Even kort voorstellen; ik ben Stijn, 29 jaar en werk bij een spoor aannemer.
M'n eerste auto was een MR2 uit 1985, maar die was zo rot dat ik hem maar heb ingeruild voor een niet rotte auto... een Nissan Primera. Helaas was dat ook geen leuke auto en heb ook die verkocht, later ben ik in Utrecht gaan studeren en heb ik een tijdje met het OV gereisd.
Na mijn afstuderen kon ik ook prima met het OV en een fiets op m'n werk komen, maar na 2,5 jaar van werkgever gewisseld en toen kon dat na een tijdje niet meer.
Toen had ik een Peugeot 106 uit 94 overgenomen voor 50 euro die 3 maanden later bij de APK totallos werd verklaard... toen weer een tijdje met het OV gereisd tot het niet meer ging. Uiteindelijk kreeg ik een bedrijfswagen die ik niet prive mocht rijden; Hyundai Tucson 2.0 CDRI, had al een paar jaar gelopen en kwam uit de auto pool. Na 1 jaar moest die er ook uit en toen kreeg ik een Peugeot 107 (ook die mocht ik niet prive rijden), na een tijdje was ik het echt zat en heb zelf een auto gekocht; Opel Astra 1.6L 16v CDX uitvoering, had alles en nog iets meer.
Daar heb ik ruim 35.000km mee gereden en toen kwam deze tegen z'n einde aan (draagarmen, schokdempers, etc...) en ben ik op zoek gegaan naar een andere auto maar deze moest WEL leuk zijn en niet zo'n saaie bak.
Uiteindelijk kwam ik bij de E46 terecht, die vond ik toch wel erg mooi... maar of het nou een Coupe/Cabrio moest worden wist ik nog niet. Heb toen een paar auto's bezocht en proefgereden, maar 3 van de 4 hadden of teveel cosmetische schade of waren afgetrapt (motor klonk niet goed) tot ik deze tegen kwam;
Na een foutieve NAP rapportage, foutieve verzekeringsmeldingen kon ik vandaag eindelijk m'n E46 Cabrio ophalen
4 nieuwe banden eronder, 1 jaar apk en 6 maanden garantie, dus ik (half) gas richting huis en ik heb echt altijd pech als het om auto's gaat; na 50km *pling* en springen er 2 lampjes aan, dus ik de vluchtstrook op (vorige auto > Opel > ong. hetzelfde verhaal, ook vluchtstrook) ... boekje erbij, garage bellen. Na 10 minuten was duidelijk dat de ABS/DSC computer in storing lag maar dat ik wel gewoon door kon rijden en ik kon hem bij een lokale BMW dealer ter reparatie aanbieden /zucht maar goed dat mocht de pret niet drukken; wat rijdt zo'n BMW lekker zeg, knetter
Deze foto's heb ik bij de dealer genomen, hopelijk is het binnenkort mooi weer dan volgt de rest;
Gisteravond nog snel wat plaatjes geschoten, helaas had ze een paar uur onder een boom gestaan
Optie lijst:
Garage update:Color Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery Standardleder/hellbeige 2 - ARBE
Standard Equipment
2AA Lt/aly Wheels Ellipsoid Styling 46 Lm Raeder Ellipsoidstyling 46
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad
399 Softtop Operation, Fully Automatic Verdeckbetaetigung Vollautomatisch
520 Foglights Nebelscheinwerfer
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
550 On-board Computer Bordcomputer
832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
Options
1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
302 Alarm System Alarmanlage
380 Hardtop Preparation Hardtop-vorbereitung
388 Softtop Black Verdeck Schwarz
441 Smokers Package Raucherpaket
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor Regensensor
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
650 Cd Player Cd-laufwerk
661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
692 Cd Changer I-bus Preparation Cd Wechsler I-bus Vorbereitung
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
8SP Cop Control Cop Steuerung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
877 Deletion Cross-over Operation Ueberkreuzbedienung Entfall
886 Dutch / On-board Documentation Hollaendisch / Bordliteratur
896 Daytime Lights Function Tagfahrlichtschaltung
915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall
De dealer waar ik heb haar heb gekocht heeft met Ekris Utrecht gepraat en die hebben de computer uitgelezen en daaruit bleek dat de voorste 2 ABS/DSC sensoren kapot waren, over 3 weken wordt dit gemaakt en hopelijk ook de cruise control diet het niet doet (kan gerelateerd zijn).