Mijn 330Ci

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Largo330

Mijn 330Ci

Bericht door Largo330 » 11 apr 2016, 19:59

Na mezelf voorgesteld te hebben op het forum toch ook maar even hier een berichtje plaatsen. Zoals eerder aangegeven een trotse bezitter van een 330Ci uit 2002. Gekocht in complete orginele staat wat natuurlijk allemaal nog net niet goed genoeg is. Ik hoop hier een beetje ideeen te kunnen uitwisselen en op te doen.
Natuurlijk een kleine lijst met plannen wat beetje bij beetje steeds meer word..
Updates die ik graag wil gaan uitvoeren zijn als volgt; M tech bumpers, HG zwarte grill, koplampen met zwart binnenwerk, een leuk setje wielen 19'', ramen een lichte tint geven, Verlaging, Uitlaatlijn en denk dat nog wel even door kan gaan. Maar goed eerst maar ergens mee beginnen.
de auto:
Afbeelding
Als eerste een set orginele M3 spiegels kunnen scoren, deze liggen samen met een dakspoiler bij de spuiter(over de spoiler heb ik nog me twijfels daarover hoor ik graag meningen).
Afbeelding
google foto
Afbeelding
Vervolgens de remmerij aan de voorzijde vervangen ivm kromme remschijven, achter staat nog op de planning maar die rijd ik nog liever helemaal op.
Afbeelding

Ook staat het plaatsen van zwarte raamlijsten en een zwarte hemel/lijsten voor begin volgende maand op de planning.
Via een kennis een setje velgen overgenomen die voor hem in de weg lagen. orginele style 199 19'' breedset. Hoewel me keuze hier niet direct op was gevallen vind ik het toch een hele mooie set. de velgen worden weer schadevrij gemaakt en weer netjes gespoten. Aangezien ik nu op hagelnieuwe vredensteintjes rijd gaat ik nog even rustig sparen voor mooie bandjes voor de 19'' set (tips??)
google foto'tje
Afbeelding

De volgende update/onderhoud zal toch echt een grote onderhoudsbeurt worden waarbij ik wel een K&N inlegfilter wil plaatsen, denso iridium bougies en de vanos toch even meepak voor een revisie.
Updates zal ik hier op de hoogte houden en hoor graag Meningen, tips of als je gewoon wilt ouwehoeren.

gr michael

NielZ

Re: Mijn 330Ci

Bericht door NielZ » 18 apr 2016, 18:37

Ben je in Doel geweest? ;)

Maar je bent al lekker bezig! Stiekem wel jaloers op je M3 spiegels.. :P
Kleine tip mijnerzijds, vervang het K&N filter voor een Pipecross, ik heb me door kenners wijs laten maken dat die beter zijn (en in dezelfde prijsklasse).

En tips voor velgen? Als geld geen belemmering is: VMR's :P

schaef

Bericht door schaef » 18 apr 2016, 19:32

Ziet er goed uit en je bent al lekker bezig zo.

PBMotorsport

Bericht door PBMotorsport » 22 apr 2016, 06:13

Voor vanos kan je bij mij terrecht Www.pmotorsport.nl

M3tje

Bericht door M3tje » 24 apr 2016, 19:58

Ik zou op de brug de slangen even allemaal nalopen, bijna alle E46 krijgen lekkage aan de stuurbekrachtigingsslangen.
Ook expansievaatje van de koeling is erg gevoelig en vervangen is niet kostbaar.
Controleer ff je remleidingen, vooral achter wil het nogwel eens roesten.
Verder zijn het redelijk probleemloze auto's die met voldoende onderhoud lang mee kunnen
Als upgrade setje bilstein veren/ dempers eronder!

BartS

Bericht door BartS » 25 apr 2016, 07:36

Waarom iridium bougies als ik vragen mag?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Largo330

Bericht door Largo330 » 29 apr 2016, 19:02

Beste allemaal,

indd in doel geweest, niet zo zeer dat ik er heen wou, maar vrouwlief wel en voor mij natuurlijk de gelegenheid om in de net aangeschafte bmw lekker te cruisen..
Pipercross filter heb ik besteld op jou aangeven alleen helaas niet op voorraad dus even 2 weken wachten.
Geld speelt zeker wel een rol, de vmr wielen vind ik ook erug dik! maar zoals je aangeeft het geld.. vandaar dat ik even met deze goedkopere oplossing genoege neem.

De vanos ga ik zelf reviseren maar bedankt voor je aanbod!

Wat betreft lekkage van de slangen zal ik zeker even nalopen. De carterpan lekt dus die pakking ga ik zowiezo even vervangen. misschien dat ik dan ook meer tegenkom, al hoop ik van niet.
Bilstein dempers staat ook op het verlanglijstje,al hoewel ik het wel eerst ga proberen om rond te rijden met alleen eibach sportline veren op mijn m onderstel. Is toch weer een aardig bedrag anders!

Waarom iridium bougies? Zelf lees en hoor ik hier altijd goede verhalen over en bij mij vorige auto ook goede ervaring mee gehad. Niet dat je het zo zeer zal merken met het rijden. Maar het idee tussen de hersenen speelt vaak al een grote rol al deze bougies wel degelijk betere eigenschappen. en voor het geld hoef je het ook niet te laten..(bougiewebshop.nl)

Het is even wachten tot na het weekend voordat me hele vracht met onderdelen binnen komt en dan kunnen we weer sleutelen.

Helaas is de afspraak met de zwarte hemel en raamlijsten niet doorgegaan ivm verkoop van de auto, mocht iemand dus nog iets weten, hoor ik het graag.

Verder ben ik nog wel even benieuwd naar meningen over een dakspoiler, heb het idee dat deze niet echt in trek zijn omdat ik ze weinig zie op auto's. Ik persoonlijk vind het geen verkeerde spoiler maar twijfel toch wel een beetje.

