E46 Touring Achterklep Opent Niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Wahid

E46 Touring Achterklep Opent Niet

Bericht door Wahid » 23 apr 2016, 09:39

Hallo allemaal,

Een maand geleden heb ik mijn E46 naar van Laarhoven gebracht ivm dat de achterklep niet meer opent. Zij hebben toen het een en ander geherprogrammeerd (a 90 euro) en vervolgens ging de klep weer open. Ze gaven zelf al aan dat dit probleem weer zou kunnen terugkomen.

Nu ben ik dus een maand en een week verder en de achterklep gaat niet meer open.... Het zou mooi zijn als ik hier een blijvende oplossing voor kan vinden. Op de factuur van BMW van Laarhoven spreekt met over het resetten van een GM/ZKE module...

Alle deuren en het raam van de achterklep zijn gewoon prima te openen met de afstandsbediening, alleen de achterklep zelf doet het niet meer...

Wie helpt me uit de brand? Bedankt voor het meedenken!

JdM

Re: E46 Touring Achterklep Opent Niet

Bericht door JdM » 23 apr 2016, 10:55

Een Gm5/ZKE valt in principe niet te resetten, wel kan deze anders gecodeerd worden.
Typische dealer actie denk ik; wat rommelen in de programmering en dan hopen dat het weg blijft en de klant 90E af laten tikken met de opmerking dat het vast terug kan komen (wat is dat nou voor een "reparatie"). Hebben ze nou verstand van auto's of niet?
Ik gok erop dat je een draadbreuk hebt van de carrosserie naar de achterklep, of dat de schakelaar zelf kapot is. Krijg je de ruit nog wel open? Als dat lukt, rommel dan eens met de draden van carrosserie naar klep terwijl je de schakelaar bedient.

Wahid

Bericht door Wahid » 23 apr 2016, 12:50

Bedankt voor je reactie!

Het ruitje gaat dus volkomen normaal open. Ik weet niet precies welke draden je bedoeld maar ik zal eens kijken, bedoel je die achter de zijvakken zitten?

En inderdaad wel lame zo'n halve reparatie!

Effe proberen.

JdM

Bericht door JdM » 23 apr 2016, 14:48

Is wel van een 5 serie, maar de draden bij een E46 zitten op dezelfde plek. Kijk bovenin, ben alleen bang dat je er via de kleine ruit niet bij kunt.
Op welke deel van de achterklep reageert de onderste knop van je sleutel?

Afbeelding

Wahid

Bericht door Wahid » 24 apr 2016, 17:45

Ah super. Dankjewel. Ik ga straks even kijken.

De onderste knop van de AB werkt op de achterruit, die opent dan los van de gehele achterklep.

Wahid

Bericht door Wahid » 26 apr 2016, 20:11

Vandaag heeft mijn achterklep besloten zich weer te openen :)

Eens zien hoe lang het duurt.

Wahid

Bericht door Wahid » 26 mei 2016, 09:40

Hij doet het nog steeds meer wel, dan niet. Ik kijk het nog even aan zo. Eerst maar eens sparen voor een deelsrevisie bij Wiebrand zodat het olieverbruik normaliseert.... -_-

JdM

Bericht door JdM » 26 mei 2016, 19:48

Kleine moeite om te bekijken of je een draadbreuk hebt, dat kost in feite niets dan tijd. Voor je straks een topic moet openen waarin je zegt dat ie nu toch echt niet meer open gaat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”