E46 323i 1999
E46 323i 1999
Ik heb destijds een voorsteltopic geopend, maar aangezien het hier gebruikelijk is om ook een showroomtopic te hebben open ik dat ook maar!
Ik kopieer wel de op van mijn voorsteltopic naar hier:
Hoi mensen,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Mark, woonachtig in Brabant en sinds vanmiddag in het bezit van een nette E46 uit 1999.
Ik was al een poos aan het zoeken voor een E39, maar goede zijn moeilijk te vinden. Of afgetrapte, gepimpte bakken met astronomische kilometerstanden, of youngtimers die meestal behoorlijk aan de prijs zijn.
Vanmiddag liep ik op marktplaats tegen een leuke, zwarte E46 aan met een nette kilometerstand en de complete onderhoudshistorie.
Ik ben de 4e eigenaar. De eerste 4 jaar heeft hij 1 eigenaar gehad, daarna 12 jaar bij dezelfde eigenaar, en voor mij is hij een half jaar in het bezit geweest van een pastoor (echt waar). De pastoor heeft er een hoop aan versleuteld. Onder andere 4 nieuwe velgen met bouten, 4 nieuwe michelin all weather banden, een nieuwe after market radio met bluetooth en telefoonbediening, hij heeft net een oliewissel gehad, ruitenwissers zijn vervangen,1nieuwe, originele bmw sleutel (180 euro bij de dealer!) met afstandsbediening erin gebouwd, airco heeft een servicebeurt gehad, nieuwe, originele mattenset etc.
Mede doordat er een sluitende onderhoudshistorie bij zat heb ik hem gekocht.
Ik wilde hem zakelijk gaan rijden als youngtimer, mijn vrouw rijdt een citroen saxo, maar ik denk dat ik zelf in mijn eigen auto blijf rijden en dat mijn vrouw maar met de bmw moet gaan rijden. De saxo ruimen we dus maar op.
Zelf rijdt ik een fiat punto evo uit eind 2011 die ik nieuw aangeschaft heb. Die ruim ik zoiezo niet op want die zit zo dik in de opties en is perfect onderhouden, mede omdat ik hem zakelijk rijdt. Ik ben trouwens (foto) lasser van beroep, en doe dit al bijna 9 jaar op freelance/zzp basis. Vandaar dat ik dus zakelijk kan rijden ook.
De punto:
Vind het altijd wel leuk om een beetje aktief te zijn op forums, op de grande punto club ben ik o.a. moderator, dus ik dacht, ik ga me zelf hier ook even voorstellen, samen met de bmw.
Van de bmw hoop ik (of mijn vrouw dus) wel een aantal jaren plezier te hebben. Onderhoud zal niet op bezuinigd worden in elk geval, en we laten hem lekker origineel zoals hij nu is.
Zal morgen ofzo wel echte foto's maken, momenteel heb ik alleen screenshots uit een filmpje wat ik met mijn telefoon gemaakt heb.
De E46:
Het is een erg net exemplaar. Alleen links in het voorscherm bij het spatbord zit een naar deukje, maar dat laat ik er wel uithalen. Had er overigens graag xenon in gehad (origineel), maar dat zat er helaas niet op. Omdat hij er verder zo strak uitzag kon ik hem niet laten staan. De koffer is zo netjes, daar heeft volgens mij nog nooit wat in gelegen. Gereedschapset is helemaal compleet. De lederen bekleding is helemaal strak en mat, geen instapslijtage. Geen kaalgekloven stuur ook. Kortom bijna helemaal naar mijn zin.
Het is trouwens een 323.
Afgelopen dag nieuwe kentekenplaten gemonteerd en de auto gewassen. Paar pics gemaakt. Km. stand is inmiddels bijna 224.000
Zo staat ie er 15-02-2017 bij:
Vond trouwens nog een foto van de auto waar mijn naam aan gerefereerd is. Deze heb ik 5 jaar (met plezier) gereden, en is m.i. de mooiste toledo geweest die seat gemaakt heeft:
Ik kopieer wel de op van mijn voorsteltopic naar hier:
Hoi mensen,
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Mijn naam is Mark, woonachtig in Brabant en sinds vanmiddag in het bezit van een nette E46 uit 1999.
Ik was al een poos aan het zoeken voor een E39, maar goede zijn moeilijk te vinden. Of afgetrapte, gepimpte bakken met astronomische kilometerstanden, of youngtimers die meestal behoorlijk aan de prijs zijn.
Vanmiddag liep ik op marktplaats tegen een leuke, zwarte E46 aan met een nette kilometerstand en de complete onderhoudshistorie.
