Oververhitting motor
Re: Oververhitting motor
Wat is superveel druk?
Het systeem hoort druk op te bouwen en de slangen worden daardoor bij normaal gebruik (wat) hard. Vaak is er paniek om niks met het 'harde slangen' verhaal.
Het systeem hoort druk op te bouwen en de slangen worden daardoor bij normaal gebruik (wat) hard. Vaak is er paniek om niks met het 'harde slangen' verhaal.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Oververhitting motor
Bij blokkade in algemene zin krijg je altijd wel ergens extra druk opbouw, dat lijkt me inherent.
De temperatuurverdeling in je radiator zoals jij die beschrijft lijkt me echt een red flag.
Misschien even bij een bmw specialist (niet de dealer) langsgaan, wellicht dat die een infrarood temp pistool heeft om een precieze temperatuur uit te lezen op verschillende plekken in je radiator.
Misschien ook testen met een radiator van de sloop? Hoeft denk ik niet zoveel geld te kosten.
De temperatuurverdeling in je radiator zoals jij die beschrijft lijkt me echt een red flag.
Misschien even bij een bmw specialist (niet de dealer) langsgaan, wellicht dat die een infrarood temp pistool heeft om een precieze temperatuur uit te lezen op verschillende plekken in je radiator.
Misschien ook testen met een radiator van de sloop? Hoeft denk ik niet zoveel geld te kosten.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Oververhitting motor
Bedankt voor jullie reacties
Dat er wat druk in de expansievat zit begrijp ik. Maar ik heb van diverse garages gehoord dat hoe warm de motor ook is dat de dop er af moet kunnen (dat dit niet goed is weet ik). Als ik nu de dop er af probeer te halen komt alle vloeistof kokend na boven. Het lijkt er dus op dat er lucht in mijn koelsysteem komt waardoor het zo kookt of mijn doorstroom werkt niet goed. Ik weet ook niet hoe je dit kunt testen.
Dat er wat druk in de expansievat zit begrijp ik. Maar ik heb van diverse garages gehoord dat hoe warm de motor ook is dat de dop er af moet kunnen (dat dit niet goed is weet ik). Als ik nu de dop er af probeer te halen komt alle vloeistof kokend na boven. Het lijkt er dus op dat er lucht in mijn koelsysteem komt waardoor het zo kookt of mijn doorstroom werkt niet goed. Ik weet ook niet hoe je dit kunt testen.
Re: Oververhitting motor
Aha! Zo vraag ik mij onmiddellijk af: Is de boel wel goed ontlucht dan? Anders wordt het een gebed zonder eind.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Oververhitting motor
Ja ik heb met koude motor de electrische pomp 13m laten draaien zodat alle lucht er uit komt. Zijn er nog andere manieren?
Re: Oververhitting motor
Sorry, ik ken alleen de M52 en de M54 en die zijn best wel pickie als het op ontluchten aankomt.
Nog geen ervaring met de E61, maar er pot vast wel iemand op die dat wel heeft
Nog geen ervaring met de E61, maar er pot vast wel iemand op die dat wel heeft
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Oververhitting motor
Dit is specifiek voor elk motortype, en voorgeschreven door BMW. Sommige zijn hier idd moeilijk mee. Tot zelfs soms dat je de wagen onder een helling moet plaatsen.Ora schreef:Ja ik heb met koude motor de electrische pomp 13m laten draaien zodat alle lucht er uit komt. Zijn er nog andere manieren?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oververhitting motor
Ik heb ook een e60 m52 motor.op yt een filmpje gezien en het zelfde gedaan. Denk dat die wel goed is ontlucht.
Re: Oververhitting motor
Ik zou dit toch verifiëren bij een specialist of in BMW TIS opzoeken.
Als dit kou probleem is wat zeker aannemelijk is dan is het gemakkelijk op te lossen.
