waterafvoer cabrio

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
@@lgra

waterafvoer cabrio

Bericht door @@lgra » 26 dec 2013, 10:03

Hoi: Ik heb wat vochtproblemen. Zit nu hardtop op. Niets in het interieur is nat, maar de ruiten beslaan wel erg snel. De airco gebruik ik alleen bij aavang van de rit, maar verder niet meer om de droger ook aan de buitenzijde goed droog te laten worden.
Ik heb het idee dat er soms wat water in de paravan blijft staan, of dat de afdekkap van het vouwdak mogelijk wat water doorlaat. Iemand enig idee waar de afwateringsopeningen zitten? Mogelijk zitten deze verstopt.

marcos015

Re: waterafvoer cabrio

Bericht door marcos015 » 30 dec 2013, 07:58

Hoi,

als de afwateringsgaten in de bak (waar het dak in ligt opgevouwen) verstopt zitten dan krijg je last van lekkage in je kofferbak en zelfs onder je achterbank. Ik had hier tot afgelopen weekend ook last van, en heb deze gaten ontstopt. voor een goede beschrijving: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13374098
Bij mij zaten beide gaten verstopt, een door wat losliggend vuil en bij een zat er een blaadje voor.
Ik ben er zelf krap anderhalf uur mee bezig geweest. Het is handig als je er iemand bij hebt om het dak weer even te monteren, de rest kun je prima in je eentje. Let even op als je de veer los haalt, laat deze niet schieten want dan ben je hem echt kwijt..

Succes!

@@lgra

Bericht door @@lgra » 30 dec 2013, 10:39

Kijk: Daar heb ik wat aan! Bedankt. Momenteel gaat het weer goed, dus ik stel het even uit tot het weer wat beter is. Goeie info!

yener

Bericht door yener » 25 jun 2016, 21:29

Water in je achterbak? Dit komt omdat het water niet wegstroomt. Hier een goede uitleg en een zeer simpele oplossing.

https://www.youtube.com/watch?v=1UMWfyz-1KM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”