Volgende keer zal ik wat foto's plaatsen als ik lekker ben bezig geweest.

PBMotorsport

Bericht door PBMotorsport » 03 mei 2016, 08:49

Ik verkoop ook losse sets eventueel die beter als beisan zijn die faalt voor de 1 ton al.

Setjes zijn ook goedkoper dan beisan

Largo330

Bericht door Largo330 » 09 jun 2016, 21:49

beste,
al even niks gepost maar zeker niet stil gezeten.
ondertussen heb ik de auto groot onderhoud geven en wat vacuumslangetjes vervangen ook de vanos gereviseerd. De wagen rijd weer heerlijk. altijd met plezier al in gereden maar de motor reageert en leeft nog veel beter als ervoor.
Afbeelding
Afbeelding
M3 spiegels eindelijk terug van de spuiter, zojuist weer even in elkaar gezet en morgen maar op de auto monteren. ook maar nieuwe glazen gemonteerd want de oude zaten bruine vlekken in.
Afbeelding

Ondanks dat ik een (opknap) set style 199 19'' heb liggen mezelf toch maar verwend omdat ik ze niet kon laten liggen. setje vmr's :gek: achter in 10j.
Afbeelding
Afbeelding

De auto moet aan de voorzijde zowiezo omlaag, twijfel alleen tussen pro kit of sportline. advies misschien??
Tellerklok ook even aangepast met andere inleg en naalden rood gemaakt. Vind het wel leuk staan
Afbeelding
Nu maar weer kijken wat het volgende word...

MindWarp

Bericht door MindWarp » 16 jun 2016, 11:32

Mooie ride hoor!!

Euh volgende? Kofferbak delen van de achterlichten vervangen voor face lift?

Afbeelding
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Jeremy

Bericht door Jeremy » 16 jun 2016, 17:18

Pro-line is prima! Niet te laag, alle drempels neembaar, maar ook niet standje SUV als je nu hebt! :leip:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Mr._T-Rex

Bericht door Mr._T-Rex » 16 jun 2016, 17:24

Denk dat je wel de spatborden achter moet rollen als je lager gaat (als dat niet al is gebeurd).

Mooie velgen die vb3's 8)
'05 M3 CS coupé - Showroom
'01 530i touring - daily

'02 330i M-tech II sedan - Sold
'95 328i M-tech coupé - Sold

bmw320

Bericht door bmw320 » 19 jun 2016, 12:34

leuke 3 serie coupe.Denk als de velgen 18inch waren geweest nog strakker zouden staan.Maar smaken verschillen gelukkig ;) r

bmw320

Bericht door bmw320 » 19 jun 2016, 12:35

Trouwens stond jij niet van de week bij mij naast in de was box?shell proostwetering?

Largo330

Re: Mijn 330Ci winterproof

Bericht door Largo330 » 20 nov 2016, 17:18

beste allemaal,

Tijdje niks van me laten horen. wel veel rond gelezen en ook niet stil gezeten.
Nog steeds met plezier rondrijdend in de bmw. Op een koude kachel pas na niet echt problemen gehad. meer preventief onderdelen vervangen.
Tijdje geleden eerst nieuwe bandjes gemonteerd op de vb3's. kocht het setje met slechte banden en helaas een kromme velg. toen ik 1 van de banden lek reed maar meteen de velg laten richten en nieuwe banden gemonteerd. Natuurlijk had de auto een verlaging nodig. hoewel ik goede verhalen hoorde en ervaring heb met billstein. heb ik toch een AP schroefset gekocht met nieuwe veerpootlagers voor en achter. Omdat ik toch zo pietje precies ben dat ik me kan irriteren aan 5mm te hoog maar voor zekerheid gekozen om te schroeven.
bij monteren zag ik dat de achterste dempers al nat waren, dus best waren ze niet meer. Verder zag alles er nog in goede staat uit. Auto voelde gelijk lekkerder aan. veel strakker, tuurlijk minder comfortabel en harder maar daar moet je van houden, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. schroefset lekker laag gezet en nagenoeg geen last van vervelende drempels. die zijn er natuurlijk wel maar met mijn vorige auto toch meer last van gehad op deze hoogte.
Vervolgens wat koelsysteem onderhoud aangezien de winter er ook weer aankomt. De radiateur stond al flink bol aan de onderkant, me peilstaaf was uit met koelvloeistof reservoir, waterpomp had speling, koelslang zat onder aangekoekte olie dus meteen maar alles vervangen. tevens de thermostaat vervangen omdat ik daar tochbij moest. voor dit allemaal vervangen eerst even koelsysyteem gereinigd om vervolgens te verversen.
even later problemen met de kachel, het werd niet warm binnen. eerst de kachelklep vervangen maar helaas zonder resultaat, bleek de kachel raditeur te zijn. met de koude temperaturen voor de deur toch wel prettig om warmte te hebben binnen. Dashboard er uit getrokken om radiateur te vervangen. best leuk klusje kost alleen wat tijd. gelukkig werd hierna de auto weer lekker warm binnen.
Winterwielen waren ook terug van de spuiter. hoop het niet nodig te hebben maar toch maar winterbandjes gekocht en gemonteerd. ben dus weer winterproof.
Verwacht in jan/feb een m tech setje aan te schaffen want dat wil ik toch wel heel graag. verder zijn er altijd nog kleine dingetjes die gedaan kunnen worden dus daar houd ik me voorlopig me bezig. nog wat foto's hierbij
tevens wou ik naar de meeting vandaag maar mij planning en het slechte weer zorgde ervoor dat ik niet kont gaan. hoop een volgend keer er wel bij te zijn

vb3's zomerset:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”