Als dit kou probleem is wat zeker aannemelijk is dan is het gemakkelijk op te lossen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Oververhitting motor
Update. Gisteren van Apd naar Lelystad gereden binnen door max 100km.p.u duurde ongeveer 75 min. Niks aan de hand. Temp bleef netjes rond de 100c.
De motor word dus pas overhit als ik harder als 120 rij. Gisteren niet geprobeerd. Ik ga morgen naar een garage waar ze een test kunnen uitvoeren op een lekke koppaking. Met zon blauw spul. Kost €15, zon test kun je ook zelf bestellen op ebay €60 maar dat duurt me te lang. Hoop echt dat het niet mijn koppakking is.
Weet iemand waar ik een tis kan dwnlde?
De motor word dus pas overhit als ik harder als 120 rij. Gisteren niet geprobeerd. Ik ga morgen naar een garage waar ze een test kunnen uitvoeren op een lekke koppaking. Met zon blauw spul. Kost €15, zon test kun je ook zelf bestellen op ebay €60 maar dat duurt me te lang. Hoop echt dat het niet mijn koppakking is.
Weet iemand waar ik een tis kan dwnlde?
Re: Oververhitting motor
Update
Eindelijk tijd gehad om verder te testen. Ik heb mijn radiator vervangen, nieuwe kv bij gevuld, ontlucht.
Het lijkt er op dat hij niet meer overhit word.
Midden in mijn oude radiator zat een plastice schroef met eennr 2 er op. Iemand een idee wat dit is?
Zelf vermoed ik dat het troep is en dit de oorzaak was.
Ik ben blij
Eindelijk tijd gehad om verder te testen. Ik heb mijn radiator vervangen, nieuwe kv bij gevuld, ontlucht.
Het lijkt er op dat hij niet meer overhit word.
Midden in mijn oude radiator zat een plastice schroef met eennr 2 er op. Iemand een idee wat dit is?
Zelf vermoed ik dat het troep is en dit de oorzaak was.
Ik ben blij
Re: Oververhitting motor
Hallo Ora,
Ik heb het zelfde probleem als jou, ik was nieuwsgierig was dit de oplossing was van jou probleem!
Bedankt voor je antwoord
Groetjes
Jaco
Ik heb het zelfde probleem als jou, ik was nieuwsgierig was dit de oplossing was van jou probleem!
Bedankt voor je antwoord
Groetjes
Jaco
Re: Oververhitting motor
Hallo,
Mijn probleem was uiteindelijk de radiator.
Voor niks de waterpomp en thermostaat vervangen.
Grt,
Ora
Mijn probleem was uiteindelijk de radiator.
Voor niks de waterpomp en thermostaat vervangen.
Grt,
Ora
Re: Oververhitting motor
Hallo Ora,
Bedankt voor je snelle antwoord.
We gaan de radiator nakijken (bij mij is namelijk de waterpomp en de thermostaat ook al vervangen maar het probleem was nog steeds niet opgelost)
Nogmaals bedankt
Grtz
Jaco
Bedankt voor je snelle antwoord.
We gaan de radiator nakijken (bij mij is namelijk de waterpomp en de thermostaat ook al vervangen maar het probleem was nog steeds niet opgelost)
Nogmaals bedankt
Grtz
Jaco
Re: Oververhitting motor
Vind het vreemd dat de radiator het probleem is. Nooit geweten dat ik de radiator moest vervangen van een wagen tenzij deze lek is. Moet al serieus verstoppen. En van wat zou hij verstoppen ? En als hij verstopt zou zijn dan is de rest van motor toch ook niet zo zuiver meer ?
Blijkt ook steeds een benzine motor probleem te zijn. Toch vreemd dat de diesels nooit problemen hebben met radiatoren terwijl er fundamenteel geen verschil is.
Blijkt ook steeds een benzine motor probleem te zijn. Toch vreemd dat de diesels nooit problemen hebben met radiatoren terwijl er fundamenteel geen verschil is.
525d E61 2007 pre-LCI