hoogteregeling voor apk
-
hoogteregeling voor apk
hallo iedereen,
ik zit met het volgende probleem.
mijn koplamp hoogteregeling van mijn e46 doet het niet.
en dit moet werken voor de apk keuring.
ik heb mijn koplampen los gehad en alles om de stelmotor te vinden maar dit zit er niet op.
het zijn gewone reflector koplampen met aftermarket xenon erin.
wie o wie kan mij hier mee helpen?
graag hoor ik van jullie,
mvg Timo
ik zit met het volgende probleem.
mijn koplamp hoogteregeling van mijn e46 doet het niet.
en dit moet werken voor de apk keuring.
ik heb mijn koplampen los gehad en alles om de stelmotor te vinden maar dit zit er niet op.
het zijn gewone reflector koplampen met aftermarket xenon erin.
wie o wie kan mij hier mee helpen?
graag hoor ik van jullie,
mvg Timo
Re: hoogteregeling voor apk
Je koplamp hoogteverstelling moet idd werken voor de apk.
-
jaa dat weet ik haha
maar ik kan dus geen stelmotor vinden ofzo
en ik heb binnen in wel een klein wielletje waar ik mijn hoogte regeling mee kan regelen
maar die doet dus helemaal niks
hoe kan ik dat oplossen?
maar ik kan dus geen stelmotor vinden ofzo
en ik heb binnen in wel een klein wielletje waar ik mijn hoogte regeling mee kan regelen
maar die doet dus helemaal niks
hoe kan ik dat oplossen?
Formeel moet het wieltje werken als het erin zit. Je zou dus ook het wieltje eruit kunnen halen. Ik weet dat dat jarenlang een prima oplossing is geweest (je zou even moeten checken of dat nu nog kan, maar volgens mij wel).
Overigens moet er ergens wel een verstelmogelijkheid in zitten. Die van mij is nooit kapot geweest dus ik weet niet waar
Overigens moet er ergens wel een verstelmogelijkheid in zitten. Die van mij is nooit kapot geweest dus ik weet niet waar
Als er geen stelmotor aan de koplamp zit zal je toch moeten gaan zoeken naar een paat motortjes, of koplampen met verstelling. Ik weet niet of een plakbandje op de plek van het wieltje nog werkt voor de apk
De originele xenons op een e46 kan je ook niet stellen... Is bij xenons verboden geloof ik:-)
-
@ovanjole ik heb ook geen orginele xenon maar achteraf ingebouwt
@jojoe46 ik kan ook niet zeggen waar die stelmotor zou moetten zitten
ik heb heel mijn koplampen los gehad en alleen stekker voor dimlicht grootlicht en stadslicht
@jojoe46 ik kan ook niet zeggen waar die stelmotor zou moetten zitten
ik heb heel mijn koplampen los gehad en alleen stekker voor dimlicht grootlicht en stadslicht
beetje domme opmerking maar als je nou je koplampregeling knopje weg haalt.
dan is het toch geen apk afkeur meer omdat je auto als het ware ``geen koplampregeling heeft``
Wanneer een auto de mogelijkheid biedt de verlichting via een elektronisch paneel te bedienen dan moet dit ook werken voor de APK keuring.
dan is het toch geen apk afkeur meer omdat je auto als het ware ``geen koplampregeling heeft``
Wanneer een auto de mogelijkheid biedt de verlichting via een elektronisch paneel te bedienen dan moet dit ook werken voor de APK keuring.
Nr. 13
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=63_0472
Voor de halogeenkoplampen zijn er 2 soorten (ZKW Halogeen en Xenon en AL Halogeen).
De stelmotoren zitten ingebouwd in de behuizing. Zaten de stekkers voor de koplamphoogteverstelling wel aangesloten op de stekkeraansluitingen achterop je koplamp ter hoogte van het middelste stelwieltje?
Op 6:18 in onderstaande YT-filmpje zie je de stelmotor zitten.
https://www.youtube.com/watch?v=SaQfWLe528U
http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=63_0472
Voor de halogeenkoplampen zijn er 2 soorten (ZKW Halogeen en Xenon en AL Halogeen).
De stelmotoren zitten ingebouwd in de behuizing. Zaten de stekkers voor de koplamphoogteverstelling wel aangesloten op de stekkeraansluitingen achterop je koplamp ter hoogte van het middelste stelwieltje?
Op 6:18 in onderstaande YT-filmpje zie je de stelmotor zitten.
https://www.youtube.com/watch?v=SaQfWLe528U
-
ik zal straks of vanavond als ik tijd heb nog ff kijken of ik iets kan vinden
alvast bedankt!
alvast bedankt!
-
ik heb mn koplamp ff open gemaakt en er zit geen stelmotor in
dus dat wordt ff stelmotors bestellen of ff het wielletje wegwerken
dus dat wordt ff stelmotors bestellen of ff het wielletje wegwerken
Normaal gesproken hebben Xenonlampen een automatische hoogteverstellling die verbonden is aan de voorwielophanging. Ik kan me zo voorstellen dat aftermarket dat niet heeft.
Echter, als je kijkt bij de RDW en dan de APK regelgeving inziet, dan moet de hoogteverstelling (indien aanwezig) op de beladingstoestand staan (dus onbeladen bij een keuring) en dan moeten de lampen goed zijn afgesteld. Nergens wordt gesteld dat deze verstelling dient te werken. Ik ben geen APK-keurmeester en lees alleen de regels, in dit geval artikel 113 en 114 (aanvullend) op de keuringseisen.
Groet,
Rob
Echter, als je kijkt bij de RDW en dan de APK regelgeving inziet, dan moet de hoogteverstelling (indien aanwezig) op de beladingstoestand staan (dus onbeladen bij een keuring) en dan moeten de lampen goed zijn afgesteld. Nergens wordt gesteld dat deze verstelling dient te werken. Ik ben geen APK-keurmeester en lees alleen de regels, in dit geval artikel 113 en 114 (aanvullend) op de keuringseisen.
Groet,
Rob
Een goede morgen.
Naar mijn weten moeten auto's na een bepaalde bouwjaar altijd een hoogte regeling hebben.
Tevens is het volgens mij niet meer toegestaan om lampen van halogeen naar xenon om te bouwen
Zonder er voor te zorgen dat ze automatisch de hoogte regelen.
Naar mijn weten moeten auto's na een bepaalde bouwjaar altijd een hoogte regeling hebben.
Tevens is het volgens mij niet meer toegestaan om lampen van halogeen naar xenon om te bouwen
Zonder er voor te zorgen dat ze automatisch de hoogte regelen.
Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van Xenon, niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.
-
ik heb het er vandaag op het werk erover gehad en die zeiden dat als het wieltje erop zit dan moet je hoogte regeling het doen
dus ik heb nou een schakelaar zonder hoogte regeling bestelt voor mn apk
dus ik heb nou een schakelaar zonder hoogte regeling bestelt voor mn apk