Kromme remschijven keer op keer
- Jeffrey Streefkerk
Re: Kromme remschijven keer op keer
Wel een goeie idd.. maar uhm, ik heb remmen en bijbehorende blokken besteld bij onderdelenholland.nl
Dus neem aan dat hij zelf wel weet welke blokken wel of niet bij bepaalde schijven passen. Ik heb wel behoorlijk wat remstof dus neem aan dat dat wel goed zit.
M`n auto is vorige week weggeweest voor wat dingetjes. De remschijven zijn wel degelijk krom. Dus toch zijn deze op een of andere manier warm gelopen of te snel afgekoeld. Zoals ik vertelde is het trillen erg afgenomen nadat er olie uit het systeem gehaald is.
Ben er nog niet aan uit of ik originele remmen en blokken erop ga laten zetten of de huidige af ga laten draaien. Sowieso ga ik een revisie setje kopen voor het remmechanisme.
Dus neem aan dat hij zelf wel weet welke blokken wel of niet bij bepaalde schijven passen. Ik heb wel behoorlijk wat remstof dus neem aan dat dat wel goed zit.
M`n auto is vorige week weggeweest voor wat dingetjes. De remschijven zijn wel degelijk krom. Dus toch zijn deze op een of andere manier warm gelopen of te snel afgekoeld. Zoals ik vertelde is het trillen erg afgenomen nadat er olie uit het systeem gehaald is.
Ben er nog niet aan uit of ik originele remmen en blokken erop ga laten zetten of de huidige af ga laten draaien. Sowieso ga ik een revisie setje kopen voor het remmechanisme.
BMW E61 525i
Afdraaien kan ik afraden. Ik heb het ook een keer gedaan en die schijven begonnen binnen 1000 kilometer alweer te trillen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Ligt aan de manier van, al meerdere keren laten doen met groot succes
Met de remschijven op mijn motor laten doen en inderdaad dezelfde ervaring. Ook geen succes.Jeremy schreef:Afdraaien kan ik afraden. Ik heb het ook een keer gedaan en die schijven begonnen binnen 1000 kilometer alweer te trillen.
Wat is de staat van de remslangen? Als deze sterk verouderd zijn, dit kan je aan de buitenkant van de slang niet altijd zien, dan krijg je delen rubber in je remklauw waardoor deze niet optimaal meer werkt.
Is de remklauw revisie goed gedaan? Heb je dit gecontroleerd door na een rit te voelen of er een verschil zit in de stralingswarmte tussen de linker en rechter schijven?
Heb zelf met een andere auto ook een probleem gehad met kromme schijven. Bleek uiteindelijk een remklauw te zijn die net niet genoeg loskwam van de schijf.
Is de remklauw revisie goed gedaan? Heb je dit gecontroleerd door na een rit te voelen of er een verschil zit in de stralingswarmte tussen de linker en rechter schijven?
Heb zelf met een andere auto ook een probleem gehad met kromme schijven. Bleek uiteindelijk een remklauw te zijn die net niet genoeg loskwam van de schijf.
Ik was overigens ook iets van €50.- kwijt voor het afdraaien. Tel daarbij op dat je ook nog moet de- en monteren, en dan kun je er bijna nieuwe schijven op zetten waarvan je weet dat ze goed zijn. Uiteraard wel eerst het probleem tackelen want anders heb je straks weer hetzelfde.
Ik heb er goede ervaringen mee. Schijven afdraaien, nieuwe remblokken erop en een revisie set monteren. Schijfjes netjes inremmen en nergens meer last van gehad en de schijven tot het einde gebruikt.Jeremy schreef:Afdraaien kan ik afraden. Ik heb het ook een keer gedaan en die schijven begonnen binnen 1000 kilometer alweer te trillen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Gemengde ervaringen dus. Desalniettemin, eerst het probleem aanpakken en dan kijken wat je met de kromme schijven doet. Vervangen of afdraaien.
