Dat je een auto koopt voor minder dan 10% van de aanschafprijs zegt op zich natuurlijk helemaal niks, dure wagens schrijven gewoon heel snel af. En als je eventjes het topic doorleest zie je dat ik zelf wel ervaring heb met sleutelen en dat mijn vader een eigen garage heeft.bartolio schreef:Ik hoop echt dat je weet wat je doet, want koop je een oude bmw voor minder dan 10% van de aankoopprijs, ga je gewoon echt veel in onderhoud betalen. Tenzij je alles zelf kan of gewoon accepteert wat je hebt gekocht en gewoon en wacht tot die verrot is en een andere haalt.
Je zegt wel dat je binnenkort een net inkomen krijgt, ik zou dan echt ff wachten tot je een mooi bedrag hebt en een goede auto kopen daar ga je veel meer plezier van krijgen.
Ik verdien inmiddels een heel mooi bedrag en ik woon nog thuis dus ik heb nagenoeg geen onkosten, daarbij is het gewoon een hobby en dat mag geld kosten, toch?
Bedankt voor alle tips, 330's kijk ik inderdaad ook naar maar een beige interieur vind ik echt super tof en dat hebben die 330's niet die er te koop staan. Daarbij is de 328ci waarnaar ik volgende week ga kijken gewoon echt super strak en klopt (op papier) gewoon alles.
Waar ik op moet letten;
- onderhoud historie aantoonbaar
- vanos geratel
- synchromesh in de bak
- roest op de dorpels
- alles werkt (nog specifieke dingen die vaak stuk gaan?)
- alle oliën controleren
- banden controleren op profiel en merk
Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag!