Project Light

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Don Pedro

Project Light

Bericht door Don Pedro » 08 mei 2016, 19:19

Project Light!

Ik ben een trotse bezitter van een Bimmer 535DA (facelift) uit het jaar 2008
Deze fantastische 535 is echter helaas uitgerust met een regensensor en een dimlicht sensor welke aan de binnenkant van de voorruit is/zijn gemonteerd.

Nu heb ik het idee om het project Light te gaan uitvoeren.

Dit houdt in dat ik graag het volgende functionaliteit wil toevoegen;
Automatische dimmende binnenspiegel en groot licht assistent. (Wellicht aangevuld met andere welkome opties)
Voor bovenstaande functionaliteit heb ik zeker aanvullende hardware, kabelbomen en software aanpassingen voor nodig.

Wil wil mij daar mee helpen!!

Groet,
Don Pedro

Source

Re: Project Light

Bericht door Source » 08 mei 2016, 19:34

Ik heb nog een automatisch dimmende binnenspiegel liggen met alarm led.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Don Pedro

Bericht door Don Pedro » 08 mei 2016, 20:11

Beste Source;

Bedankt voor je snelle reactie.
Een soort gelijke spiegel heb ik al gekocht. Deze heeft een LDR aan de voor en achter zijde.

mijn huidige spiegel heeft slechts een tweedraad aansluiting. deze zijn voor het aansturen van de alarm LED

Groet,
Don Pedro

Don Pedro

Bericht door Don Pedro » 26 nov 2016, 18:06

Om reden heeft het project enige maanden in de koelkast gelegen.

Maar nu was het dan zover. Na enig aarzelen heb ik Source gecontacteerd, zodat de operatie kon beginnen. Wel was ik sceptisch over het kunnen van Source. Je laat niet zomaar iemand je kostbare Bimmer strippen.
Maar na een dag sleutelen was het eindresultaat positief. Als een nog trotsere bezitter ging ik naar huis.

Nadat de dimfunctie en grootlicht assistent het na enige dagen dienstweigerden reageerde Source prettig zakelijk. Hij gaf aan dat dit zijn probleem is. Na wat informatie over mijn Bimmer uitgewisseld te hebben was de oplossing daar. Er moesten wat kabels verlegd worden en het systeem op een ander voedend punt aan gesloten worden. Nog een ritje naar De Lies was onvermijdelijk. Maar nu functioneert het systeem foutloos.

Resume; Na het analyseren van al het mail verkeer, de gesprekken en de realisatie van het project moet ik concluderen dat een Bimmer (jong of oud) in goede deskundige handen is bij Soucre. Je bent de naam ‘Source’ waardig. Chapeau.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”