Ervaring ChipTuning E46
Ervaring ChipTuning E46
Beste forum leden,
Zijn er hier mensen die ervangen hebben met chiptuning van een 320d E46?
Ik kom allerlei websites tegen, die op hun beurt weer allemaal lijken te verwijzen naar een dezelfde B.V.
De een kan tuning tot 145PK, de ander tot 200PK (ik heb de 320d met 136PK)
Zijn er mensen die bijvoorbeeld ervaring hebben met Unlimited Tuning?
Hier beweren ze tot 200PK / 400Nm te kunnen tunen : http://unlimitedtuning1-px.rtrk.nl/chip ... 36-pk.html
Ik hoor het graag!
Groet,
Vincent
Zijn er hier mensen die ervangen hebben met chiptuning van een 320d E46?
Ik kom allerlei websites tegen, die op hun beurt weer allemaal lijken te verwijzen naar een dezelfde B.V.
De een kan tuning tot 145PK, de ander tot 200PK (ik heb de 320d met 136PK)
Zijn er mensen die bijvoorbeeld ervaring hebben met Unlimited Tuning?
Hier beweren ze tot 200PK / 400Nm te kunnen tunen : http://unlimitedtuning1-px.rtrk.nl/chip ... 36-pk.html
Ik hoor het graag!
Groet,
Vincent
Re: Ervaring ChipTuning E46
ik weet het niet hoor, maar mijn meningen zijn door velen hier ook gedeeld of andersom, chiptunen, nee koop dan liever een 330D
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
ik denk dat je rond de 170 pk voor terug kunt krijgen. 200pk is absurd veel voor een 136 pk versie. Ik had hiervoor een 320D 150pk en deze was gechipt naar 185 pk.
@Garra432 , mag ik vragen waar je hem hebt laten tunen? Ik verwacht inderdaad ook geen wonerlijke 65pk extra , eerder rond de 30 , wat extra koppel en dat het vermogen wat meer op zijn plek ligt lijkt me wel heerlijk.
@jomeo , ik snap je punt , maar ik heb het maandelijks geld niet voor zo'n krachtpatser
@jomeo , ik snap je punt , maar ik heb het maandelijks geld niet voor zo'n krachtpatser
http://www.scholtmeijertuning.nl/
Kreeg er een certificaat bij, maar geen uitdraai.
Ik sta ook tussen de klantenervaringen ik citeer mijzelf fv.
" Tuning laten doen door Scholtmeijer.
Van 150pk naar 190pk
330NM naar 410NM
Merkbaar verschil, echt een aanrader"
Alleen denk ik zelf dat de werkelijke pk's rond de 180/185 zou zitten aangezien de meeste chiptuners het vermogen maar tot 180/185 pk konden opkrikken..
Mocht ik mijn auto weer laten chippen dan doe ik dat vervolgens met een uitdraai zodat ik bewijs ervan heb
Maar het verschil na chippen is zeker wel merkbaar!
Kreeg er een certificaat bij, maar geen uitdraai.
Ik sta ook tussen de klantenervaringen ik citeer mijzelf fv.
" Tuning laten doen door Scholtmeijer.
Van 150pk naar 190pk
330NM naar 410NM
Merkbaar verschil, echt een aanrader"
Alleen denk ik zelf dat de werkelijke pk's rond de 180/185 zou zitten aangezien de meeste chiptuners het vermogen maar tot 180/185 pk konden opkrikken..
Mocht ik mijn auto weer laten chippen dan doe ik dat vervolgens met een uitdraai zodat ik bewijs ervan heb
Maar het verschil na chippen is zeker wel merkbaar!
Sowieso bij Unlimited Tuning wegblijven, sta er nog van te kijken dat dat bedrijf nog bestaat.
200pk uit zo'n blok is niet realistisch. Ik heb mijn 136pk-variant gechipt gehad naar ±165pk en 360 of 380Nm geloof ik. Wereld van verschil met de basisuitvoering, blok heeft er geen enkel probleem mee gehad. Ben in St. Jansklooster geweest bij OBD-tuning. Prima tent.
Waarom wegblijven bij Unlimited tuning?
Unlimited tuning bied tuning aan tot 200pk, dit lijkt me alleen een beetje onrealistisch? Vandaar dat ik het niet aandurf i.v.m. vrees voor motorschade etc.
- martinus83
Waarom zo gebrand op de pk's. De ene auto met 180 pk is de andere met 180 pk niet, plus dat koppel een net zo belangrijke, dan wel niet belangrijkere rol speelt, helemaal bij een diesel.
