(1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetriebe
-
leapingjag
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 16:36
(1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetriebe
Nieuwe aanwinst:
Naast de E46 is de E39 in mijn ogen 1 van de meest tijdloze modellen van BMW.
Daarom heb ik altijd mijn ogen open gehouden of er een mooi exemplaar te koop zou komen.
Inmiddels is mijn oog gevallen op een 'underdog' in de E39-familie.
Een wolf in schaapskleren, een 'sleeper', een rustige V8 die kan grommen maar ook kan schreeuwen.
Het betreft de klassieke (alle recht om het een youngtimer te noemen) pre-facelift E39 535i.
Naast het feit dat hij volledig origineel en niet verprutst is, vind ik de uitvoering ervan ook erg goed.
De kleur Titansilber (zilvergrijs metallic) komt mooi tot zijn recht, gezien dit ook de introductiekleur was.
Eigenlijk 'hoort' titansilber gewoon op een E39, hoewel een andere kleur uiteraard ook erg mooi was geweest.
Verder heeft de 535i praktisch alle opties, behalve elektrisch verstelbare stoelen en het dakraam.
Eigenlijk is de E39 exact uitgevoerd zoals hij destijds getoond werd op de officiële persfoto's
De elektrisch verstelbare stoelen zijn voor mij overbodige luxe (ik stel ze 1x af en laat niemand in mijn auto rijden).
De 535i heeft een schaltgetriebe, een manuele transmissie dus; dat zie je niet vaak, yes please!
De 535i is van de eerste eigenaar, die de auto dus zelf nieuw gekocht heeft en naar wens heeft samengesteld.
Daarnaast is hij volledig dealer onderhouden; dus vanaf de afleverbeurt tot aan het heden.
Wat ook wel leuk is; alle beurten vanaf de afleverbeurt in 1998 tot aan de laatste beurt, zijn uitgevoerd bij dezelfde BMW-dealer. De eerste eigenaar heeft goed zorg gedragen voor deze auto en dat is ook te zien!
De auto is nog in erg nette staat, en heeft hij ook altijd binnen gestaan in de garage van deze liefhebber.
Zelfs de instaplijstjes hebben geen krassen van het instappen, om maar een voorbeeld te noemen.
Hoewel de kilometerstand aan de hoge kant is (175.000km) valt het dus nog wel mee hoeveel de eerste eigenaar ermee gereden heeft; in de eerste jaren veel kilometers gemaakt, en sinds 2011 eigenlijk bijna niet meer gereden.cAlle documentatie is netjes bijgehouden, en alle boekjes zijn in top staat bewaard gebleven.
Daarnaast heb ik ook de originele brochures van deze e39 erbij (nu alleen de originele persfoto's nog).
Mijn plannen voor tuning en mods:
- geen
- helemaal origineel houden
- goed onderhoud geven
- netjes handwassen
- en vooral niet verprutsen
Foto's komen binnenkort!
Naast de E46 is de E39 in mijn ogen 1 van de meest tijdloze modellen van BMW.
Daarom heb ik altijd mijn ogen open gehouden of er een mooi exemplaar te koop zou komen.
Inmiddels is mijn oog gevallen op een 'underdog' in de E39-familie.
Een wolf in schaapskleren, een 'sleeper', een rustige V8 die kan grommen maar ook kan schreeuwen.
Het betreft de klassieke (alle recht om het een youngtimer te noemen) pre-facelift E39 535i.
Naast het feit dat hij volledig origineel en niet verprutst is, vind ik de uitvoering ervan ook erg goed.
De kleur Titansilber (zilvergrijs metallic) komt mooi tot zijn recht, gezien dit ook de introductiekleur was.
Eigenlijk 'hoort' titansilber gewoon op een E39, hoewel een andere kleur uiteraard ook erg mooi was geweest.
Verder heeft de 535i praktisch alle opties, behalve elektrisch verstelbare stoelen en het dakraam.
Eigenlijk is de E39 exact uitgevoerd zoals hij destijds getoond werd op de officiële persfoto's
De elektrisch verstelbare stoelen zijn voor mij overbodige luxe (ik stel ze 1x af en laat niemand in mijn auto rijden).
De 535i heeft een schaltgetriebe, een manuele transmissie dus; dat zie je niet vaak, yes please!