Ik ben de 4e eigenaar. De eerste 4 jaar heeft hij 1 eigenaar gehad, daarna 12 jaar bij dezelfde eigenaar, en voor mij is hij een half jaar in het bezit geweest van een pastoor (echt waar). De pastoor heeft er een hoop aan versleuteld. Onder andere 4 nieuwe velgen met bouten, 4 nieuwe michelin all weather banden, een nieuwe after market radio met bluetooth en telefoonbediening, hij heeft net een oliewissel gehad, ruitenwissers zijn vervangen,1nieuwe, originele bmw sleutel (180 euro bij de dealer!) met afstandsbediening erin gebouwd, airco heeft een servicebeurt gehad, nieuwe, originele mattenset etc.
Mede doordat er een sluitende onderhoudshistorie bij zat heb ik hem gekocht.
Ik wilde hem zakelijk gaan rijden als youngtimer, mijn vrouw rijdt een citroen saxo, maar ik denk dat ik zelf in mijn eigen auto blijf rijden en dat mijn vrouw maar met de bmw moet gaan rijden. De saxo ruimen we dus maar op.
Zelf rijdt ik een fiat punto evo uit eind 2011 die ik nieuw aangeschaft heb. Die ruim ik zoiezo niet op want die zit zo dik in de opties en is perfect onderhouden, mede omdat ik hem zakelijk rijdt. Ik ben trouwens (foto) lasser van beroep, en doe dit al bijna 9 jaar op freelance/zzp basis. Vandaar dat ik dus zakelijk kan rijden ook.
De punto:
Vind het altijd wel leuk om een beetje aktief te zijn op forums, op de grande punto club ben ik o.a. moderator, dus ik dacht, ik ga me zelf hier ook even voorstellen, samen met de bmw.
Van de bmw hoop ik (of mijn vrouw dus) wel een aantal jaren plezier te hebben. Onderhoud zal niet op bezuinigd worden in elk geval, en we laten hem lekker origineel zoals hij nu is.
Zal morgen ofzo wel echte foto's maken, momenteel heb ik alleen screenshots uit een filmpje wat ik met mijn telefoon gemaakt heb.
De E46:
Het is een erg net exemplaar. Alleen links in het voorscherm bij het spatbord zit een naar deukje, maar dat laat ik er wel uithalen. Had er overigens graag xenon in gehad (origineel), maar dat zat er helaas niet op. Omdat hij er verder zo strak uitzag kon ik hem niet laten staan. De koffer is zo netjes, daar heeft volgens mij nog nooit wat in gelegen. Gereedschapset is helemaal compleet. De lederen bekleding is helemaal strak en mat, geen instapslijtage. Geen kaalgekloven stuur ook. Kortom bijna helemaal naar mijn zin.
Het is trouwens een 323.
Afgelopen dag nieuwe kentekenplaten gemonteerd en de auto gewassen. Paar pics gemaakt. Km. stand is inmiddels bijna 224.000
Zo staat ie er 15-02-2017 bij:
Vond trouwens nog een foto van de auto waar mijn naam aan gerefereerd is. Deze heb ik 5 jaar (met plezier) gereden, en is m.i. de mooiste toledo geweest die seat gemaakt heeft:
Laatst gewijzigd door Odelot op 15 feb 2017, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 323i 1999
Begin januari is de vanos gereviseerd door pmotorsport. Wagen rijdt nu veel soepeler.
Met schakelen is er nu regelmatig een bonk te horen. Afgelopen middag heb ik hem daarom naar de garage gebracht met het verzoek om de hardy schijf te vervangen, en gelijk de rest van de rubbers en ophanging na te kijken en te vervangen waar nodig. Tot een max. van 1000,00.
Wat er overblijft komt dan de volgende keer wel. Het blijft een auto van 17 jaar oud, en rubber blijft niet eeuwig goed natuurlijk, dus vandaar.
Het is trouwens een handgeschakelde auto.
Met schakelen is er nu regelmatig een bonk te horen. Afgelopen middag heb ik hem daarom naar de garage gebracht met het verzoek om de hardy schijf te vervangen, en gelijk de rest van de rubbers en ophanging na te kijken en te vervangen waar nodig. Tot een max. van 1000,00.
Wat er overblijft komt dan de volgende keer wel. Het blijft een auto van 17 jaar oud, en rubber blijft niet eeuwig goed natuurlijk, dus vandaar.
Het is trouwens een handgeschakelde auto.
Re: E46 323i 1999
Nette wagen! Zelf ook last van een bonk. Hoop dat deze ook is opgelost met het vervangen van de hardy
Gr
Jeroen
Gr
Jeroen
Re: E46 323i 1999
Mooie wagen heb je daar!
Vraagje: heb je nog steeds last van de "bonk" ? Ik heb hem nu zelf ook, en wil er ook vanaf.
Vraagje: heb je nog steeds last van de "bonk" ? Ik heb hem nu zelf ook, en wil er ook vanaf.
