Hallo Forumgebruikers,
ik lees zo af en toe hier eens mee op het forum. Nu toch maar eens tijd om mijn eerste topic te openen. Ik heb via de zoekfunctie niet helemaal kunnen vinden wat ik zoek.
Ik ben opzoek naar een E46 Compact. Gezien de 325Ti toch aardig aan de prijs en schaars is, is mijn oog nu gevallen op een 318Ti. Wordt geleverd met nieuwe apk.
Maar nu komt mijn vraag, op welke punten moet ik specifiek letten bij een e46 Compact uit 2002. Auto heeft 150.dkm gelopen. De basis dingen, zoals bij elke auto, roest op de dorpels, rare geluiden en trillingen snap ik. Maar zijn er modelspecifieke mankementen waar ik op moet letten als ik de auto ga bekijken?
Groeten Edwin
Aankooptips E46 318Ti
Re: Aankooptips E46 318Ti
318ti is een goede keus! ik heb er alleen een met nog 60k op de teller 
heerlijke rappe auto!
let goed op of er sludge in de motor zit, dit zie je aan de witte drap aan je peilstok en aan je olievuldop.
luister even goed naar de motor als hij draait of je geen raar geratel hoort. (ketting spanner kan versleten zijn)
let goed op gebonk of getril met wegrijden (hardyschijf kan versleten zijn)
haal de kvs dop er even af bij koude motor, hier kan ook aanslag in zitten door een lekke koppakking ( deze zit rechts naast die plastic kap aan de voorkant, heeft geen doorzichtbaar expansie vat)
let goed op olie lekkage (goed motor bekijken oftie geen olie sporen nalaat)
overigens moet je letten op alle andere dingen zoals:
verlichting, remmen, maak ff een noodstop kijken hoe die dat doet of je niks geks hoort.
trap hem is op zn staart of hij dan niet gek gaat doen.
schakelen moet mechanisch aanvoelen als hij te soepel is is hij versleten...
Ik wens je veel succes met de aankoop!
heb je foto's van de bimmer?

heerlijke rappe auto!
let goed op of er sludge in de motor zit, dit zie je aan de witte drap aan je peilstok en aan je olievuldop.
luister even goed naar de motor als hij draait of je geen raar geratel hoort. (ketting spanner kan versleten zijn)
let goed op gebonk of getril met wegrijden (hardyschijf kan versleten zijn)
haal de kvs dop er even af bij koude motor, hier kan ook aanslag in zitten door een lekke koppakking ( deze zit rechts naast die plastic kap aan de voorkant, heeft geen doorzichtbaar expansie vat)
let goed op olie lekkage (goed motor bekijken oftie geen olie sporen nalaat)
overigens moet je letten op alle andere dingen zoals:
verlichting, remmen, maak ff een noodstop kijken hoe die dat doet of je niks geks hoort.
trap hem is op zn staart of hij dan niet gek gaat doen.
schakelen moet mechanisch aanvoelen als hij te soepel is is hij versleten...
Ik wens je veel succes met de aankoop!
heb je foto's van de bimmer?

wat hij zegt ^
@ Sans318ti; top bedankt voor de reactie!
Het is niet de 318Ti geworden, ben niet wezen kijken. Geen goed gevoel bij. Er zou bij aflevering een nieuwe APK op komen, echter kreeg meneer de dagteller en totaalteller niet goed. Hier stonden "p-tjes" in. Daarbij komt dat op de rdw site, de kmstand niet logisch is.
Had er hierdoor geen goed gevoel bij, dus toch maar laten staan.
http://link.marktplaats.nl/m1036156597
Kijk rustig verder, mijn voorkeur gaat toch uit naar een 325Ti. Staat nu alleen een zilver grijze te koop, maar liefst een zwarte.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Het is niet de 318Ti geworden, ben niet wezen kijken. Geen goed gevoel bij. Er zou bij aflevering een nieuwe APK op komen, echter kreeg meneer de dagteller en totaalteller niet goed. Hier stonden "p-tjes" in. Daarbij komt dat op de rdw site, de kmstand niet logisch is.
Had er hierdoor geen goed gevoel bij, dus toch maar laten staan.
http://link.marktplaats.nl/m1036156597
Kijk rustig verder, mijn voorkeur gaat toch uit naar een 325Ti. Staat nu alleen een zilver grijze te koop, maar liefst een zwarte.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Goed dat je dat exemplaar hebt laten staan. Als de nap al twijfelachtig is, niet aan beginnen. Ze kunnen daar wel allerlei verhalen omheen verzinnen, maar iets klopt er dan niet. Zeker als er ook nog iets raars in het display staat.