Helaas nog niet begonnen aan het monteren van de zonnerollo.
Er moest namelijk iets anders aan d'n Bimmer gebeuren...
De bandjes waren aan de beurt.
Eerst op internet eens wat research gedaan.
Ik ben zelf altijd een voorstander van A-merk banden geweest.
Op mijn vorige auto zaten Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, hier was ik erg tevreden over.
Op de 330d zaten Michelin's en ik ging er van uit dat dit gewoon 'normale' banden waren.
Bij mijn weten is BMW namelijk bij de introductie van de E90 pas overgegaan op runflat banden.
Volgens mijn lokale bandenboer bleken er bij mij echter ook runflat banden onder te liggen!!
Met de huidige kilometerstand waren dit uiteraard niet de originele banden meer, maar vond het wel vreemd om te horen dat het runflat's waren.
Het exacte type weet ik niet meer, maar het was iets in de trant van: Michelin Pilot Sport ZP.
Het was voor mij zo klaar als een klontje dat er
geen runflat's onder zouden komen.
Maar wat dan wel?
Uiteindelijk zijn het deze jongens geworden: Michelin Pilot Sport 4
Michelin Pilot Sport 4
Een nieuwe band die Michelin onlangs heeft geïntroduceerd.
Het is natuurlijk altijd een gok, want veel reviews waren er niet voorhanden, maar ik durfde deze gok wel aan.
Michelin maakt over het algemeen sowieso geen rommel en deze doorontwikkelde variant van de Michelin Pilot Sport 3 leek mij wel geschikt rubber voor mijn trouwe diesel-koningin.
Aangezien ik in 1 x van de runflat's af wilde zijn heb ik maar meteen 4 nieuwe banden besteld.
Mijn bandenboer wilde wel erg veel euro's ontvangen voor dit rubber, daarom heb ik ze maar op internet besteld en een paar dagen later werden ze netjes thuis bezorgd.
Pakketje met nieuwe "sloffen"
Uiteindelijk een paar dagen later de banden meegenomen voor montage, dat mocht overigens ook wel want mijn garage begon namelijk naar een rubberplantage te ruiken.
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Aangekomen bij het montagepunt bleek inderdaad dat het onderhand wel tijd was voor wat nieuw rubber:
Dat ziet er aardig versleten uit
Zeg maar gerust heel erg versleten
Ondanks dat de binnenzijde tot op de draad versleten is (achterzijde), zijn de banden wel netjes afgesleten
High and dry
Dat is beter!
Na het vervangen van de banden nog even langs de lokale bouwmarkt gereden. Daar kwam ik een haast identieke BMW tegen, altijd leuk om te zien!
Twins!
Binnenkort volgt er een review van de nieuwe banden.
Het zal best even wennen zijn aangezien ik mijn BMW niet anders gewend ben dan met runflat banden.