Re: E46 323i 1999
Ik heb hier ook last van gehad. Hardyschijf en silent bloc laten vervangen. Rijdt nu weer geweldig.tomsmets schreef:Mooie wagen heb je daar!
Vraagje: heb je nog steeds last van de "bonk" ? Ik heb hem nu zelf ook, en wil er ook vanaf.
Re: E46 323i 1999
Het bonken is opgelost.
Laatste tijd problemen gehad met het koelsysteem. Bouwde steeds veel teveel druk op. Expansievat is zelfs gebarsten en is vervangen.
Helaas daarna nog niet opgelost. Ontluchtingsnippel van de bovenste koelslang bij de radiateurdop zat een stalen schroef in. Dit hoort een kunstof schroef te zijn. Tijdens het ontluchten van het systeem de stalen schroef te vast gedraaid en de slang scheurde hierdoor dus.
Bij Offenga een nieuwe slang + radiateurdop besteld en nu lijkt het probleem te zijn verdwenen. De radiateurdop kan dus voor flinke problemen zorgen, want bij de mijne was zelfs heel de radiateur al vervangen door dit probleem. En het expansievat dus ook nu. Als hij niet goed meer werkt komt er veel teveel druk op te staan en krijg je problemen.
Was eerst bang voor de koppakking maar die was het gelukkig niet. Geen olie in de kvs en ook geen kvs in de olie. Gastest bij de kvs was ook goed.
Omdat de koppakking nog heel was heb ik weer geïnvesteerd in nieuwe olie voor de cardanas. Die huilde bij gas los laten. Dit probleem is nu helemaal verdwenen door de nieuwe olie. Laat je dus niet wijsmaken dat deze nooit vervangen hoeft te worden.
De versnellingsbakolie ook laten vervangen, en de motorolie met filter en nieuwe bougies.
Weer een aardige investering maar wil hem helemaal in orde hebben.
Op termijn laat ik beide draagarmen voor nog vervangen en de waterpomp met de thermostaat + huis. Motor heeft nog geen 220k gedraaid dus kan nog wel even mee.
Heb er zelf nu 10k mee gereden ongeveer. Wel al voor 2000 euro aan versleuteld tot op heden. Maarja, als je wilt dat hij goed is kost dat nou eenmaal geld.
Laatste tijd problemen gehad met het koelsysteem. Bouwde steeds veel teveel druk op. Expansievat is zelfs gebarsten en is vervangen.
Helaas daarna nog niet opgelost. Ontluchtingsnippel van de bovenste koelslang bij de radiateurdop zat een stalen schroef in. Dit hoort een kunstof schroef te zijn. Tijdens het ontluchten van het systeem de stalen schroef te vast gedraaid en de slang scheurde hierdoor dus.
Bij Offenga een nieuwe slang + radiateurdop besteld en nu lijkt het probleem te zijn verdwenen. De radiateurdop kan dus voor flinke problemen zorgen, want bij de mijne was zelfs heel de radiateur al vervangen door dit probleem. En het expansievat dus ook nu. Als hij niet goed meer werkt komt er veel teveel druk op te staan en krijg je problemen.
Was eerst bang voor de koppakking maar die was het gelukkig niet. Geen olie in de kvs en ook geen kvs in de olie. Gastest bij de kvs was ook goed.
Omdat de koppakking nog heel was heb ik weer geïnvesteerd in nieuwe olie voor de cardanas. Die huilde bij gas los laten. Dit probleem is nu helemaal verdwenen door de nieuwe olie. Laat je dus niet wijsmaken dat deze nooit vervangen hoeft te worden.
De versnellingsbakolie ook laten vervangen, en de motorolie met filter en nieuwe bougies.
Weer een aardige investering maar wil hem helemaal in orde hebben.
Op termijn laat ik beide draagarmen voor nog vervangen en de waterpomp met de thermostaat + huis. Motor heeft nog geen 220k gedraaid dus kan nog wel even mee.
Heb er zelf nu 10k mee gereden ongeveer. Wel al voor 2000 euro aan versleuteld tot op heden. Maarja, als je wilt dat hij goed is kost dat nou eenmaal geld.
Re: E46 323i 1999
Goed dat je de oplossing gevonden hebt, duidelijke uitleg altijd prettig mocht iemand het ook willen weten!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: E46 323i 1999
Ah een bekende van Autoweek, heerlijke wagen dit. Ook goed bezig met het onderhoud
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 323i 1999
Hey bofkont, beetje late reactie, maar dat heb je helemaal goed
Tijdje niks gehoord van me, maar ben er nog steeds!
Morgen gaat de bmw naar Offenga. Beide draagarmen voor worden vervangen, raammechanisme linksvoor, airbagstoring (lampje brandt) wordt verholpen, en er komt een nieuw differentieelrubber onder. Allemaal met hd rubbers.