De 535i is van de eerste eigenaar, die de auto dus zelf nieuw gekocht heeft en naar wens heeft samengesteld.
Daarnaast is hij volledig dealer onderhouden; dus vanaf de afleverbeurt tot aan het heden.
Wat ook wel leuk is; alle beurten vanaf de afleverbeurt in 1998 tot aan de laatste beurt, zijn uitgevoerd bij dezelfde BMW-dealer. De eerste eigenaar heeft goed zorg gedragen voor deze auto en dat is ook te zien!
De auto is nog in erg nette staat, en heeft hij ook altijd binnen gestaan in de garage van deze liefhebber.
Zelfs de instaplijstjes hebben geen krassen van het instappen, om maar een voorbeeld te noemen.
Hoewel de kilometerstand aan de hoge kant is (175.000km) valt het dus nog wel mee hoeveel de eerste eigenaar ermee gereden heeft; in de eerste jaren veel kilometers gemaakt, en sinds 2011 eigenlijk bijna niet meer gereden.cAlle documentatie is netjes bijgehouden, en alle boekjes zijn in top staat bewaard gebleven.
Daarnaast heb ik ook de originele brochures van deze e39 erbij (nu alleen de originele persfoto's nog).
Mijn plannen voor tuning en mods:
- geen
- helemaal origineel houden
- goed onderhoud geven
- netjes handwassen
- en vooral niet verprutsen
Foto's komen binnenkort!
Laatst gewijzigd door leapingjag op 07 jun 2016, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Ben benieuwd, klinkt in ieder geval goed. Fijn dat iemand zo zuinig op zijn auto is geweest. Dat is in ieder geval een goede basis. Houd er wel rekening mee dat er best wat "ophang" rubbers uitgedroogd kunnen zij die aan vervanging toe zijn. Ik spreek uit ervaring. Auto is tenslotte meer dan 15 jaar oud. Veel plezier vast met je nieuwe aanwinst.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
175000 km aan de hoge kant!? Bij deze wagens zijn ze dan net ingelopen.
Benieuwd naar de foto's
Benieuwd naar de foto's
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Mooi zo'n goed onderhouden E39. Controleer voor de zekerheid of de waterpomp al vervangen is. Vanaf 150.000 km zal de eerste het gaan begeven, ik spreek uit ervaring. Controleer sowieso het koelsysteem want na zoveel jaren kunnen de aansluitingen gaan lekken, kunststof en rubbers verhaal.
Veel plezier toegewenst!
Jos
Veel plezier toegewenst!
Jos
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Klinkt goed en als een mooie wagen, zo te lezen is deze weer bij een liefhebber terecht gekomen
Ook ik ben benieuwd naar de fotootjes
Ook ik ben benieuwd naar de fotootjes
-
leapingjag
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 16:36
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Haha precies:)Patrickk schreef:175000 km aan de hoge kant!? Bij deze wagens zijn ze dan net ingelopen.
Benieuwd naar de foto's
Mijn e38 staan op 297dkm... En loopt nog als een zonnetje..
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Idd Chris, net ingelopen.chrisb schreef: Haha precies:)
Mijn e38 staan op 297dkm... En loopt nog als een zonnetje..
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
leapingjag
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 16:36
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Mooie foto's, en mooie scherpte/diepte verhouding! Met welke lens heb je dit geschoten als ik vragen mag?
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
-
leapingjag
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 16:36
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Canon 5D in combinatie met de 50mm f/1.4 prime
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Zo'n lichtsterke 50mm heb ik ook.. hmm.. nog maar eens opnieuw wat plaatjes van m'n e39 schieten 
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
-
leapingjag
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2014, 16:36
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Het is echt ongelofelijk hoe netjes deze E39 de afgelopen 18 jaar is onderhouden en is bijgehouden.
In elk detail kan je terugzien hoe obsessief gek de eerste eigenaar op zijn auto is geweest.
Geen slijtplekken op de pedalen, bekleding, knoppen, dorpels, instaplijsten, deurpanelen etc.
Ook geen krasjes op de houten panelen of de tellers in het dashboard etc.
