Dutchcolin E61 Velgen opgeknapt en gepoedercoat
-
Dutchcolin E61 Velgen opgeknapt en gepoedercoat
Hallo,
Ik heb de Style 230 velgen weten te bemachtigen (2 sets zelfs...) en heb een setje laten opknappen en poedercoaten. Lekker eigenwijs voor een donkergrijze kleur gekozen, welke (ga ik vanuit) erg fraai bij de kleur van de auto zullen staan.
Zojuist ook 4 nieuwe schoenen besteld voor de velgjes: Continental Sportcontact 6 in 225/35/19 en 265/30/19.
Zie hieronder enkele foto's van set 1 onder de auto, en set 2 vanaf de coater.
Ik heb de Style 230 velgen weten te bemachtigen (2 sets zelfs...) en heb een setje laten opknappen en poedercoaten. Lekker eigenwijs voor een donkergrijze kleur gekozen, welke (ga ik vanuit) erg fraai bij de kleur van de auto zullen staan.
Zojuist ook 4 nieuwe schoenen besteld voor de velgjes: Continental Sportcontact 6 in 225/35/19 en 265/30/19.
Zie hieronder enkele foto's van set 1 onder de auto, en set 2 vanaf de coater.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Re: Velgen herstel en laten poedercoaten.
Mooi kleurtje zeg
. welke kleur is het precies?

- martinus83
Stoere kleur, ben benieuwd. Ziet er toch wel heel anders uit dan de kleur van de bmw. Snel die bandjes eromheen draaien 

-
klopt, bmw is evht grijs, hier zit lichte metallic brons kleur bij.
In de zon er even naast gehouden en zag er mooi uit. Weekeinde komen bandjes er op als het goed is.
In de zon er even naast gehouden en zag er mooi uit. Weekeinde komen bandjes er op als het goed is.
Ben wel benieuwd naar die kleur ! Kan wel eens heel mooi zijn denk ik 

-
Was een draaaama om de juiste ventielen te kunnen monteren. Velgen zijn bedoeld voor TPMS sensoren en hierdoor bij het ventiel ca. 12mm dik. Hierdoor passen de standaardventieltjes niet. Ben echt 6x naar de bandenboer teruggeweest omdat deze 3x de verkeerde ventielen had besteld.
Uiteindelijk zitten er metalen schroefventielen in met verlengde schacht (voldraad) special voor BMW...
Wat me opvalt is dat de bandjes best wat rolgeluid maken. Nieuwigheid? Wennen?
Verder vandaag richting werk een beetje gas gegeven, en een lange ietwat flauwe bocht viel me wat tegen. Ik had het idee dat ik een beeeetje grip verloor, en weer terugkreeg. Weer verloor, en weer terugkreeg. Een beetje een deinend effect van links naar rechts in de bocht zeg maar. Ik had de muziek erg hard aan, dus hoorde niet of de bandjes nou protesteerden of niet.
Bij aankomst even aan alle 4 gevoeld. Na een ritje 55km was achterkant net aan warm, en voorkant voelde een paar graden warmer aan.
Uiteindelijk zitten er metalen schroefventielen in met verlengde schacht (voldraad) special voor BMW...
Wat me opvalt is dat de bandjes best wat rolgeluid maken. Nieuwigheid? Wennen?
Verder vandaag richting werk een beetje gas gegeven, en een lange ietwat flauwe bocht viel me wat tegen. Ik had het idee dat ik een beeeetje grip verloor, en weer terugkreeg. Weer verloor, en weer terugkreeg. Een beetje een deinend effect van links naar rechts in de bocht zeg maar. Ik had de muziek erg hard aan, dus hoorde niet of de bandjes nou protesteerden of niet.
Bij aankomst even aan alle 4 gevoeld. Na een ritje 55km was achterkant net aan warm, en voorkant voelde een paar graden warmer aan.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook bij banden moet je de eerste kms even rustig aan doen. Zal wel beter worden.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.