze:
1. Zit er wel een Compleet NL Kenteken op? (zonder WOK?) Op de foto's zie ik namelijk geen plaat, terwijl dat op vele andere auto's van hun wel zit, en daar staat dan netjes bij in de beschijving; NL Kenteken..... :?
2. Wie zegt dat die kilometerstand van 111.000 klopt. Een Diesel van 1-2001, ruim 7 jaar oud dus, lijkt me die stand wat te mooi om waar te zijn.....
3. Ik zie geen interieurfoto, denk dat ze erg positief zijn over de opties.
4. Ik denk sowieso niet, dat deze voor 4750 euro, goedkoper wordt aan het eind van het verhaal, dan een gewone kant-en-klare 320d Touring.....
Post ook even deze:
1. Zit er wel een Compleet NL Kenteken op? (zonder WOK?) Op de foto's zie ik namelijk geen plaat, terwijl dat op vele andere auto's van hun wel zit, en daar staat dan netjes bij in de beschijving; NL Kenteken..... :?
2. Wie zegt dat die kilometerstand van 111.000 klopt. Een Diesel van 1-2001, ruim 7 jaar oud dus, lijkt me die stand wat te mooi om waar te zijn.....
3. Ik zie geen interieurfoto, denk dat ze erg positief zijn over de opties.
4. Ik denk sowieso niet, dat deze voor 4750 euro, goedkoper wordt aan het eind van het verhaal, dan een gewone kant-en-klare 320d Touring.....
www. M3 register .nl
Re: 320d touring kopen
ik las trouwens dat Coos een manier had om goedkoop diesel te rijden. Ik kan je vertellen dat de Brandstofpomp supergevoelig is voor met name alternatieve brandstoffen. Ik durf er echt geen Jet-a1 in te gooien en ook geen plantaardige olie wat ook afgeraden wordt in het bmw boekje!
Ik denk dat als ik deze auto zo zie en zie hoe het allemaal bij mijn auto zit... dat het een superdure grap wordt... spuiten kan je gelukkig zelf maar dan moet je nog steeds de lak betalen. En heb zelf ooit schade gehad aan de beplating van de 320d en ik was met het bij elkaar zoeken nog steeds 350 euro kwijt. En dan had ik een zijscherm,voorbumper, mistlampen en strips. Jij moet minimaal een voorpoot plus draagarm hebben motorkap koplampen airbags en wat nog meer kapot is. Misschien ook wel de airco want die zit rechtsvoor waar die klap heeft plaatsgevonden. Radiateur zal ook niet veel meer zijn inc de intercooler die ook voorin zit tesamen met de oliekoeler?!? Vergeet de gordelspanners niet die vervangen moeten worden bij een dergelijke aanrijding! En wie weet is het karkas van de auto ook ontzet.
En wie weet wat er nog uit komt. Ik bewonder je enthousiasme maar wordt een realist en koop lekker een tweedehandse zonder deze schade. Maar wil nog wel benadrukken dat dat mijn eigen mening is en wat je zelf doet is aan jou.
Ik denk dat als ik deze auto zo zie en zie hoe het allemaal bij mijn auto zit... dat het een superdure grap wordt... spuiten kan je gelukkig zelf maar dan moet je nog steeds de lak betalen. En heb zelf ooit schade gehad aan de beplating van de 320d en ik was met het bij elkaar zoeken nog steeds 350 euro kwijt. En dan had ik een zijscherm,voorbumper, mistlampen en strips. Jij moet minimaal een voorpoot plus draagarm hebben motorkap koplampen airbags en wat nog meer kapot is. Misschien ook wel de airco want die zit rechtsvoor waar die klap heeft plaatsgevonden. Radiateur zal ook niet veel meer zijn inc de intercooler die ook voorin zit tesamen met de oliekoeler?!? Vergeet de gordelspanners niet die vervangen moeten worden bij een dergelijke aanrijding! En wie weet is het karkas van de auto ook ontzet.
En wie weet wat er nog uit komt. Ik bewonder je enthousiasme maar wordt een realist en koop lekker een tweedehandse zonder deze schade. Maar wil nog wel benadrukken dat dat mijn eigen mening is en wat je zelf doet is aan jou.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: 320d touring kopen
Jullie hebben allemaal ook wel gelijk dat er veel risico's aan verbonden zijn.
Ik zoek dus eigenlijks ook een 320d met alleen plaatwerk dat stuk is.
als het frame krom is en je moet hem op de richtbank hebben dan word het gauw duur.
Wat betreft de diesel, het is dezelfde diesel uit de pomp en het is legaal en meer zeg ik er ook niet over .
Ik heb nog een paar kleine dingen die moeten gebeuren aan de beide e36's die weg gaan.
Dus het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik echt op zoek ga, ik ben nu nog wat aan het rondkijken.
Ik zoek dus eigenlijks ook een 320d met alleen plaatwerk dat stuk is.
als het frame krom is en je moet hem op de richtbank hebben dan word het gauw duur.
Wat betreft de diesel, het is dezelfde diesel uit de pomp en het is legaal en meer zeg ik er ook niet over .
Ik heb nog een paar kleine dingen die moeten gebeuren aan de beide e36's die weg gaan.
Dus het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik echt op zoek ga, ik ben nu nog wat aan het rondkijken.
320d 136pk 280nm 1350kg
"Immer ein bimmer"
"Immer ein bimmer"
Re: 320d touring kopen
Begin er dan ook gewoon niet over... :zCoos320d schreef:Wat betreft de diesel, het is dezelfde diesel uit de pomp en het is legaal en meer zeg ik er ook niet over .