http://link.marktplaats.nl/m1051113319
Verdacht goedkoop, maar toch even wezen kijken. Oliepijl stond erg laag en leek behoorlijk te lekken bij de kleppendeksel pakking. De auto komt van Dienst Domeinen en er is dus weinig bekend en er zat ook niks van papieren of onderhoudshistorie bij. Daarnaast had de auto wat kleine dingetjes, hemeltje los, wat plekjes, speakertje die het niet doet, maar verder niks waar ik me druk om maak wat dat betreft.
De auto reed verder goed en had prima vermogen, maar er zijn toch een paar puntjes waar ik m'n vraagtekens bij heb. De verbruiksnaald gaf een compleet andere waarde dan de boordcomputer. De verbruiksnaald leek aan de opgegeven verbruikscijfers te voldoen, maar de boordcomputer ging (na reset) bijvoorbeeld bij de 130 naar de 7 a 8, ipv de verwachte 5 a 6 liter per 100km bij constante snelheid. Daarnaast leek de auto wat te walmen uit de uitlaat bij stationair. Bij onbelast gas geven zag ik niks geks. Wel vond ik de auto minder mooi rond stationair liep dan ik had verwacht, maar ja, het blijft een diesel.
Mijn vragen:
-Al iemand alarmbellen bij dit verhaal?
-Iemand toevallig bekend met de auto, of ook wezen kijken?
-Wat zijn goede punten om verder op te letten of om te controleren?
Bij voorbaat dank.