Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Zou de aanzuigslang kunnen zijn, wel te vinden hier op het forum, zie paar berichten terug.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
tja, die kan ik wel even vervangen, dat zijn de kosten niet.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik denk niet dat het in de aanzuigslang zit.
Ik denk de compressor. Zou ook nog het ventielblok kunnen zijn maar deze gaan niet zo vaak defect.
Ik denk de compressor. Zou ook nog het ventielblok kunnen zijn maar deze gaan niet zo vaak defect.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Aanzuigslang gaat de compressor stuk maken.
Deze alleen vervangen is idd niet voldoende eens de compressor stuk is.
Best de slang inspecteren, is hij stuk dan zal de compressor is er waarschijnlijk ook aan zijn.
Deze alleen vervangen is idd niet voldoende eens de compressor stuk is.
Best de slang inspecteren, is hij stuk dan zal de compressor is er waarschijnlijk ook aan zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Bart geeft aan dat hij lucht verliest. Via aanzuigslang ontsnapt geen lucht.
Het oude type compressor is een slecht product geweest dus je komt een keer aan de beurt
Het oude type compressor is een slecht product geweest dus je komt een keer aan de beurt
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Lucht verliezen kan ook een slechte luchtbalg zijn.
Het probleem zal zich iig na de compressor voordoen. Loop de leidingen na welke vanaf de compressor/ventielblok gaan. Mss dat die aangetast zijn.
Het probleem zal zich iig na de compressor voordoen. Loop de leidingen na welke vanaf de compressor/ventielblok gaan. Mss dat die aangetast zijn.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
idd, lucht ontsnapt niet aan de aanzuigslang, dat is wat ik probeer aan te geven.Vintiem schreef:Bart geeft aan dat hij lucht verliest. Via aanzuigslang ontsnapt geen lucht.
Het oude type compressor is een slecht product geweest dus je komt een keer aan de beurt
Maar ik heb geen weet van slecht compressors, op voorwaarde dat hij zuivere lucht zuigt door een goed aanzuigslang gaan die bij mijn weten lang mee.
Daarom, ik kan er niet genoeg op drukken : IEDEREEN CHECK DIE AANZUIGSLANG VOOR DAT DE COMPRESSOR STUK GAAT DOOR HET AANZUIGEN VAN VUILE LUCHT.
Al wat je moet doen is rechterachterwiel eraf en de binnenkap eruit.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Heb ik niet goed gelezen inderdaad, luchtbalg kan slecht zijn idd en iets lekken.
Mijne zijn bij 125.000 ongeveer vervangen, tien jaar oud.
Mijne zijn bij 125.000 ongeveer vervangen, tien jaar oud.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik had zelf ook al het idee dat het na de compressor zou moeten zitten!
Maar die balgen kun je als een fietsband met zeep en water onderzoeken op lekkage neem ik aan?
Zijn die zelf te vervangen, (waar koop je dat, kost da?) of moet je dat lekker de specialist laten doen??
Groet
Bart
Maar die balgen kun je als een fietsband met zeep en water onderzoeken op lekkage neem ik aan?
Zijn die zelf te vervangen, (waar koop je dat, kost da?) of moet je dat lekker de specialist laten doen??
Groet
Bart
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik heb enige tijd geleden (vorig jaar) geschreven dat ik een zelf gereviseerde pomp ging testen. Zie pagina 11. Hij doet het Perfect. Bij de montage van de pomp heb ik het filter weggelaten en het slangetje in een gat van de chassisbalk gestoken. Deze ruimte is waterdicht en droog. Hierdoor zal de compressor altijd schone en droge lucht aanzuigen en is het filter niet meer nodig. Conclusie: mijn pomp draaide ook gewoon maar had te weinig cappasiteit om de auto binnen de tijd op te pompen. Hierdoor kreeg ik een foutmelding . door de pomp goed schoon te maken werkt hij weer perfect. Let op, het aanzuig slangetje is tevens de aflaatslang als de druk te hoog wordt. Dus geen klepje of zo in de slang monteren.
Voordat je een nieuwe pomp koopt kan je dit dus zelf proberen. Mocht je er toch voor kiezen om een nieuwe pomp te kopen mag je altijd je oude pomp aan mij doneren. Ik zal proberen nog een pár foto's te posten. Hopelijk hebben jullie hier wat aan succes
Voordat je een nieuwe pomp koopt kan je dit dus zelf proberen. Mocht je er toch voor kiezen om een nieuwe pomp te kopen mag je altijd je oude pomp aan mij doneren. Ik zal proberen nog een pár foto's te posten. Hopelijk hebben jullie hier wat aan succes
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Waarom de filter weglaten ?? Stof gaat nu gewoon ingezogen worden.
Er was niks mis met het origineel behalve dat de slag stuk ging. Nu heb je het slechter gemaakt.
Er was niks mis met het origineel behalve dat de slag stuk ging. Nu heb je het slechter gemaakt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Helemaal niet, als het goed is..bij mij tenminste zijn de chassisbalken vocht en vuil vrij. Het is een gesloten ruimte. Rij er al ruim een jaar mee rond zonder ooit 1 storing gehad te heben.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ja maar die is niet stofvrij. En stof wil je niet in je compressor hebben, dat nu eenmaal de reden waarom hij kapot gaat. Al ooit een compressor gezien zonder filter ? Neen, omdat die er hoort op te zitten.
Om de zelfde reden zit er ook een filter op je motor inlaat.
Daarbij, op 1 jaar kan je geen conclusie trekken, dat zou nogal straf zijn.
Snap zulk kluswerk niet echt, tis niet omdat de slang van slechte kwaliteit is dat alles slecht is. Mij niet gelaten we spreken elkaar binnen enkele jaren als jouw compressor de geest gegeven geeft door stof inname, zo een filter staat er nu eenmaal op voor een reden.
Ik rij nu al 5j rond zonder een probleem met mijn compressor, maar ik heb een goede slang met filter. Ik raad je aan om een filter te plaatsen, waarom zou je dit eigenlijk niet doen ? Ik kan in elk geval geen reden bedenken, kan toch nooit slechter zijn met, of niet soms ?
Om de zelfde reden zit er ook een filter op je motor inlaat.
Daarbij, op 1 jaar kan je geen conclusie trekken, dat zou nogal straf zijn.
Snap zulk kluswerk niet echt, tis niet omdat de slang van slechte kwaliteit is dat alles slecht is. Mij niet gelaten we spreken elkaar binnen enkele jaren als jouw compressor de geest gegeven geeft door stof inname, zo een filter staat er nu eenmaal op voor een reden.
Ik rij nu al 5j rond zonder een probleem met mijn compressor, maar ik heb een goede slang met filter. Ik raad je aan om een filter te plaatsen, waarom zou je dit eigenlijk niet doen ? Ik kan in elk geval geen reden bedenken, kan toch nooit slechter zijn met, of niet soms ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Ik snap het commentaar niet echt. Ik bied en oplossing aan wat een hoop geld bespaart. Het is de moeite waard voordat je meten een nieuwe pomp aanschaft. Mijn kokerbalmen zijn stof en vocht vrij en zo horen ze ook te zijn echt waar. Het filter zit op een plek ( achter het binenscherm) waar veel opspattend water komt en/of zand ,stof. En als de pomp kapot gaat wat gebeurt er dan.......we vervangen het filter ( want dat is meestal de oorzaak ) en de slang we plaatsen het op dezelfde plek weer terug en beginnen van voor af aan de pomp die kan je helaas alleen maar nieuw kopen. Dus mijn advies wat je er ook mee doet. Probeer de pomp eerst te reinigen het kan geen kwaad. Mocht dit niet lukken dan kan je alsnog een nieuwe kopen. Succes wil je dit allemaal niet doen dan mag je de pomp ook opsturen als donatie.
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Pomp gaat bijna steeds stuk doordat de slang scheurt. Hij zuigt dan vuile lucht aan, net zoals de jouwe nu kan doen. Stof is fijn en lucht die je compressor aanzuigt moet ergens van komen, en deze lucht neemt nu eenmaal stof mee. Waarom zit er anders een filter op de inlaat van de motor ? Als er een oplossing was zonder filter dan was deze al lang in gebruik.
Als de plaatst dan zo slecht is hoe hoe komt dat lci's zelden last hebben van een kapotte compressor, zou het kunnen dat deze een slang hebben die niet scheurt ?
Ik beweer ook helemaal niet dat jouw plek niet beter is, dat kan ik zo niet beoordelen, alleen die filter er af laten is onnodig risiko nemen.
Als de plaatst dan zo slecht is hoe hoe komt dat lci's zelden last hebben van een kapotte compressor, zou het kunnen dat deze een slang hebben die niet scheurt ?
Ik beweer ook helemaal niet dat jouw plek niet beter is, dat kan ik zo niet beoordelen, alleen die filter er af laten is onnodig risiko nemen.
525d E61 2007 pre-LCI