Runflat banden
Re: Runflat banden
Hallo, Mijn E91 318i uit 2009 heb ik gisteren voorzien van winterbanden Nokian WR A3 (non-runflat 205/55/16H). De Originele banden zijn Conti sportcontact 3 225/45/17 runflat. Wat een verschil in comfort! Wauw dat rijdt echt een stuk lekkerder. Stiller en geen gebonk meer. Van het "boot" effect wat ik hier lees heb ik weinig tot geen last. Ik ben een redelijk vlotte rijder maar niet echt super sportief. Natuurlijk voel je dat hij iets minder direct stuurt en iets minder grip heeft maar als je een "normale" rijstijl hebt zou ik geen redenen kunnen bedenken om niet voor 16" non-runflat te gaan. Lekker comfortabel, minder verbruik, minder geluid! Top banden!
Beste Ronald06,
Het is op dit forum gebruikelijk dat je jezelf eerst even netjes voorstelt !
Mocht je vragen hebben en/of hulp nodig hebben, dan kun je altijd bij ons terecht
Het is op dit forum gebruikelijk dat je jezelf eerst even netjes voorstelt !
Mocht je vragen hebben en/of hulp nodig hebben, dan kun je altijd bij ons terecht
- Rene Harley
Hallo, ik heb nog een vraag over BMW rijders met non runflatbanden, is er iemand op het forum die hetzelfde problem had/heeft met non runflatbanden, maar die bijvoorbeeld nieuwe schokbrekers of iets anders aan het onderstel heeft laten doen, waardoor dit zwabberen verdwijnt? Ik lees wel eens positieve dingen over een schroefset of koni FSD schokbrekers.....
of andere stabilisatie stangen. Maar ben gewoon benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en of dit daadwerkelijk zorgt dat de auto dan weer als "een mes door de boter gaat!" ;-) Het zou zonde zijn om bijv een schroefset te laten plaatsen en het problem blijft! Alvast bedankt voor de reacties!
of andere stabilisatie stangen. Maar ben gewoon benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en of dit daadwerkelijk zorgt dat de auto dan weer als "een mes door de boter gaat!" ;-) Het zou zonde zijn om bijv een schroefset te laten plaatsen en het problem blijft! Alvast bedankt voor de reacties!
Hallo Rene,
Ik heb vorig jaar 19" non runflat gereden.
Zonder verlaging alleen met standaard sportonderstel van de e90 en dat vloog door de bochten.
Doordat de bandenhoogte dunner was voelde je uiteraard wel sneller alle steentjes e.d. die verkeerd in de dorpstraten lagen. Heb nu pas 17" met RFT waar nog 2 nieuwe voorbandjes op moeten maar deze rijden een stuk comfortabeler dan de 19" non-RFT dus het heeft ook met de grootte van de velg te maken. Verder nog niet echt bochten ervaringen gehad met de 17" RFT omdat de voorbandjes dus nog vervangen moeten worden.
Ik heb vorig jaar 19" non runflat gereden.
Zonder verlaging alleen met standaard sportonderstel van de e90 en dat vloog door de bochten.
Doordat de bandenhoogte dunner was voelde je uiteraard wel sneller alle steentjes e.d. die verkeerd in de dorpstraten lagen. Heb nu pas 17" met RFT waar nog 2 nieuwe voorbandjes op moeten maar deze rijden een stuk comfortabeler dan de 19" non-RFT dus het heeft ook met de grootte van de velg te maken. Verder nog niet echt bochten ervaringen gehad met de 17" RFT omdat de voorbandjes dus nog vervangen moeten worden.
- Rene Harley
Bedankt Kevin....beetje laat maar, beter laat dan.....;-)