Toch, mijn 325 had ook last van kromme schijven dacht ik.. Maar sinds ik er Bosch remblokken op heb remt ie fantastisch.
Toch, mijn 325 had ook last van kromme schijven dacht ik.. Maar sinds ik er Bosch remblokken op heb remt ie fantastisch.
Afdraaien kan zeker goed gaan is mijn ervaring maar zoals Jeremy al schrijft, eerst de oorzaak vinden want anders blijf je geld uitgeven voor niets.
Er zijn verschillende manieren voor het afdraaien van de remschijven, de enige goede daarvan is de manier waarbij de schijven gewoon op de wagen gemonteerd blijven.
Hier wat filmpjes van mijn schijven :
Dit moeten ze dus ook niet te snel willen doen
Hier wat filmpjes van mijn schijven :
Dit moeten ze dus ook niet te snel willen doen
Ik wil nog even een duit in het zakje doen. Een collega van mij heeft exact hetzelfde met z'n E90. Op aanraden van mij heeft hij contact opgenomen met Offenga (http://www.offenga.nl) en die vertelden hem dat ze heel veel klanten al van deze problemen hebben afgeholpen, en dat ze het voor hem ook zouden kunnen doen met garantie. Dat is nogal een uitspraak natuurlijk, maar garantie is garantie...
Ze gaven aan dat het probleem erin zit dat de blokken (dus niet de schijven) hun hitte niet kwijt kunnen. Oplossing is nieuwe schijven en nieuwe, keramische remblokken.
Ik heb het topic nog niet diep genoeg doorgelezen om te zien of dit al voorgesteld is, maar ik wilde het in ieder geval even delen.
Ze gaven aan dat het probleem erin zit dat de blokken (dus niet de schijven) hun hitte niet kwijt kunnen. Oplossing is nieuwe schijven en nieuwe, keramische remblokken.
Ik heb het topic nog niet diep genoeg doorgelezen om te zien of dit al voorgesteld is, maar ik wilde het in ieder geval even delen.
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
-
Ik haak een beetje laat in op dit artikel, maar ik heb een soortgelijk symptoom aan mijn auto. Mijn 540 heeft een trillend stuur bij het remmen. Dit is vooral merkbaar bij hogere snelheden. Mijn garage vertelde me dat het idd aan de schijven kan liggen, die zouden krom kunnen zijn. Maar zij gaven ook aan dat het ook aan de draagarmen van de wielen zou kunnen liggen aan de voorkant van de auto.
Heeft iemand hier dat al eerder gehoord dat dat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?
Heeft iemand hier dat al eerder gehoord dat dat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?
Ronald, zekers mogelijk, heb ik zelf gehad namelijk! Lijkt er wel erg op qua trilling, maar is duidelijk te zien als je naar de draagarmen kijkt voor speling.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
-
-
Meten is weten ik kan het op de remmentestbank meestal meteen bekijken. anders meetklok erop!
Wij monteren alleen originele schijven&blokken en hebben nog nooit last gehad van kromme schijven een enkele keer komt het voor als ik een "vreemd merk" voor APK moet remmen.
Voor een klant hebben wij ooit een keer schijven&blokken uit de vrije handel gemonteerd, dit tot groot verdriet om de klant te pleasen later toch maar voor eigen kosten origineel gemonteerd. Mocht er wel eens iets mis mee zijn kan ik in ieder geval op onderdelengarantie van de importeur rekenen.
Wij monteren alleen originele schijven&blokken en hebben nog nooit last gehad van kromme schijven een enkele keer komt het voor als ik een "vreemd merk" voor APK moet remmen.
Voor een klant hebben wij ooit een keer schijven&blokken uit de vrije handel gemonteerd, dit tot groot verdriet om de klant te pleasen later toch maar voor eigen kosten origineel gemonteerd. Mocht er wel eens iets mis mee zijn kan ik in ieder geval op onderdelengarantie van de importeur rekenen.