Donderdag wordt hij uitgelijnd in Dokkum bij Lammert van der Meulen. Denk dat ie heel wat beter zal rijden. Hij is nog steeds wat zweverig, en de draagarmen zijn echt gaar. Misschien zijn het de eerste nog wel. Daarnaast zijn er vorig jaar nieuwe veren onder gekomen (bij de vorige eigenaar), en toen is hij niet uitgelijnd vermoed ik. Zitten stapels facturen bij, maar niets van uitlijnen. Het stuur staat ook scheef trouwens. Hard nodig dus. Als alles gebeurd is zal ik weer een update plaatsen.
Tijdje niks gehoord van me, maar ben er nog steeds!
Morgen gaat de bmw naar Offenga. Beide draagarmen voor worden vervangen, raammechanisme linksvoor, airbagstoring (lampje brandt) wordt verholpen, en er komt een nieuw differentieelrubber onder. Allemaal met hd rubbers.
Donderdag wordt hij uitgelijnd in Dokkum bij Lammert van der Meulen. Denk dat ie heel wat beter zal rijden. Hij is nog steeds wat zweverig, en de draagarmen zijn echt gaar. Misschien zijn het de eerste nog wel. Daarnaast zijn er vorig jaar nieuwe veren onder gekomen (bij de vorige eigenaar), en toen is hij niet uitgelijnd vermoed ik. Zitten stapels facturen bij, maar niets van uitlijnen. Het stuur staat ook scheef trouwens. Hard nodig dus. Als alles gebeurd is zal ik weer een update plaatsen.
Re: E46 323i 1999
Ah goed bezig man
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 323i 1999
Nou, helaas een gevalletje pech. Werd net gebeld door Offenga. Subframe heeft beginnende scheurtjes aan de linkerkant. Hij moet dus een dag terug voor heel de boel te laten repareren. Nieuwe plaatjes erin lassen en alle rubbers van het subframe vervangen. Kon helaas niet gelijk nu omdat het een dag werk is. Volgende maand dus maar een afspraak maken.
- martinus83
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 21:25
- Locatie: Noord-brabant
Re: E46 323i 1999
Ja dat is even balen, maar dat moet straks écht stukken beter rijden! beter dat het nu 'al' gevonden wordt
Re: E46 323i 1999
Heb hem net opgehaald. Hij rijdt nu al veel beter. Morgen langs Lammert van der Meulen om uit te lijnen en dan volgende maand weer naar offenga om het subframe te laten repareren. En weer uit te laten lijnen erna.
Re: E46 323i 1999
Oei dat is idd een tegenvaller van het subframe, helaas toch nog een veel voorkomend kwaaltje.
duur klusje bij offenga dat subframe lassen??
Maar goed om te horen dat de wagen nu al veel beter rijdt
duur klusje bij offenga dat subframe lassen??
Maar goed om te horen dat de wagen nu al veel beter rijdt
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: E46 323i 1999
Ja wel, balen. Is rond de 700,00 bij Offenga. Inclusief nieuwe subframerubbers. Net thuis trouwens. Auto rijdt nu snaarstrak.
We hadden om 15:00 afgeproken bij Lammert. Waren er echter om half twaalf al. Hij was net met een auto bezig. Die heeft hij af gemaakt en toen gelijk er achteraan de onze gedaan.
In plaats van pauze te nemen. Toen hij klaar was heeft hij een testrondje gereden, en vroeg hij of ik dat ook wilde doen. Heb ik gedaan.
Hij rijdt nu echt goed. Aan niets is te horen of te voelen dat dit een 18 jaar oude e46 is.
Eind maart gaat hij weer naar Offenga voor het subframe te repareren. Daarna gaan we gelijk weer langs Lammert. Hele aardige kerel trouwens ook. Iemand die hart heeft voor zijn vak en klanten. Als het maar 1 keer per jaar hoeft rij ik daar graag een eindje voor.
We hadden om 15:00 afgeproken bij Lammert. Waren er echter om half twaalf al. Hij was net met een auto bezig. Die heeft hij af gemaakt en toen gelijk er achteraan de onze gedaan.
In plaats van pauze te nemen. Toen hij klaar was heeft hij een testrondje gereden, en vroeg hij of ik dat ook wilde doen. Heb ik gedaan.
Hij rijdt nu echt goed. Aan niets is te horen of te voelen dat dit een 18 jaar oude e46 is.
Eind maart gaat hij weer naar Offenga voor het subframe te repareren. Daarna gaan we gelijk weer langs Lammert. Hele aardige kerel trouwens ook. Iemand die hart heeft voor zijn vak en klanten. Als het maar 1 keer per jaar hoeft rij ik daar graag een eindje voor.
Laatst gewijzigd door Odelot op 09 feb 2017, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.