Upgrade geluidinstallatie

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Limian

Upgrade geluidinstallatie

Bericht door Limian » 15 apr 2016, 10:47

Ik heb de basis audio in mijn F11, dus zonder tweeters. Ik overweeg de volgende upgrade opties:

1. alleen nieuwe composet met tweeters inbouwen;
2. Gladen 201 (vervangen subwoofer en nieuwe composet met tweeters;
3. Gladen 201 extreme (zelfde als optie 2 maar met versterker).

Weet iemand ook hoe ik kan zien of ik nu versterker heb of niet? Heb wel als optie hardschijf voor muziek maar verder is geluid installatie standaard.

Ervaringen en tips voor keuze bovenstaande upgrades zijn welkom!

Marcelbonbini

Re: Upgrade geluidinstallatie

Bericht door Marcelbonbini » 15 apr 2016, 23:14

Ik heb vorige maand bij mijn F11 optie 3 laten installeren dus de extreme. Super geluid en als je toch aan het geld uitgeven kun je het beter goed doen toch? Ik heb wel de optie genomen met de DSP versterker.

Mijn auto heeft optie 677 HIFI system professional. En die heeft blijkbaar een specifieke versterker erin zitten en daarbij heb je een ander type versterker nodig van mosconi. Maar als jij hifi basis hebt zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn.

Verder is het geluid nu echt top, vooral als je het volume echt open zet. Mooie korte slagbassen!! Weet niet in welk deel van nederland jij woont anders kun je altijd horen hoe het bij mij in de auto klinkt

Limian

Bericht door Limian » 16 apr 2016, 10:48

Hi Marcel,

ik woon in Groningen :-)

Ik heb gisteren contact gehad met www.esrij.nl (esrij tuning) en zij willen optie 2 inbouwen voor 3 uren werk. Alleen zij zijn dealer van Audio System. De set redelijk op zelfde neer. 375 voor subwoofer en composet.

Maar als het bij Hifi professional al een verbetering is dan is bij basis de vooruitgang nog groter denk ik.

Mocht jij niet te ver wonen van Groningen kom ik graag langs :-)

Groet,

Li Mian
0625193913

Limian

Bericht door Limian » 17 apr 2016, 20:43

wil ik ook maar AVA vraagt 8 uren inbouw en Esrij 4. Scheelt 200 euries :-)

Marcelbonbini

Bericht door Marcelbonbini » 17 apr 2016, 23:52

4 uur ga je echt niet redden als je ook de versterker upgrade erbij neemt. Alleen speakers zal lukken. Je kunt geen appels met peren vergelijken natuurlijk. Deuren isoleren kost ook nog eventjes tijd, haastklusjes heb ik altijd een hekel aan.

The-P

Bericht door The-P » 20 apr 2016, 20:31

De deuren isoleren en de versterker is zeker wel een optie die zijn geld dik waard is, doe je die 2 dingen niet dan komt de upgrade veel minder tot zijn recht.

The-P

Bericht door The-P » 20 apr 2016, 20:42

Hieronder overigens nog een toevoeging waarom voor Gladen te kiezen:
http://www.audiosystem.nl/audiosystem/

Hifimotive (de importeur Gladen en officieel ook voor Audio System) is een partij met veel kennis van zaken, goede service en mocht het nodig wezen een eigen reparatie afdeling.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”