Cruise control en stuurbediening

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JXR

Cruise control en stuurbediening

Bericht door JXR » 29 mei 2016, 19:47

Op dit moment ben ik in het bezit van een e46 compact, maar omdat ik wat meer ga rijden en wat meer vermogen wil overweeg ik een 320D compact te kopen. Nu heb ik een hele mooie gevonden, waar alles op zit wat ik zoek... op stuurbediening en (daardoor vermoedelijk ook) cruisecontrol na. Dat zijn voor mij 2 zaken die ik niet wil missen.

Nu is mijn vraag of dit eventueel eenvoudig over te zetten is, of wat er anders voor nodig is om dit wel te plaatsen.

Het gaat om deze auto:
http://link.marktplaats.nl/m1051846174

rob75

Re: Cruise control en stuurbediening

Bericht door rob75 » 30 mei 2016, 06:59

Zonder stuurwielbediening is volgens mij cruisecontrol (af fabriek) niet mogelijk.
Het is volgens mij een kwestie van een anders stuur en de cruisecontrol doet het meteen.
Hier is e.e.a. over te vinden hier op het forum.

Succes,
Rob

BMWe46Mike

Bericht door BMWe46Mike » 30 mei 2016, 07:39

Bij de dealer kan je een retrofit setje halen, is heel makkelijk in te bouwen, dan heb je cruisecontrol en stuurwielbediening voor de radio. Toen ik ooit mijn cabrio kocht heb ik dit meteen bij aflevering laten inbouwen, de cabrio was van 2000.

JXR

Bericht door JXR » 30 mei 2016, 12:59

Ik ben ook zelf nog even wezen Googlen. Ik begrijp dat het wel mogelijk is, als je maar digitale gaskabel bediening hebt en niet directe kabel bediening. Die unit zou herkenbaar onder de motorkap zitten. Ik ga d'r op gokken dat het gewoon in te bouwen valt denk ik, maar ga iig even bij de auto kijken. Heren, bedankt voor jullie antwoord! :duimen:

SnowWolf

Bericht door SnowWolf » 30 mei 2016, 17:59

Anders even hier kijken: http://bmwfans.info/vin/

Misschien staan de benodigde onderdelen en tekeningen daar op.

JXR

Bericht door JXR » 31 mei 2016, 15:50

Inmiddels bij de auto langs geweest. Zag er best aardig uit. Paar kleine dingetjes; geen boordcomputer (in ieder geval niet zoals m'n 316 met de knop op het uiteindelijk van de richting-aanwijzerhendel), rechter raam kraakte een beetje en het stoffen schuifhemeltje liep duidelijk niet binnen z'n rails.

Nu ben ik vooral benieuwd of het gebrek aan boordcomputer nog problemen kan geven voor het inbouwen van de cruise control :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”