Beter ga je naar een tuner die meer doet dan streven naar een hoge pk waarde.
Beter ga je naar een tuner die meer doet dan streven naar een hoge pk waarde.
Het gaat míj niet zo zeer om de PK's , maar inderdaad om iets meer trekkracht en dat het vermogen wat meer op z'n plek ligt.
Echter was het bovenstaande slechts mijn antwoord op bmwhans's vraag waarom wegblijven bij Unlimited tuning.
Ik heb contact gehad met Auto Service Portaal in Nijmegen. Kan hem chippen voor €150 en wordt op de auto afgesteld. Iemand hier ervaring mee? De prijs is wel erg laag!
Echter was het bovenstaande slechts mijn antwoord op bmwhans's vraag waarom wegblijven bij Unlimited tuning.
Ik heb contact gehad met Auto Service Portaal in Nijmegen. Kan hem chippen voor €150 en wordt op de auto afgesteld. Iemand hier ervaring mee? De prijs is wel erg laag!
Gewoon naar een maatwerk tuner gaan, VVT of Hartog Tuning bijvoorbeeld. Deze tunen naar de staat van je auto.
Scholtmeijer die genoemd wordt, daar zou ik zeker niet heen gaan. Wordt gewoon een standaard programma ingeladen en in zijn tuning zitten veel fouten wat niet goed voor je auto is.
Scholtmeijer die genoemd wordt, daar zou ik zeker niet heen gaan. Wordt gewoon een standaard programma ingeladen en in zijn tuning zitten veel fouten wat niet goed voor je auto is.
150 euro voor maattuning bestaat niet.Vinny1994 schreef:Ik heb contact gehad met Auto Service Portaal in Nijmegen. Kan hem chippen voor €150 en wordt op de auto afgesteld. Iemand hier ervaring mee? De prijs is wel erg laag!
Je hebt in feite twee keuzes:
1. Je gaat naar een standaard softwareboer. Die laadt gewoon een nieuw programmaatje in en klaar ben je. Zijn redelijk foolproof programma's die op elke motor uit jouw serie vrij goed uit de voeten kunnen. 95% zal geen problemen geven en je hebt best wat extra vermogen en koppel. Dit soort programma's hoeven niet de hoofdprijs te kosten. Bekende leveranciers zijn bijv. Tunex, Chipmeister en ATM.
2. Je gaat naar een maatchipper zoals OBD-tuning, VVT of Hartog (er zijn er overigens nog meer). Die lezen jouw ECU uit en gaan zelf met de waarden aan de slag. Checken dit in een real-life testrit of op de rollenbank, en doorlopen dat cirkeltje een paar keer tot er een redelijk optimale afstelling is. E.e.a. is dan heel goed op jouw motor en bak afgestemd. Kost wat meer, maar je hebt ook maatwerk met mogelijk beter rendement en betere veiligheid voor componenten op de langere termijn.
Beide opties kunnen. Bij optie 1 ben je goedkoper uit en voor veel klanten bevalt dat prima. Je zal zelf op basis van offertes e.d. moeten nagaan of jij optie 2 de meerprijs waard vindt.
mijn broer heeft een 520d daar zit zelfde motor als die van 320d.
hij heeft hem laten fine tuning (maattuning) voor ook ongeveer 130 140 euro.
hij moest zelf een bestand uit zijn auto halen die heeft hij opgestuurd en kreeg een getuned bestand weer terug dat heeft hij vervolgens in zijn auto terug gezet en wat een verschil in pk koppel.
dus is best mogelijk dat er finetuners zijn die het voor hobby doen.
hij heeft hem laten fine tuning (maattuning) voor ook ongeveer 130 140 euro.
hij moest zelf een bestand uit zijn auto halen die heeft hij opgestuurd en kreeg een getuned bestand weer terug dat heeft hij vervolgens in zijn auto terug gezet en wat een verschil in pk koppel.
dus is best mogelijk dat er finetuners zijn die het voor hobby doen.
Wederom, dat is geen finetuning, maar hij heeft geheid gewoon een standaardbestand teruggekregen. Of zijn bestand met een paar waarden snel aangepast, maar echte maattuning zou ik dat niet willen noemen. Dan wordt namelijk een paar keer tussendoor getest hoe de motor met de tuning loopt en worden daarna nog enkele waarden echt 'gefinetuned'.