BMW e90 320d 2005

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Kevin

Re: BMW e90 320d 2005

Bericht door Kevin » 21 mei 2015, 08:43

Klopt inderdaad ja! Mooie tweeling hoor :love:
.
Afbeelding

Kevin

Bericht door Kevin » 29 jul 2015, 19:06

:duim: Update:

Zwarte hemel (M Hemel)

Aantal weken geleden opgehaald inclusief volledig dakraam welke ik niet ga gebruiken. Ik heb hem om andere redenen gekocht en wil ook geen fortuin uitgeven om hem in te laten bouwen of het zelf te doen en lekkages te krijgen. Tevens zit er een dwarsbalk in de daken zonder dakraam en moet je deze gaan ombouwen etc.

Op de planning staat om een beeldscherm in te bouwen op de plaats waar nu het luikje zit waar normaal gesproken het dakraam achter zit. Hopelijk snappen jullie het een beetje, maar als je mijn topic in de gaten houd zie je vanzelf wat ik bedoel. :duimen:

Weetje! Ik had tijdelijk de licht units met het knopje voor het dakraam gebruikt en achterin zat hier geen aansluiting/speaker voor het BMW alarm systeem. Hierdoor deed mijn volledige alarm systeem het niet meer. Even de oude kabelboom overgezet en de originele units ingebouwd(klikt). Dus let hier op als je dit ook van plan bent! De afdek kapjes zijn momenteel nog grijs zoals het originele interieur en heb ze om deze reden ook nog even eraf gelaten. Deze worden dezelfde kleur gespoten als de sierlijsten en airbag buttons. En de witte licht kapjes wil ik gaan overspuiten met de zwarte smoke look die ook wel word gebruikt voor koplampen en achterlichten.

Dus op de lijst voor de hemel staat nog:

- LCD(en eventueel xbox) inbouwen.
- Licht unit kapjes en airbag buttons overspuiten met de sierlijsten
- Witte licht kapjes overspuiten zwarte smoke look

Nou heel lul verhaal.. hier de foto's:
Laatst gewijzigd door Leen op 02 mar 2020, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
.
Afbeelding

Xebion

Bericht door Xebion » 27 okt 2015, 21:32

Super mooie E90 320D! De velgen staan hem echt super goed! Ga je volgen! :duim:

Kevin

Bericht door Kevin » 30 okt 2015, 12:35

Bedankt Xebion,

De velgen zijn inmiddels verkocht, het reed niet lekker en de banden van 19" zijn gewoon duur.
Volgend jaar 18" waarschijnlijk.
Sierlijsten zijn al gedaan zwart met oranje/kopere metallic erin. Mooi effect als de zon schijnt.
.
Afbeelding

Phantom

Bericht door Phantom » 14 dec 2015, 12:35

Netjes!
Zwarte hemel blijft mooi staan. Bij E46 ook gehad, heeft toch wat meer luxe uitstraling ;) :duimen:
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Kevin

Bericht door Kevin » 14 dec 2015, 17:12

Bedankt man! Hij is nog niet af hoor, haha tussen de verbouwing door kleine upgrades.
.
Afbeelding

Source

Bericht door Source » 15 dec 2015, 23:48

Staat erg mooi zo'n zwarte hemel.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Kevin

Bericht door Kevin » 16 dec 2015, 11:13

Bedankt Ryan,

De sierlijsten zijn inmiddels ook gedaan glaszwart met oranje/koper metallic gloed erin die zichtbaar word als er zonlicht op schijnt. Moet de foto's nog een keer uploaden, wat ik constant vergeet. Ik denk aankomend weekend.
.
Afbeelding

Source

Bericht door Source » 16 dec 2015, 21:36

Ik ben benieuwd :W
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Kevin

Bericht door Kevin » 18 apr 2016, 10:02

Mijn excuses voor het zeer lange wachten, ik ben nog steeds ontiegelijk druk met de verbouwing.
Maar dat zal zich wel wijzen in enkele van de foto's van mijn updates!

Ik heb alle sierlijsten en kapjes van de lichtunits in de hemel overgespoten in zwarte lak met goud/oranje metallic erdoor. Ik vind het persoonlijk een zeer mooi effect geven als het zonlicht er op schijnt. En heb de blanke lak niet gepolijst waardoor je een mooi relief in de lak krijgt wat aansluit op het dashboard. Heb er voor gekozen om de kapjes van de verlichting niet in smoke uit te voeren omdat ik het licht OEM wil houden binnen. Lekker warm en niet te donker.

Hier volgen de foto's (Voor sommige afbeeldingen moet je even je hoofd of telefoon draaien, snap niet waarom ze gedraaid worden. De ge-uploaden versie was gewoon goed, excuses hiervoor):

Excuses voor mijn niet fotografische vinger in beeld :gek:

Overigens niet mijn handtas, maar vond het een luxe vibe geven aan de foto. :duimen:

Verdere updates m.b.t. de verbouwing:

Ik heb een vaste trekhaak gekocht en zelf gemonteerd en OEM dakdragers aangeschaft:

Geen paniek! de dragers blijven niet permanent op de wagen zitten. Ik vond het wel iets hebben met de grove winterbanden maar ze worden alleen gemonteerd als ik ze nodig heb om spullen te vervoeren.

In de tussentijd heb ik mijn dak glans zwart laten wrappen door Jurgen van Eastwood Car Design en ben uitermate tevreden over de professionaliteit van het bedrijf, het is net of het dak gespoten is.

Ik heb nog een leuke haaienvin uit china laten komen voor nog geen €2,- alleen ben ik hier niet helemaal tevreden over, maar voor €2,- mag je ook niet veel verwachten. Heb hem overigens wel exact op de juiste positie geplaatst. Graag hierover jullie mening/kritiek om het zo te laten of gewoon zonder haaienvin.

En als allerlaatste update!
Nieuwe velgen.

Vorig jaar had ik de 19" M6 velgen wat voor mij super was als ik op de snelweg reed en lekker door de bochten kon vlammen, maar een stuk minder als ik door de dorpsstraat ging. Na veel nadenken en overwegingen maken ben ik gegaan voor de 17" (breedset) style 161 velgen. Hierbij heb ik zowel comfort door de kleinere ", hogere banden en goeie grip in de bochten door de bredere banden. Dat is althans mijn theorie! De velgen voor een zeer scherpe prijs gekocht bij Janneman Priekaaroo een hobby-ist die autospuiter is geweest. Had leuke setjes staan, knapt ze zelf op en vooral heel eerlijk over alles.

Zo staat de wagen er nu bij!

Bedankt voor het kijken.
Laatst gewijzigd door Leen op 02 mar 2020, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”