Ervaringen pasvorm imitatie plaatwerk
Ervaringen pasvorm imitatie plaatwerk
Hallo medeforummers,
Ik had een vraagje aangaande vervangend plaatwerk van Van Wezel.
De spatborden van mijn pfl coupé en van de fl touring van een kameraad van mij hebben wat roestplekjes!
Nu willen we dit (goed) aanpakken en zijn dus op zoek naar de mogelijkheden.
BMW Van Ooijen uit Asten adviseert dat we op zoek moeten naar roestvrije spatborden of nieuwe moeten monteren.
Roest behandelen is wachten op de dag dat het weer terugkomt.
Nieuw imitatieplaatwerk is qua prijs erg interessant (tientjeswerk), OEM spatborden koesten zo'n 300 p. stuk.
Heeft iemand van jullie ervaring met imitatieplaatwerk van Van Wezel? Ik hoor het graag!
Ik had een vraagje aangaande vervangend plaatwerk van Van Wezel.
De spatborden van mijn pfl coupé en van de fl touring van een kameraad van mij hebben wat roestplekjes!
Nu willen we dit (goed) aanpakken en zijn dus op zoek naar de mogelijkheden.
BMW Van Ooijen uit Asten adviseert dat we op zoek moeten naar roestvrije spatborden of nieuwe moeten monteren.
Roest behandelen is wachten op de dag dat het weer terugkomt.
Nieuw imitatieplaatwerk is qua prijs erg interessant (tientjeswerk), OEM spatborden koesten zo'n 300 p. stuk.
Heeft iemand van jullie ervaring met imitatieplaatwerk van Van Wezel? Ik hoor het graag!
Re: Ervaringen pasvorm imitatie plaatwerk
Ja, voor meerdere merken/modellen.
Imitatie moet vaak net pas gemaakt worden of blijft het net niet.
En zie geregeld dat ze nogal snel gaan roesten.
Ik zou zeggen, koop origineel: geen spijt van de pasvorm en roest.
Of mocht je het te duur vinden, neem dan gebruikte originele schermen en laat die behandelen en spuiten.
P.s.
Niet alle imitatie roest, maar is vaak niet de oem kwaliteit van de schermen die al roesten.
Imitatie moet vaak net pas gemaakt worden of blijft het net niet.
En zie geregeld dat ze nogal snel gaan roesten.
Ik zou zeggen, koop origineel: geen spijt van de pasvorm en roest.
Of mocht je het te duur vinden, neem dan gebruikte originele schermen en laat die behandelen en spuiten.
P.s.
Niet alle imitatie roest, maar is vaak niet de oem kwaliteit van de schermen die al roesten.
Ik heb nu zelf ook geconstateerd Van Wezel niet de beste keus is. Men heeft het, als alternatief voor OEM, ook vaak over 'matching quality' delen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik dit dan zien als een koplamp van Hella als alternatief voor een OEM koplamp?
-
Matching quality is ook gewoon imitatie, maar er zit wel verschil tussen imitatiedelen.
Je hebt imitatie, en je hebt imitatie van imitatie. Ook hier geld hoe goedkoper het is, hoe groter de kans is dat de kwaliteit slecht is. Wat ik zou doen is de originele spatborden laten behandelen en spuiten bij een schadehersteller met bon. De spuiter die ik ken gaf 4 jaar volledige garantie op zijn werk, dus als het gaat roesten breng je hem gewoon weer terug.
Je hebt imitatie, en je hebt imitatie van imitatie. Ook hier geld hoe goedkoper het is, hoe groter de kans is dat de kwaliteit slecht is. Wat ik zou doen is de originele spatborden laten behandelen en spuiten bij een schadehersteller met bon. De spuiter die ik ken gaf 4 jaar volledige garantie op zijn werk, dus als het gaat roesten breng je hem gewoon weer terug.
Mijn spatschermen waren ook flink geroest toen ik mn e46 kocht. Imitatiedelen erop, past perfect en 4,5 jaar later geen roest. En gaan ze volgend jaar oid wel roesten, dan gooi ik er weer andere imi's op. Niemand die het ziet, en voor die paar euro... 300 Euro voor een scherm.. koekkoek.
Ik heb overigens geen idee van welk merk mn schermen zijn. Ik heb hem naar de schadehersteller gebracht en gezegd: 'maken'.
Ik heb overigens geen idee van welk merk mn schermen zijn. Ik heb hem naar de schadehersteller gebracht en gezegd: 'maken'.
-
- Contacteer:
Bij mijn 306 was het binnen 4 jaar al weer raak met die van Wezel brol. Als je het spuitwerk aan kosten bekijkt kun je toch echt beter voor origineel gaan.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
De schadehersteller vertelde me:
3 opties, waarvan ik er maar aan 2 meewerk:
1: gebruikte originele schermen, zonder roest.
2: matching quality plaatwerk
3: origineel nieuw plaatwerk.
Optie 1 valt volgens hem af omdat er maar weinig schermen zijn die volledig roestvrij zijn. Een deel van deze roestvrije schermen is al eens gerepareerd. Hij vertelde me dat roestblaasjes op de buitenkant betekenen dat het doorgeroest is en dat er waarschijnlijk een gat in valt als je het gaat stralen.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2 of 3
3 opties, waarvan ik er maar aan 2 meewerk:
1: gebruikte originele schermen, zonder roest.
2: matching quality plaatwerk
3: origineel nieuw plaatwerk.
Optie 1 valt volgens hem af omdat er maar weinig schermen zijn die volledig roestvrij zijn. Een deel van deze roestvrije schermen is al eens gerepareerd. Hij vertelde me dat roestblaasjes op de buitenkant betekenen dat het doorgeroest is en dat er waarschijnlijk een gat in valt als je het gaat stralen.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2 of 3