Daarnaast is er werkelijk geen roestplekje te vinden, maar dat is ook wel logisch; daadwerkelijk altijd warm en droog binnen gestaan. Ik heb er nu al zin in om hem te zien als ik en m'n verzameling poetsmiddelen klaar ben met 'detailen'.
Het is erg leuk om zo'n auto van de eerste eigenaar te kopen, dit is een auto waar een half mensenleven voor gewerkt is, en zo'n privé-bezit is dan ook gekocht voor de langere termijn. De eerste eigenaar heeft hem rond zijn 58e levensjaar; zelf samengesteld naar wens. Het is dan ook bijna mijn plicht om er goed voor te zorgen nu hij zelf richting de 80 gaat.
De auto ruikt zelfs nog als een nieuwe e39 van binnen (het is bijna zonde om geurende leer conditioner te gebruiken). Ik kan niet wachten om deze auto eens goed te kleien en te poetsen.
Het is na een goede was beurt al bijna een spiegel! Dus ben benieuwd hoe hij na het kleien gaat aanvoelen. Een polijstbeurt zal niet eens nodig zijn, na nadere inspectie heb ik weinig 'swirls' kunnen vinden.
Zo zie je maar! de auto met twee emmertjes en de hand wassen werpt echt zijn vruchten af over de jaren heen!
Die traditie gaan we dan ook weer voort zetten
Deze week even bij de BMW dealer Story de luxere matten besteld voor de e39 (dus wie interesse heeft in de standaard antraciet matten; let me know, ze zijn zo goed als nieuw) en ook de originele showroom zwarte kentekenplaten met witte letters "BMW 535i" besteld. Dan kunnen we binnenkort eens een mooie fotoshoot houden van dit pareltje.
Over een week staat hij op NL-kenteken en is ons land weer een 'DIKKE BMW' rijker (ik hoor het in je gedachten nu; dikke bee em weej!)




































In elk detail kan je terugzien hoe obsessief gek de eerste eigenaar op zijn auto is geweest.
Geen slijtplekken op de pedalen, bekleding, knoppen, dorpels, instaplijsten, deurpanelen etc.
Ook geen krasjes op de houten panelen of de tellers in het dashboard etc.
Daarnaast is er werkelijk geen roestplekje te vinden, maar dat is ook wel logisch; daadwerkelijk altijd warm en droog binnen gestaan. Ik heb er nu al zin in om hem te zien als ik en m'n verzameling poetsmiddelen klaar ben met 'detailen'.
Het is erg leuk om zo'n auto van de eerste eigenaar te kopen, dit is een auto waar een half mensenleven voor gewerkt is, en zo'n privé-bezit is dan ook gekocht voor de langere termijn. De eerste eigenaar heeft hem rond zijn 58e levensjaar; zelf samengesteld naar wens. Het is dan ook bijna mijn plicht om er goed voor te zorgen nu hij zelf richting de 80 gaat.
De auto ruikt zelfs nog als een nieuwe e39 van binnen (het is bijna zonde om geurende leer conditioner te gebruiken). Ik kan niet wachten om deze auto eens goed te kleien en te poetsen.
Het is na een goede was beurt al bijna een spiegel! Dus ben benieuwd hoe hij na het kleien gaat aanvoelen. Een polijstbeurt zal niet eens nodig zijn, na nadere inspectie heb ik weinig 'swirls' kunnen vinden.
Zo zie je maar! de auto met twee emmertjes en de hand wassen werpt echt zijn vruchten af over de jaren heen!
Die traditie gaan we dan ook weer voort zetten
Deze week even bij de BMW dealer Story de luxere matten besteld voor de e39 (dus wie interesse heeft in de standaard antraciet matten; let me know, ze zijn zo goed als nieuw) en ook de originele showroom zwarte kentekenplaten met witte letters "BMW 535i" besteld. Dan kunnen we binnenkort eens een mooie fotoshoot houden van dit pareltje.




































- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: (1998) E39 535i sedan - Scheckheftgepflegt - Schaltgetri
Ik denk dat dit wel één van de netste E39 is die er op dit moment is. Houden zo!












