Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Salomons
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2016, 15:22

Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Bericht door Salomons » 01 mei 2016, 19:07

Goedenavond.

Ik heb gister mijn waterpomp ( laten) vervangen. Vandaag wilde ik mijn ontluchtingsnippel weer wat vasterdraaien en pang. Kop eraf en de rest zit in de schroefdraad. Ik was elders. Dus gat afgekit en zonder dop van de koelvloeistof erop naar huis gegaan. ( kon het geen rijden noemen omdat ik geen toeren kon maken zonder een fontein in mijn kap). Iemand hier ervaring mee.?

Gebruikersavatar
wiren
Berichten: 486
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:39

Re: Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Bericht door wiren » 01 mei 2016, 21:22

Het uiteinde van een platte schroevendraaier met een vlam verhitten en in de resterende bout een gleuf branden en laten afkoelen. Met een beetje geluk kan je 'm met de schroevendraaier dan eruit draaien. Of je kan het proberen met een linkse tap.

Gebruikersavatar
LionB
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jan 2011, 18:38

Re: Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Bericht door LionB » 02 mei 2016, 13:41

Heb ik ook gehad, ongeveer opgelost zoals wiren alleen zonder de schroevendraaier te verwarmen. Maar eh, het gat afgekit?

Salomons
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2016, 15:22

Re: Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Bericht door Salomons » 02 mei 2016, 22:02

Dank voor jullie reacties. Ik ga het morgen eens proberen. Hou jullie op de hoogte.

Er zat een klein gaatje in de schroefdraad. Die moest ik afgedicht krijgen. Vandaar de kit.

Ps nieuw dopje kost 2 euro bij de bmw dealer maar genoeg om mijn bimmer te stoppen

Afbeelding[/URL][/img]

Salomons
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2016, 15:22

Re: Kapot gedraaide radiator ontluchtingsnippel

Bericht door Salomons » 03 mei 2016, 20:30

Heb met een grote platte schroevendraaier het restant kunnen verwijderen. Nieuwe nippel erin en hij loopt weer goed. Opgelost !


Bedankt voor het meedenken

Groet eric

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”