bmw 120d 2007 egr klep

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
christian_d_b
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2016, 18:15

bmw 120d 2007 egr klep

Bericht door christian_d_b » 02 mei 2016, 18:37

goededag allemaal,

een tijdje gelede een bmw 120d gekocht auto was helemaal prima enzo maar een maand gelede begon die in te houde voor een seconde als ik gas gaf na het schakelen in zijn 1-2-3 daarna kwam die weer opgang, ik dacht zal wel met een koude motor te maken hebben dus ik reed gewoon door. na een tijdje ging het check engine lampje branden. anwb laten komen en die vent zei dat het de egr klep was. hij had de stekker en vacuum slang los gekoppeld en ik kon naar huis rijden maar moest hem wel zsm laten reinigen. dit ook gedaan door mijn neef die auto monteur is maar de egr klep was verre van vervuild. lampje was weg en kon weer zonder problemen rijden. 3000km verder begon die weer en ging het lampje weer aan. :gek: maar had al een afspraak staan bij JDengeneering om hem te laten chippen. dus had ook een mail gestuurd of ze de egr konde weg schrijven uit de software, toen zeide ze dat dat misschien wel mogelijk was. dus ik naar JD voor het chippen, alles ging goed de proefrit enzo lampje weer weg maar toen ik zelf naar huis wou rijden ging die in eens in de noodloop. gelukkig was ik maar een paar 100m bij ze vandaan dus ik terug en hun nieuwe software er in maar weer ging die in noodloop, toen weer nieuwe software er in en daarna leek die "gemaakt" tot ik 30 min van ze f was en die weer in de noodloop ging. toen maar de auto aan en uit gezet en door gereden naar huis en hun weer een mail gestuurd. hun wiste ook niet wat het was dus ben maar wat gaan google en ben langs de bmw specialist gegaan, hun lazen hem uit en de code "4cae - egr controller position sensor signal " kwam er uit. ook nog 2 codes over de DDE. maar hun wisten ook zo niet wat er was. mijn neef zei dat de egr er vrij nieuw uitzag en dat die waarschijnlijk niet kapot/vervuild is.

heb de volgende oorzaken gevonden:
vacuum slang kapot
kabel van egr naar DDE kapot
luchtmassameter kapot
of misschien is het roetfilter/DPF verstopt waardoor de lucht doorstroom niet goed is

is er toevallig iemand die dit probleem met de egr ook heeft gehad of iemand die weet wat er mis mee is?
een nieuwe er in doen is nogal prijzig en roetfilter reinigen ook.

lang verhaal maar hopelijk is het een beetje duidelijk

ik zie graag jullie reacties te gemoed

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”