Kabeltjes voor USB module?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Jevv

Kabeltjes voor USB module?

Bericht door Jevv » 22 mei 2016, 13:01

Heren,

Ik wil te zijner tijd een Dynavin N6 gaan inbouwen. Omdat ik daar nu nog even niet het geld voor heb maar wél graag naar m'n eigen muziek wil luisteren in plaats van naar de radio, ben ik aan het kijken naar bijv. een Yatour of een GROM waarbij ik gewoon een USBtje kan inpluggen ipv de CD-wisselaar.

Nu is mijn 530 niet uitgerust met een CD-wisselaar, maar als ik mijn VIN invul krijg ik wel te zien dat de kabels daarvoor liggen voorbereid (694 - PREPARATION FOR CD CHANGER).

Nu was mijn vraag: waar vind ik die kabeltjes? Mijn setup ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Als ik het goed heb is dit een MKIII GPS met een BM24 radio. Volgens mij moet zo'n bovengenoemde module hier gewoon op aan te sluiten zijn. Ik ben even gaan zoeken naar kabeltjes maar kon alleen deze vinden:

Afbeelding

En deze:

Afbeelding

Iemand die weet waar ze voor zijn?

Wat ik overigens wel frappant vind is dat ik deze sticker vond:

Afbeelding

Volgens mij duidt dit erop dat er ooit wel een CD-wisselaar in heeft gezeten. Maar waar vind ik die kabeltjes dan precies? Iemand die hier enige duidelijkheid over kan geven? Voordat ik zo'n module bestel wil ik wel 100% weten of het gaat passen, en zo niet, wat voor verloopstekkers ik dan evt. nodig heb etc.

Alvast dank.

EDIT:

Ok, ik heb nog even het internet rond gezocht en kwam deze foto tegen:

Afbeelding

Het lijkt er dus op dat het kabeltje die ik gevonden heb van de 3-pin connector is. Ik moet nu dus even verder zoeken om te kijken of ik de 6-pin connector ook kan vinden. Als dat lukt, zal ik dit topic maar even verwijderen denk ik :P.

Misschien iemand die onderdeelnummers voor me heeft voor de connectortjes? Aangezien de bekabeling er dus blijkbaar wel ligt maar er geen connectors op zitten...

EDIT2:

OK, ik ben er nog steeds niet uit. Ik kan nergens echt een goede foto vinden van de 6-pin connector om te beoordelen of ik de goede te pakken heb. Ik heb hier namelijk het volgende kabeltje:

Afbeelding

Hier zitten 6 pinnen op maar het stekkertje heeft niet de juiste vorm. Zou dit dan wel het juiste kabeltje zijn met een ander stekkertje erop?

Verder heb ik overigens ook deze bluetooth unit ingebouwd zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand mij verder op weg helpen want ik kom er echt niet uit :s .
Afbeelding

Jevv

Re: Kabeltjes voor USB module?

Bericht door Jevv » 24 mei 2016, 18:00

Niemand die hier verstand van heeft?
Afbeelding

ac/dennis

Bericht door ac/dennis » 24 mei 2016, 20:08

sorry, het zat er bij mij al in.
Ik heb evt nog wel een 6 cd wisselaar voor je. :)

Wat is zou doen...
Zo te zien heb je op deze foto
Afbeelding op die plek je radio module zitten. Dat kabelblokje bovenop, daar vandaan zou je bekabeling naar je 6 cd wisselaar moeten komen, mss kan je van daaruit t beste navigeren en gaan speurneuzen naar je bekabeling.

Jevv

Bericht door Jevv » 24 mei 2016, 21:34

Bedankt voor de suggestie. Ik heb nog eens goed gekeken en kwam het volgende plaatje tegen op internet:

Afbeelding

Bij mij ziet het er zo uit:

Afbeelding

Er zit dus niks in nummertje 6, de input van de CD wisselaar. Volgens mij mis ik dat kabeltje dan gewoon.

Die ernaast zit schijnt voor AUX te zijn. Wellicht dat m'n bluetooth daarop zit aangesloten? Als ik verder de kabelboom ga backtracken kom ik echt enkel uit op de twee kabels in m'n beginpost. Er ligt verder echt niks meer los...

EDIT:

Volgens mij is dit dan de kabel die ik mis:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 128364756/

En moet ik voor de 3-pin power cable nummer 2 bestellen:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_1280

EDIT 2:

Nog even voor mezelf, bij de dealer bestellen:

Kabel, onderdeelnr. 65128364756
connector, onderdeelnr 61138377072

En 3x 61130005197 OF 3x 61130006663

Ik denk dat ik eruit ben... Wordt vervolgd...

EDIT 3:

OK, ik denk dat ik gewoon deze bestel:
http://www.carinterface.nl/bmw/usb-sd-m ... ytm06-bmw1

Hiervoor heb ik dat kabeltje helemaal niet nodig dus moet gewoon goedkomen dan.
Afbeelding

ac/dennis

Bericht door ac/dennis » 25 mei 2016, 09:56

Die plug je dan direct in op je radio module zo te zien? Of vervangt die je radiomodule in zn geheel?

Jevv

Bericht door Jevv » 25 mei 2016, 10:06

Je plugt hem inderdaad direct in je radio. Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat werken. Ik heb hem besteld, als het goed is moet ie morgen of overmorgen binnen zijn :).
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 27 mei 2016, 22:05

Vanmiddag de Yatour geïnstalleerd en het werkt in principe prima, voor nu. Hoef in ieder geval niet meer naar die kutradio te luisteren... Nu even doorsparen voor een Dynavin :).
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”