resetten adaptiewaarden automaat omgeving leeuwarden
resetten adaptiewaarden automaat omgeving leeuwarden
Ik heb zonet het forum aardig doorgespit.
Als ik rij, dan merk ik dat ie onregelmatig schakelt. Afgelopen zaterdag was ik wat rustig aan het toeren en bij rustig optrekken ging de bak ineens veel later opschakelen, dan normaal. Ik had hem niet in ds en heb hem op gegeven moment maar handmatig doorgeschakeld. Later schakelde ie weer zoals normaal.
De bak heb ik vorige week laten powerflushen, je zou zeggen dat het in orde zou moeten zijn....
Mijn idee zou zijn om de automaat zijn adaptiewaarden te laten resetten...
Zou iemand in de omgeving van leeuwarden mij kunnen helpen?
Thanks
Als ik rij, dan merk ik dat ie onregelmatig schakelt. Afgelopen zaterdag was ik wat rustig aan het toeren en bij rustig optrekken ging de bak ineens veel later opschakelen, dan normaal. Ik had hem niet in ds en heb hem op gegeven moment maar handmatig doorgeschakeld. Later schakelde ie weer zoals normaal.
De bak heb ik vorige week laten powerflushen, je zou zeggen dat het in orde zou moeten zijn....
Mijn idee zou zijn om de automaat zijn adaptiewaarden te laten resetten...
Zou iemand in de omgeving van leeuwarden mij kunnen helpen?
Thanks
Re: resetten adaptiewaarden automaat omgeving leeuwarden
Bij koude motor:
Sleutel in het contact en doordraaien dat de tweede klik dus niet starten.
je gaspedaal helemaal intrappen door de kickdown dit 30 sec. Vasthouden en daarna gewoon starten.
Je bak gaat hierna opnieuw inleren op jouw rijgedrag.
Sleutel in het contact en doordraaien dat de tweede klik dus niet starten.
je gaspedaal helemaal intrappen door de kickdown dit 30 sec. Vasthouden en daarna gewoon starten.
Je bak gaat hierna opnieuw inleren op jouw rijgedrag.
Werkt dit ook bij mijn 535d uit 2006 met keyless entry?
Ik doe mijn sleutel alleen in stuurkolom, voor het opladen ervan.
Zou dit dus ook werken, als ie op contact staat en dan het gaspedaal die 30 sec indrukken?
Ik doe mijn sleutel alleen in stuurkolom, voor het opladen ervan.
Zou dit dus ook werken, als ie op contact staat en dan het gaspedaal die 30 sec indrukken?
Kan iemand me meer vertellen over dat de motor af en toe aan het regenereren is?
Wat gebeurd er en wanneer doet ie dit? Ik dacht dus dat de automaat opnieuw ingesteld moet worden, want ineens schakelde de automaat veel later dan normaal...
Wat gebeurd er en wanneer doet ie dit? Ik dacht dus dat de automaat opnieuw ingesteld moet worden, want ineens schakelde de automaat veel later dan normaal...
Bak schakeld later op om regeneratie process beter te laten verlopen.
Na de regeneratie gedaan is schakeld hij terug zoals ervoor.
Na de regeneratie gedaan is schakeld hij terug zoals ervoor.
Laatst gewijzigd door tom_il op 20 mei 2016, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Dit gaspedaal intrappen werkt echt niet met een 535d uit 2006. Of je hebt een totaal andere 535d dan ik ( en anderen hebben, maar dat zal niet)
Alleen middels de computer is de automaat te resetten
Wat Tom aangeeft, zou inderdaad zomaar het regeneratieproces kunnen zijn. Hierdoor schakelt de automaat later op.
Alleen middels de computer is de automaat te resetten
Wat Tom aangeeft, zou inderdaad zomaar het regeneratieproces kunnen zijn. Hierdoor schakelt de automaat later op.
@Mdbeetje: Dat is toevallig, zie ook mijn post in je thread over koelvloeistofverbruik. Daar schreef ik dat het misschien zo kan zijn dat de koelvloeistof via je warmtewisselaar in de bak komt.
Ik zei dit in het andere topic gewoon als gokje, maar als ik hier nu lees dat je bak anders schakelt, begin ik toch een vermoeden te krijgen!!! Misschien toch eens naar laten kijken!
Ik zei dit in het andere topic gewoon als gokje, maar als ik hier nu lees dat je bak anders schakelt, begin ik toch een vermoeden te krijgen!!! Misschien toch eens naar laten kijken!
Ik heb gisteren de plaat eronder weggehaald en kon niet veel vinden wat betreft lekkage koelvloeistof.
@jonaserv; ik heb vorige week mijn automaat laten flushen. Toen was het koelvloeistof probleem er al. Toen hebben ze niks gezien van lekkage...., ga er vanuit dat het daar niet terecht komt...., of.......
@jonaserv; ik heb vorige week mijn automaat laten flushen. Toen was het koelvloeistof probleem er al. Toen hebben ze niks gezien van lekkage...., ga er vanuit dat het daar niet terecht komt...., of.......