Bericht
door Vinnie74 » 16 jun 2016, 12:54
Nou, op het eerste gezicht ziet ie er prima uit, maar rondom zit er helaas wel schade. Maar niets dat niet verholpen kan worden.
Hiervoor reed ik een Mercedes E280 station uit 1995. Ook automaat. Fijne wagen! Maar toch wilde ik iets kleiners, wel Duits en een 6-pitter. Dus heb de touring begin dit jaar uit Berlijn opgehaald. Ben er op op goed geluk naartoe gevlogen en dezelfde dag weer meer terug gereden. Achteraf bleek er nog wel wat onderhoud gepleegd te moeten worden:
-Uitlijnen/balanceren
-Vanos revisie (bij PMotorsport. Aanrader!!)
-Carteronluchting plus slangen vervangen
De teller staat op 155K (bij 148K gekocht). Het blok (M54B22) loopt als een zonnetje. Mooi soepel. Maar ik vind dat ie nog steeds wat veel olie verbruikt (1/1000 ongeveer). BMW zegt dat ie dat mag verbruiken, maar toch lijkt het me te veel. Ik rijd normaal. Hij rookt overigens niet. Geen pluim na stationair in ieder geval. En er zijn geen foutcodes. Niet één. Ik ben nu het eea aan het uitsluiten om erachter komen wat het euvel is. Carterontlucting dus al gedaan. Ook net geflusht en weer 5W30 van Castrol erin. Volgende week testen of er toch ergens valse lucht bij komt. Als iemand me daar nog tips voor kan geven, graag! Ik weet ongeveer wel wat de zwakke plekken zijn, maar toch. Klepsteel rubbers vervangen is ook n optie, maar omdat ie niet echt rookt denk ik dat het dat niet is. Uiteindelijk zou het kunnen zijn dat toch de zuigerveren aan de beurt zijn. Maar dat hoop ik niet. We zullen zien.
En oh ja, wat is een normaal gemiddeld verbruik met dit blok? Ik rij korte stukjes, maar ook geregeld 50k op de snelweg. Nu kom ik uit op ongeveer 12 liter per 100 km. Is dat niet wat veel?
Tot zover. Ik lees graag jullie reacties.
Laatst gewijzigd door
Vinnie74 op 16 jun 2016, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.